modular sequencers: 1 of 2 ?

THM

Book of MOOG Revelations
Jaja daar ben ik weer met nog een dotcom vraag... ;)

Ik had me eerst min of meer dt systeem voorgenomen:
(enkele modules worden mss. nog gewijzigd of veranderd van plaats)

THM-modular.jpg

Na nog eens diep doordenken sta ik nu voor een groot dilemma:
ben ik voor langere composities à la TD (Tangerine Dream) beter af met twee Q960 sequencers ipv één ? :confused:
Bijkomend probleem: budget; erkomt geen rij meer bij voorlopig - dwz de sequencers komen in die bovenste rij van bovenstaand systeem, en dus vallen enkele modules weg en worden er wat verplaatst (FFB zou wellicht wegvallen, de andere op de bovenste rij gaan naar beneden waardoor bvb. en of twee oscillators wegvallen... Vraag is dan natuurlijk hierbij nog of er genoeg oscillators over blijven dan...
Ik wil er nog bij vermelden dat dit mijn enige hardware sequencer(s) word(t)(en) aangezien mijn huidige Doepfer MAQ16/3 de deur uit gaat om wat broodnodige $$ binnen te halen...

=> dus kort genomen - voor Tangerine Dream-geïnspireerde muziek:

2x "3x8 stages" sequencers + 5x (of 6x) oscillators (ipv 7) + 3x filters (FFB valt wellicht weg)

- óf -

1x "3x8 stages" sequencer + 7x oscillators + 4x filters (drie gewone en een FFB)

??

help ?

Ja, ik zou ook voor 2 seq's gaan.
Je hebt zowiezo nog ruimte over; nog een VCO een een paar utility modules eruit en het kan.

btw: Waarom heb je geen Q146 normalization module; nu moet je alle VCO's apart van CV voorzien, of vergis ik me nu ?

Origineel geplaatst door levka
Ja, ik zou ook voor 2 seq's gaan.
Je hebt zowiezo nog ruimte over; nog een VCO een een paar utility modules eruit en het kan.

btw: Waarom heb je geen Q146 normalization module; nu moet je alle VCO's apart van CV voorzien, of vergis ik me nu ?
Dank voor de tip - ik ga dit even nagaan betreffende die Q146 module.

Over die "ruimte over": de rechterzijde van de tekening (de meest rechtse modules i.e. 3 bovenaan en 4 onderaan) zijn modules die aan de achterzijde zitten. Dat "gat" eronder is dus géén vrije ruimte...
En ik zal mijn FFB dus wel zeker moeten inleveren, of niet !?
Of hou ik 6 oscillatoren over en de FFB en twee gewone filters (1x de Q150 MOOG transistor ladder en 1x de Q107 state variable) ? Ja, moet kunnen mss... Of kom ik dan tekort qua filter mogelijkheden ? Twee filters lijkt me wat weinig, maar ik mis de ervaring om hierover te oordelen. :-(

Komaan, mensen met modular ervaring: graag reacties - thanks.

Ik zou eerder aan een Q-119 denken als aan een tweede Q-960.. Tuurlijk is die laatste leuker en interessanter, maar heb je dat ook nodig?

Ik zou die maq er niet uit doen. Helaas geen .com formaat, maar verder doet ie wel erg veel voor zijn centen... inclusief een quantizer..

En ik zou zeker twee multimode, of in ieder geval dezelfde, filters houden.. in combinatie met een inverter kun je daar zoveel mee.. Van wie heb ik dat toch? Van ene Hordijk???

Thanks !!
En doe ik dan de Q127 Fixed Filter Bank toch beter weg (ik kan die dan eventueel voor latere aanvullingen houden) ?

Naar aanleiding van deze thread ben ik gisteren weer eens met mijn FFB van doepfer aan het spelen geweest.. Zo in een feedback lus achter een filter is ie toch wel heel lekker.. dan krijg je een leuke resonance response, je kunt precies een frequentie boosten.... :)
Ik weet het.. dit helpt je niet echt met je keuze, maar wen daar maar vast aan als je aan de modular gaat!

Ik zou die ffb aid misschien er niet bij kopen.. die denk ik dat je niet veel gaat gebruiken... alhoewel.. hij is maar 60 $

Die ffb is trouwens sowieso niet duur..... *jeuk*

Ah nog zo'n tangerine dream gek :-)

Tja, als je sequences wil a la TD, Schulze zou ik toch zeker voor 2 sequencers gaan.
De FFB is absoluut een te gekke module (heb er zelf nog geen 1, maar Ruud wel) maar ik zelf ga eerst voor een 2e
sequencer.
De MAQ16/3 en de 960 (of 119) zijn niet echt te vergelijken, oke het zijn allebei step sequencers, maar de MAQ heeft toch functies die weer niet (of anders/moeilijker) op de 960 zitten. (en andersom).
Als je systeem vol zit, geloof me dan koop je uiteindelijk toch dat ene cabinet om toch nog even dat ene moduletje erin te doen. :-)

Als je systeem vol zit, geloof me dan koop je uiteindelijk toch dat ene cabinet om toch nog even dat ene moduletje erin te doen. :-)
Dat dacht ik ook, maar mijn vrouwtje denkt daar voorlopig anders over... ;{
Maar ja, al bij al heb ik verre van klagen hé...

=> Tadream: jij maakte toch TD-achtige muziek hé ? Heb je ergens een link waar ik wat muziek kan horen van je ?
En nog een vraagje (wel eigenlijk al gesteld in een andere thread): wat denk jij over de Q961 ? Is dat een aanrader ? Geschikt voor gate delay op welbepaalde stages van je sequence, of snap ik er niets van ?

Tadream, wil je je pb eens checken aub ?

PS: sorry dat ik je zo'n beetje overval met vragen, maar vooraleer ik mijn order doorgeef aan Roger moet ik toch 100% zeker zijn wat ik bestel...

Ik denk het wordt tijd voor de grote 'SF modular meeting' wordt..

Lijkt me héél gaaf..:{

Back