[opnameprobleem] Extreem veel ruis met me sm58

AOR

Ouwe rot
Heb mijn SM58 microfoon op een mengpaneel aangesloten (soundcraft - prima apparaat). Ik heb de uitgang van de kabel van mijn mic (zo'n dikke jack) in een jackingang van mijn mengpaneel gezet en de uitgang van mijn mengpaneel doorgelust dmv tulpkabels richting mijn m-audio kaartje in me pc.

Als ik iets opneem, is het in de eerste plaats ontzettend zacht, ook al heb ik het kanaal waar me mic ingaat op max staan. Als ik het dan na opname ga normaliseren hoor ik 1 grote bak ruis.

Ligt dit aan me microfoon? Of aan de ingang die ik gebruik? Er staat bij INPUT 3 en hieronder staat een mic ingang, echter is dat een andere plugingang.

Zoals je misschien al duidelijk wordt heb ik hier echt weinig kaas van gegeten. hoop dat iemand het licht ziet.

alvast bedankt

Re: [opnameprobleem] Extreem veel ruis met me sm58

Er staat bij INPUT 3 en hieronder staat een mic ingang, echter is dat een andere plugingang.

Dan is "die andere" een XLR en is dat je microfooningang, en heb je de microfoon nu in de line ingang zitten. En dat werkt inderdaad niet.

Re: [opnameprobleem] Extreem veel ruis met me sm58

Origineel geplaatst door AOR
Er staat bij INPUT 3 en hieronder staat een mic ingang, echter is dat een andere plugingang.

dat zal het zijn... je hebt denk ik de mic in een insert of line kanaal gestopt...
die andere plugingang zoals je hem zelf noemt is dat toevallig niet een XLR??
Dat is voor je mic denk ik. (zo is het op mijn mengert iig.)

[edit] nu weet ik het zeker... :D

daar was ik al bang voor. ok, dan ga ik maar even langs de winkel voor een andere kabel.

bedankt heren !! :)

Heb net een nieuwe kabe gekocht (CRX?) !

Super ! Klinkt wel even een stukje beter zeg !

Back