AKAI S3000 vs. S950 vs. S1000pb

Daredevil

Stamgast
Klinkt een AKAI S3000xl heel anders dan een S950? Zelfs al zou je de bit-resolutie etc. omlaag halen
bij het samplen op een s3000?

Ik lees zoveel over die s950 punch en die phatte 12bit geluid etc.

Als een S3000xl heel anders klinkt dan een S950,
komt een AKAI S1000 dan wél in de buurt van een S950 kwa sound?
Hebben die 2 laatst genoemde niet dezelfde smaple-engine? Ze kwamen toch tegelijkertijd uit op markt?
(dat dacht ik tenminste)

Thanks.

Laatst gewijzigd:
Re: AKAI S3000 vs. S950 vs. S1000pb

Origineel geplaatst door Daredevil

komt een AKAI S1000 dan wél in de buurt van een S950 kwa sound?
Hebben die 2 laatst genoemde niet dezelfde smaple-engine? Ze kwamen toch tegelijkertijd uit op markt?
(dat dacht ik tenminste)

Thanks.

Nee, S950 is 12 bit en een 1000 is 16 bit.
S950 is mono, S1000 stereo.

S950 heeft een heel eigen karakter qua sound.

Ik heb onlangs een AKAI s3000xl aangeschaft (tweedehands uiteraard, niet rokers studio, originele doos zit erbij, 32 MB bla bla.)

Is het ms. mogelijk om de s950 te evenaren/benaderen kwa geluid met een s3000
bv. door de bitrseolutie op 12bit te zetten en de freq. op 19.5?

(Iets zegt me trouwens at dat niet gaat, shittt.)

Maar als dat niet gaat, waar ligt het em dan aan?
Ik ben tamelijk nieuw wat samplers betreft.

Het verschil is nou ook weer niet zo dat je van je stoel valt van verbazing hoor. Het zit em meer in de subtiele details in bv hihats en snares. Maar je kunt met wat trucjes met een normale samper ook een heel eind komen. Laat een filter erop los of een lofi effect en voila. Ik heb een 950, maar ik zie toch dat ik voor het gebruiks gemak vaak overga op andere sampler(s).
Maar ja, het is wel een aparte sound.

R

Origineel geplaatst door Arv
Het verschil is nou ook weer niet zo dat je van je stoel valt van verbazing hoor. Het zit em meer in de subtiele details in bv hihats en snares. Maar je kunt met wat trucjes met een normale samper ook een heel eind komen. Laat een filter erop los of een lofi effect en voila. Ik heb een 950, maar ik zie toch dat ik voor het gebruiks gemak vaak overga op andere sampler(s).
Maar ja, het is wel een aparte sound.

R

Mijn mening is..dat je met een s-1000/ s-1100 een 12 bit sound redelijk kunt benaderen..en stereo!
je moet het sampletje resamplen
de s1000/s1100 gaat van 44.1 khz tot 8 khz daartussen is alles mogelijk..

de S3000 daarintegen gaat maar van 44.1 tot 22.5 khz..dit verschil is minder goed te horen..

Laatst gewijzigd:
Back