UAD flexi pak - Welke plug-ins zijn aanraders

Origineel geplaatst door Nolet
Alleen de Phaser en TremModEcho is wel leuk. De rest is ruk!

Trouwens...

Ik vind eigenlijk sinds ik echt op amps aan het spelen ben alle V-amps, Pods etc. maar kut klinken.

Tja een versterker: da's toch gewoon het echte werk. Je hebt alleen wel eerst een collectie nodig voordat je kunt zeggen dat je goed in je sounds zit (dat vind ik dan wel weer het voordeel van een podje of genesis of vampje o.i.d). In de mix heb je naar mijn idee vaak ook last van de gitaarversterker: de versterker is heel erg bepalend voor het soort geluid.

Betekent niet dat ik niet blij ben met mijn RIVERA. Ik vind zo'n digitalo ook best leuk, inclusief de nigel dus (pfff ben ik uiteindelijk toch weer ontopic gekomen :bekdicht: :) )

Origineel geplaatst door Mole
Tja een versterker: da's toch gewoon het echte werk. Je hebt alleen wel eerst een collectie nodig voordat je kunt zeggen dat je goed in je sounds zit (dat vind ik dan wel weer het voordeel van een podje of genesis of vampje o.i.d). In de mix heb je naar mijn idee vaak ook last van de gitaarversterker: de versterker is heel erg bepalend voor het soort geluid.

Betekent niet dat ik niet blij ben met mijn RIVERA. Ik vind zo'n digitalo ook best leuk, inclusief de nigel dus (pfff ben ik uiteindelijk toch weer ontopic gekomen :bekdicht: :) )

Ik heb die Nigel vergeleken met een Behringer V-amp en zelfs die klinkt beter. De POD (eerste versie) klinkt dan weer slechter. Die Native Instrument Ampsim klonk wel redelijk vet.

BTW: De beste gratis plugins zijn die Gsuite ampsims. Erg goed voor nix.

Origineel geplaatst door Mole
En de fairchild, hoe vinden jullie die....?
Ik vind m zelf wat ingewikkeld te benaderen en ik heb onvoldoende tijd besteedt aan de demotijd die ik er voor had, dus ik weet niet zo goed of het een aanrader is (de 1176 en de LA2A zijn lekker makkelijk qua compressie, daar doe ik het nu mee).

Tsja, ik heb ook de demotijd lopen klungelen met die Fairchild. Vond 'm ook niet heel bijzonder ofzo. Maar het nut en de klank van de 1176LN en de LA2A gingen bij mij ook pas na een poosje dagen hoor. Daarna kan je niet meer zonder. Drums door een 1176LN zijn gewoon ZO GOED.

kon ook nie echt uit de voeten met de fairchild

Deze is er binnenkort:

PMB.jpg

http://www.uaudio.com/webzine/2005/december/index7.html

Ziet er gaaf uit! De klank kan ik pas vanavond beoordelen.
Naast de precision limiter kan deze best ook wel eens op mijn verlanglijstje komen te staan.

mijn arpjes zijn best blij met nigel hoor .. kan het originele geluid van de arp toch echt in een mooie 'outofspace' knallen ..
heb er ooit iets voor de grote prijs meegedaan .. en als ik het terug luister klinkt het toch nog steeds erg fijntjes wat mij betreft

voor de rest is de flex pack echt voor als je al een studio pack hebt zoals ik .. dan kan je met de 2de als flexi pack de meest gewilde plugins erbij kopen .. de plugins van elke kaart kan je ook gewoon op de andere draaien namenlijk ! Dus hoef je als je een studio pack hebt en een flexi je niet nog een keer die la2a en 1176 erbij te scoren wat erg handig is ..

voor de rest zijn de genoemde plugs hier allemaal erg oke !

Origineel geplaatst door dextah
Maar ....
Je kan toch bij ieder pakket plugz er bij kopen ?
Of kan dat alleen met het Flexi pakket ?

