dotcom Q961 module question

THM

Book of MOOG Revelations
In aansluiting op een vorige thread had ik nog specifiek graag iemand gehoord die ervaring heeft met de Q961 'Sequencer Interface' module van synthesizers.com .
Wat heeft de module exact van meerwaarde ? Ik ben niet helemaal goed mee met de productomschrijving op de dotcom homepage, en had graag geweten of ik het goed begrijp dat deze dus max. zes bepaalde stages van je sequence kan verder patchen met eventueel een delay-effect (via eigenlijk een gewone gate-delay) mits gebruik van die "On Time Control"-functie ? :confused:

dus als ik bvb. een patroon zou willen maken zoals onderstaand, kan dit het gemakkelijkst via de Q961 ?

=> gewenste sequence:

8 stages, op iedere stage een klank, en specifiek een delay klank na bvb. stage 1 en 6

=> middel:

Q960: single trigger ouputs van stage 1 en 6 naar twee willekeurige Q961 B-inputs
Q961: B-inputs met een lichte "On Control Time" (=> delay time) verder patchen

Klopt dit ????? :confused: :confused:

Post ik dit beter in de "Overige Vragen" forumrubriek ? :confused:

Wat bedoel je met "specifiek een delay klank'?

Wat een 961 in mijn ogen doet is het volgende:

Kolom A OR'd alle trigger signalen en stuurt ze naar de output. Daarmee kun je dus met een 960 ook ritmische triggers uitsturen.

Code:
step    1  2  3  4  5  6  7  8
        [u]x  -  x  -  -  x  -  x[/u] <-- individuele output van de q960 in een input A van de q961
result  x  -  x  -  -  x  -  x

Hetzelfde was te bereiken door die vier uitgangen in een multiple van 8 te proppen.. (4 signalen van de q960 en 1 socket is de uitgang ge-ORd)

Het mooie van de q961 is, dat je de signalen ook kunt delayen...
Code:
step    1  2  3  4  5  6  7  8
        x  -  -  -  -  X  -  -  <-- individuele output van de q960 in een input A van de q961
        [u]-  -  y  -  -  -  -  Y[/u] <-- individuele output van de q960 in een input B van de q961
result  x  -  y  -  -  X  -  Y <-- als de delay tijd op 0 ms staat..
maar
result  x  Y  -  -  y  X  -  -  <-- als de delay tijd op precies twee steps staat..
En dat is dus realtime te tweaken.. :)

Of je vindt het niets of je vindt het interessant..

Precies op een step zetten is natuurlijk erg suf... lol

Ik *denk* dat het idd precies dit is dat ik bedoelde.

Door de "On Time Control" te gebruiken van de B-inputs kan je dus leuke delay-effecten krijgen !?

Origineel geplaatst door THM
Ik *denk* dat het idd precies dit is dat ik bedoelde.

Door de "On Time Control" te gebruiken van de B-inputs kan je dus leuke delay-effecten krijgen !?
De Q-961 werkt alleen met trigger signalen. Als je bijvoorbeeld de uitgang als trigger voor een hihat achtig geluid doet, dan zou je zoiets kunnen bereiken. Je kunt niet een cv waarde delayen met deze module..

En dat wil ik dus eigenlijk wel weer.. maar daar heb je een analoge shift register voor nodig of zo..
Dit bijvoorbeeld: http://www.cyndustries.com/modules_GateComp.cfm

Maar of dat precies zo werkt is ff de vraag.. :) Een analoge delay is misschien wel net zo handig. :) of een externe fx module met een Anything module: http://www.cyndustries.com/modules_anything.cfm

(sorry dat ik ff modcan/ cynthia modules gebruik, maar die zitten nu eenmaal in mijn hoofd.. :))

Mss. moet ik dan maar beter een analoge delay aanschaffen en deze 961 laten voor wat ie is. Zou me goed uitkomen want eigenlijk had ik nog een multiples module gewild op die plaats.
Dank voor de tip !!

Of heeft iemand daar nog een ander idee over (zoja: graag waarom) ?

Ik ben van mening dat je nooit genoeg multiples (en mixers) kunt hebben.
Ik weet niet of ik de 961 vaak zou gebruiken. Een 963 in ieder geval zeker wel!

Back