Monitoren vraag

delict

Ingeburgerd
Kan je passieve monitoren ook aansluiten op mijn versterker/radio/cdspeler in 1 ?
je weet wel zo'n volledig ding

is dat slechter ?

wat is het voordeel van ACTIEF?

wat is het voordeel van PASSIEF?

wat is het nadeel van actief ?

wat is het nadeel van passief ?

wat zijn egt bekende goeie merken?

wat is me aanteraden voor 350 euro?

Dat vraag ik me ook af. Is een goeie vraag ik wacht op reactie :)

Versterkers maken wel degelijk wat uit bij het goed aansturen van geluidsboxen.
Er is ook wel degelijk verschil in verschillende versterkers en hoe het geluid dan uit de (dezelfde paar)
boxen komen. Zoveel weet ik dan nog wel.

(ik ging vroegah altijd naar raf in amsterdam met me favo cd-tjes en dan ging ik alle versterkers af met
een set favo geluidsboxjes)

Actief betekent dat er een versterker in de geluidsbox zelf zit dat speciaal is afgestemd om die
specifieke drivers/box aan te sturen.
Geen gekloot met matchen van verterker en boxen meer dus (althans dat denk ik)

Ik wilde deze thread maar weer eens even leven inblazen. Ik vind de vraag van de topic starter een goede.

Ik weet het verschil tussen passieve en actieve monitoren, maar wat is er verschil in geluidskwaliteit. Soms denk ik dat het verstandiger is om passieve monitoren te nemen aangezien een goede (eind)versterker het geluid toch altijd beter weergeeft dan inbouw versterkers van actieve monitoren.

Wie kan hier iets zinvols over zeggen?

Het nadeel van passief is de evt. kleuring van het geluid door een externe versterker.
Dat kan natuurlijk ook goed uit pakken mits het dus een goede combi is.
Het voordeel van passief is dat ze in vergelijk met actieve een stuk goedkoper zijn.

Het nadeel van een actief systeem is natuurlijk de hogere prijs.
Maar het grote voordeel is dat de versterkers en speakers erg goed op elkaar
zijn afgestemd.

Gr michiel

Doe es zoeken, er is al heel veel over gepost.

Niet alle monitor fabrikanten kunnen ook goede versterkers bouwen. Soms is het beter om passieve monitoren te kopen met één of twee eindversterkers zoals bij de Dynaudio BM15. Soms is een actieve monitor het summum zoals bij de ATC-20ASL Pro.

Back