UAD flexi pak - Welke plug-ins zijn aanraders

Q-bus

een nul
Morgen ga ik dan eindelijk de UAD kaart halen. De flexi pak. Ik kan dan zelf groot en deels bepalen welke plug-ins ik kies alleen ben ik nog niet goed geinformeerd over welke er nu echt te gek zijn:)
Iemand tips van die moet je zowizo hebben?

Attachments

• flexi-med.gif
    flexi-med.gif
    17,9 KB · Bekeken: 171
Ik denk dat dat ook van jouw smaak afhangt, dus daar moet je ff wat duidelijker in zijn..:)

Ik ben juist benieuwd wat jullie mij aanraden. De 1176ln de 1176se de camebridge eq en de Fairchild 670 neem ik zowizo.
Dan kan ik er nog een aantal bijnemen.
Er zijn er een aantal die er zowizo al bij zitten.
Ik wil graag ervaringen horen over de plugins van gebruikers van de uad

Attachments

• project-studio-compare.gif
    project-studio-compare.gif
    13,2 KB · Bekeken: 143
Heej, dat is vast en zeker nieuw die Flexi Pak? Wat een goed idee. Ik zou zeker gaan voor de Pulteq Pro EQ, die wordt vaak aangeraden op o.a. Gearslutz. Verder vind ik de LA-2A interessant, maar die Boss CE-1 schijnt ook de bom te zijn!

Ik heb al een tijdje een UAD-1 (ouwe stijl, toen bestonden nog geen paks). Misschien kan ik helpen door mijn ervaringen

NIET KOPEN:

Nigel - alleen de phaser en chorus zijn wel ok. De amps en cabs zijn ruk.
Precision plugins - Heel mooi maar zelf masteren is nooit een goed idee

KOPEN:

1176LN - Vetste plugin die ik ken. Gebruik 'm op alles! Vooral drums en gitaren en synths!
Pultec - Vette EQ. Magisch op bass.
Plate140 - Echt te gek.
Dreamverb - Beetje moeilijk programeren maar klinkt als een midrange Lexicon ala MP1X.
LA2A - Heel anders dan de 1176LN maar echt goed op bass en vocals

De CE-1 is ook heel vet. Werkt ook te gek op synths aleen wel een hele erge one-trick pony.
Je kan niet op alles een zo'n romige chorus zetten. Anders klink je als Phill Collins ofzo...

Je kunt op alles ook een poosje trail krijgen.
Weekje of zo.
Dus als je ff tijd hebt dan alles helemaal uit.... proberen. :)

En die kaart is op zich niet zo duur in vergelijk met de dingen die je erbij kan kopen.
Ze zijn het wel waard (tenminste de meeste dingen). Maar je kan makkelijk 2 ruggen aan alles kwijt zijn.

Die Nigel zit er helaas al verplicht bij.... :(

Origineel geplaatst door Hanz
Die Nigel zit er helaas al verplicht bij.... :(

Alleen de Phaser en TremModEcho is wel leuk. De rest is ruk!

Trouwens...

Ik vind eigenlijk sinds ik echt op amps aan het spelen ben alle V-amps, Pods etc. maar kut klinken.

Origineel geplaatst door Nolet
Alleen de Phaser en TremModEcho is wel leuk. De rest is ruk!

Trouwens...

Ik vind eigenlijk sinds ik echt op amps aan het spelen ben alle V-amps, Pods etc. maar kut klinken.

Heeft ook wel gedeeltelijk met je instellingen/configuratie enze te maken. Een amp klinkt natuurlijk eestal al snel heel mooi. Een modeling apparaat mot je echt mooi instellen en dat kost tijd en kennis.

Ik ken wat gitaristen die die pods zo goed als zonder verschil krijgen hoor. Maar ik ben het met je eens dat een echte amp leuker blijft. Alleen niet voor het vervoer...........

ALs ik een Project pak zou kopen .. dan kan ik toch altijd uitbreiden ?
Ik ben alleen geintereseerd in de eq en compressor plugs ..
Die Boss,Nigel,en Roland plugs hoef ik niet .
Zal qua prijs dan wel hetzelfde uitkomen als die Flexi waarvan ik niet weet waar die te koop is in Hollanda ... dus ook de prijs niet weet .

Hij staat dus op de feedback site maar naar telefonisch contact te hebben gehad blijkt dat ze die helemaal niet hebben.. Ik mocht al wel geld over maken en dan afwachten wanneer t zou komen.. BAAL.. Nu zit ik er aan te denken om toch maar die studio package te halen.

http://www.feedback.nl/?id=52&q=uad
Duurt volgens hun nog 4 tot 6 weken voor ze die Pak hebben.

Origineel geplaatst door Q-bus
Hij staat dus op de feedback site maar naar telefonisch contact te hebben gehad blijkt dat ze die helemaal niet hebben.. Ik mocht al wel geld over maken en dan afwachten wanneer t zou komen.. BAAL.. Nu zit ik er aan te denken om toch maar die studio package te halen.

http://www.feedback.nl/?id=52&q=uad
Duurt volgens hun nog 4 tot 6 weken voor ze die Pak hebben.

Weer standaard feedback. Iets op je zite hebben wat je nog niet hebt of allang niet meer hebt.

Zet er dan "verwacht" bij...... :stupid

Misschien heeft I4 in Eindhoven ze wel sneller?
Daar staan ze wel altijd op de schappen iig.

En als je een creditcard hebt scoor je die pluggo's ook snel via internet.
(te snel zelfs IMHO) Maar da kost dan wel ietsje duurder.

Ik heb de studio pak besteld en ik ben al wel tevreden met wat daar bij zit en haal tzt nog wel s een pluggi erbij.

En de fairchild, hoe vinden jullie die....?
Ik vind m zelf wat ingewikkeld te benaderen en ik heb onvoldoende tijd besteedt aan de demotijd die ik er voor had, dus ik weet niet zo goed of het een aanrader is (de 1176 en de LA2A zijn lekker makkelijk qua compressie, daar doe ik het nu mee).

Back