Je krijgt met de flexi 500 dollar of euro plugin tegoed wat je naar believen aan plugins kunt uitgeven. Dat is het idee

Maar ....
Je kan toch bij ieder pakket plugz er bij kopen ?
Of kan dat alleen met het Flexi pakket ?

ja klopt je kan ook gewoon losse plugs kopen maar met een flexi pack krijg je er een kaart bij .. :eureka:

Dus als ik de project pak koop dan ik die gewoon aanvullen .
Ik vind lang niet alles interessant namelijk .

denk dat je dan duurder uitbent maar dat ligt geheel aan wat je wil natuurlijk .. en heb je de plugins al gehoord ?
zou ze eerst checken .. wat bij de studio pack zit is allemaal erg oke wat mij betreft ..

Ik heb de plugz nog nooit gehoord maar ben er wel van overtuigd dat ik een UAD kaart wil hebben .
Maar het gaat mij dan echt om de Compressors en EQ .
Die Boss en Roland plugz spreken me niet aan en die Nigel al helemaal niet .
En bv zo een mulitiband ... mischien is die wel heel erg goed maar het spreektme niet aan ( en ik kan er niet mee omgaan ) :)

Zou eigenlijk dus alleen die limiters, Pultec en Plate 140 willen .
Hoe klinkt die Fairchild van UAD tegenover de FA-770 van Nomad ?

Ik heb de plugz nog nooit gehoord maar ben er wel van overtuigd dat ik een UAD kaart wil hebben .
Maar het gaat mij dan echt om de Compressors en EQ .
Die Boss en Roland plugz spreken me niet aan en die Nigel al helemaal niet .
En bv zo een mulitiband ... mischien is die wel heel erg goed maar het spreektme niet aan ( en ik kan er niet mee omgaan ) :)

Zou eigenlijk dus alleen die limiters, Pultec en Plate 140 willen .
Hoe klinkt die Fairchild van UAD tegenover de FA-770 van Nomad ?

maar met een project pack heb je nog steeds geen 1176 LN ( waar t.o.v. de SE de inputstages WEL zijn gemoddeld ) en je hebt geen la2a ..

ga dus maar rekenen zou ik zeggen ! ;)

Origineel geplaatst door MadR
maar met een project pack heb je nog steeds geen 1176 LN ( waar t.o.v. de SE de inputstages WEL zijn gemoddeld ) en je hebt geen la2a ..

ga dus maar rekenen zou ik zeggen ! ;)

Yep .... je hebt gelijk
Heb net even geluisterd naar de demo`s ...
Ikke hebben !!!!
Was vooral onder de indruk van de Pultec pro ..
Bij Thomann is de Flexi 695 .

Yep .... je hebt gelijk
Heb net even geluisterd naar de demo`s ...
Ikke hebben !!!!
Was vooral onder de indruk van de Pultec pro ..
Bij Thomann is de Flexi 695 .

volgens mij is het nog steeds het goedkoopst om een flex + studio pack te kopen ..
heb je alle standaard plugs met de studio en kan je via de flex die fairchild, pulteq pro etc kopen ..

maar dat valt simpel te berekenen .. en nogmaals vergis je niet in de nigel, la2a en de 1176 LN
die laatste 2 heb je zeker nodig .. en de nigel is alle behalve slecht in mijn optiek

Vanmorgen vroeg ging de deurbel maar ik lag nog in bed... was t de postbode met mijn uad kaart.. nu kan ik die kaart pas naar t weekend ophalen...;{

niemand spreekt hier over de powercore ?

www.tcelectronics.com

de compact lijkt zeer leuk, die kun je dan ook toevoegen " a la carte " en is toch al redelijk genoeg...

uad is zeker en vast wel de max ! zelf heb ik t niet maar heb wel vrienden die er met werken... sounds good !
ikzelf gebruik waves om te mixen-masteren,
waves heeft wel iets wat anderen niet hebben vindt ik.

grts,

Back