Welke LUIDE monitoren voor film e.a.

Sarrova-Q

Status: self-oscillating
Hallo

Ik ben al even op zoek naar een goede set monitors + Sub voor films te bekijken en muziek luid te kunnen afspelen (als ik in een fuif bui ben ofzo ;-))

enkele vereisten zijn wel
- moeten luid kunnen gaan
- mogen de klank niet vervormen bij luide instelling
- moeten diep kunnen gaan (liefst onder 30 Hz)
- liefst 5.1 set, zoniet 2.1 in combinatie met mijn KRK RP8's
- budget rond de 400 €

Ik heb al veel gezocht op het net (en in winkels) maar twijfel telkens omdat je ze niet kan beluisteren en/of omdat ze niet in dezelfde omstandigheden als thuis opgesteld staan.

Ik had zelf al bij Tannoy en M-audio gaan zoeken maar die voldoen niet echt denk ik. Over Sony, Phillips, ... weet ik niet genoeg.

Misschien heeft iemand op het forum wat ideetjes?

voor 400 euri .. dat word behringer truts passive met een behringer sub denk ik . heb je in elk geval meer lawaai dan het bekende hifi spul bij de electro boer

Re: Welke LUIDE monitoren voor film e.a.

Origineel geplaatst door Sarrova-Q

enkele vereisten zijn wel
- moeten luid kunnen gaan
- mogen de klank niet vervormen bij luide instelling
- moeten diep kunnen gaan (liefst onder 30 Hz)
- liefst 5.1 set, zoniet 2.1 in combinatie met mijn KRK RP8's
- budget rond de 400 €

LOL! Minder dan €100 per box, en dan ook nog eisen stellen? Tering, mijn monitors waren €800 per stuk en daar kun je niet eens 'n goed feestje mee vol pompen.... Tsja voor €100 per stuk kun je bij de electroboer mischien wat van die met vloerbedekking bekleedde mdf-kasten kopen die goed hard kunnen, maar of dat nou echt fijn klinkt is een tweede...

Een setje hifi-speakers ?

PMC en Bryston actief

Zo kunnen we alle merken wel gaan noemen, volgens mij zoekt Sarrova-Q gewoon een paar hifi speakers die lekker hard gaan.

Origineel geplaatst door mikemix
Nee joh, hij bedoelt iets fatsoenlijks 8D

PMC is meer dan fatsoenlijk. Deze luidsprekers klinken op stand 11 nog onvervormd. Maar ja, bij die tijd ben je al doof.

Ik had zelf al bij Tannoy en M-audio gaan zoeken maar die voldoen niet echt denk ik. Over Sony, Phillips, ... weet ik niet genoeg.

Kom op, Sarrova-Q zoekt gewoon een paar leuke speakers voor de huiskamer, dit heeft niks met monitors te maken...
Ik denk dat hij deze vraag beter op een hifi forum kan stellen, ik zie de link met synthesizers etc niet zo..

Origineel geplaatst door DIno Jay
PMC is meer dan fatsoenlijk. Deze luidsprekers klinken op stand 11 nog onvervormd. Maar ja, bij die tijd ben je al doof.

Dat was een vette knipoog ;)

Origineel geplaatst door Tactic
Kom op, Sarrova-Q zoekt gewoon een paar leuke speakers voor de huiskamer, dit heeft niks met monitors te maken...
Ik denk dat hij deze vraag beter op een hifi forum kan stellen, ik zie de link met synthesizers etc niet zo..

Ja en neen.

De bedoeling zou zijn dat ik af en toe kan switchen met m'n KRK's om zo een ander beeld te kunnen krijgen.
Misschien is 400€ inderdaad wat weinig. Het enigste wat ik daarvoor kan krijgen lijkt mij de Logitech® Z-5500 Digital, maar of die goed genoeg is?

600€ dan en iets minder luid maar wel even diep?

Attachments

• logitech.jpg
    logitech.jpg
    4,3 KB · Bekeken: 130
kvon voor hifi b&w 60x serie wel ok toen k vroeger s luisterde
met btje geluk heb je die voor 100 of 150 voor setje 2ehands

Bedankt voor die B&W tip daar ga ik alvast eens naar op zoek.

Sommigen begrijpen echter nog niet echt wat ik juist bedoel. Ik bedoel geen écht monitoring systeem met professionele monitors (daarvoor heb ik m'n KRK's waar ik trouwens zeer tevreden over ben) maar gewoon een bijkomend (liefst surround) systeem om wat films te bekijken en om te gebruiken als 2e referentie bij het muziek maken. Dat mag dus een klein beetje gekleurd zijn, het is gewoon omdat het soms plezant kan zijn om je muziek eens op een andere manier te ervaren, en dat kan op zich weer inspireren.

Toch al bedankt voor de vele reacties. Ik zal ook eens rondzoeken op een HiFi forum.

Loop eens de mediamarkt in.....die hebben super veel keuze voor weinig......Kom je wel een mooi setje tegen...en voor 400 eu helemaal.........

setje behringer truths op de kop tikken of tweedehands setje JBL 4312 / 4412 kopen :-) Komt niet onder de 30Hz maar gaat wel aardig hard en klinkt prima met film (weet ik uit ervaring * grijns * ) :-)

Back