19" pc kast behuizing

VWpolo94

Lid
Ik wil mijn eigen pc in een aantal maanden gaan samenstellen, ik koop dan elke maand een aantal onderdelen, en nu wil ik beginnen met de kast.
aangezien ik nog ruime plaats heb in mijn 19" rack, zit ik er aan te denken om een pc te maken in een 19" versie.
Ik ben al druk bezig geweest met zoeken, maar heb niet echt wat gevonden waar zo'n behuizing te verkrijgen is. Het zijn telkens al "gevulde" 19" pc's.
- weet iemand een internetadres of iets dergelijks waar ze wel alleen 19" behuizingen verkopen?
- heeft iemand misschien enkele tips wat voor een 19" audio pc van belang is?

heb de zoekfunctie van sf gebruikt maar ik vond eigenlijk niks

groetjes mark

Inderdaad, goeie topic... ik ben ook erg benieuwd.

Ik kom vooral 2U en 4U kasten tegen, waarbij ik persoonlijk 2U aan de kleine kant vind om daar nog voldoende koeling etc. in te stoppen. Een grotere kast is wat makkelijker te koelen en kan daarom ook stiller zijn, vandaar dat dit wel handig is voor een audio pc.

Het aller-aller-aller liefst had ik een kast zoals de systemen van Carillon... dat zijn tenminste niet van die industrieel aandoende gevallen, en ze hebben wat leuke features voor de audio gebruiker.
Die kan je echter alleen niet los kopen.

Ohhhh ... jaaaaaahhhh!

LC18.jpg

en natuuurlijk:
lc18-10.jpg

(ook in het zwart te krijgen, trouwens)

When SilverStone engineers set out to create an HTPC enclosure with an integrated touch screen, they quickly realized the need to do more than just dropping a screen in front of an ordinary case. Users of cases at this caliber will demand compatibility with the best hardware components in the world. Therefore, an all new aluminum chassis was designed from the ground up to meet these demands. Borrowing from the superb airflow layout first pioneered in the LC16M, the LC18 can house any CPU with minimal noise thanks to its free-flowing dual 80mm exhausts and large intake vents. An innovative hard drive bracket was also created exclusively for LC18 to ensure top of the line graphics cards and capture cards can be used with little or no sacrifice in hard drive space. The precisely calculated distances between hard drives will ensure safe running either passively or actively (by mounting bottom feeding intake fans) for any hard drives installed. This exceptionally powerful chassis is then used to hold a HDTV-like 7¡¨ touch screen with brilliant wide-aspect ratio resolution for clear text and undistorted images. For the most creative users who demand the best, the LC18 is a perfect complement for either home or work.

Integrated 7¡¨ touch screen panel
Premium, all aluminum construction
Superb fit and finish
Exceptional storage space
Next generation cooling layout
Rackmount ready

http://silverstonetek.com/products-lc18.htm

Waar te koop voor welke prijs? -> http://www.tweakers.net/pricewatch/124484

bij alternate hebben ze ook 19 inch racks.

19 inch

Origineel geplaatst door turtel
het is eigenlijk een desktop pc kast , met rackoren ,kost 699.-- euro.
persoonlijk vindt ik dat veel te duur , maja

silverstone

je kan veel zeggen maar het is zeker geen lelijke kast .. en zit er nou een lcd scherm in ? dan valt de prijs nogwel mee toch ?

voor de rest vind ik ze ook aan de te dure kant .. heb vaak wel wat kunnen vinden maar begint altijd rond de 200 euro als het niet meer is ..

je kan ze beter opkopen van providers etc die over de kop gaan .. als je alleen een 19" kast wil waarbij ie niet mooi hoeft te zijn !

Origineel geplaatst door MadR
je kan veel zeggen maar het is zeker geen lelijke kast .. en zit er nou een lcd scherm in ? dan valt de prijs nogwel mee toch ?

voor de rest vind ik ze ook aan de te dure kant .. heb vaak wel wat kunnen vinden maar begint altijd rond de 200 euro als het niet meer is ..

je kan ze beter opkopen van providers etc die over de kop gaan .. als je alleen een 19" kast wil waarbij ie niet mooi hoeft te zijn !

ik zeg niet dat die lelijk is ,mooi is is die zeker, maar voor 109 euro heb je een nieuwe 19inch atx alu kast .
koop je voor 400 euro een lcd monitor erbij , dan heb je een tenminste een display erbij waar je wat aan hebt

wat valt er te zien in die kleine display , mini cubase ofzo:D

edit , zo die is weer goed

ik vindt die kast met lcd ook erg interresant ik wou zoiets bouwen maar daar zie ik het nut niet meer van in en ik denk dat de kosten ook niet duurder zullen zijn dan zelf bouw

wordt nog leuker hij heeft ook :

Touch Screen
Screen size 7¡¨ (117.8mm) 16 x 10 aspect ratio

Resolution 640 x 480 ~ 1600 x 1024

alleen die hoge resolution lijkt me onwaarschijnlijk

edit: staat er al

ik zeg niet dat die lelijk is ,mooi is is die zeker, maar voor 109 euro heb je een nieuwe 19inch atx alu kast .
koop je voor 400 euro een lcd monitor erbij , dan heb je een tenminste een display erbij waar je wat aan hebt

wat valt er te zien in die kleine display , mini cubase ofzo:D

edit , zo die is weer goed

heb je weleens een monitor naar je server gedragen omdat je allean lokaal nog op een bak kon inloggen ?

;)

maar erg nice !

Heb je enig idee wat voor een herrie zo'n 19" rackserver maakt? Da's echt niet normaal meer! De gemiddelde server zitten iets van een stuk of 8 koelers in plus een paar scsi harddisks die een pokkeherrie maken. Ze hangen toch in een rack in een afgesloten kast/ruimte dus hey... ze hoeven niet stil te zijn.

Bijkomend is dat die servers meestal ook wel een dikke 80 CM diep zijn.

-C-

Origineel geplaatst door C738
Heb je enig idee wat voor een herrie zo'n 19" rackserver maakt? Da's echt niet normaal meer! De gemiddelde server zitten iets van een stuk of 8 koelers in plus een paar scsi harddisks die een pokkeherrie maken. Ze hangen toch in een rack in een afgesloten kast/ruimte dus hey... ze hoeven niet stil te zijn.

Bijkomend is dat die servers meestal ook wel een dikke 80 CM diep zijn.

-C-

wat denk je dat al deze nieuwe 19" racks dan hebben ? die zijn ook niet voor audio gemaakt .. alleen die desktop met dat touchscreen zou misschien stil zijn ... voor de rest zelfde laken en pak dus ...

als je ze stil wil krijgen moet je dat netzoals een normale pc doen ...

maar idd een standaard stil 19" rackservertje zou erg nice zijn .. echter zal dat niet snel gebeuren want ze worden bijna alleen maar als server gebruikt en is die herrie onvermijdelijk als je geen aanpassingen wil doen ..

Dit lijkt me ook een bijzonder geschikte kast voor Audio-PC doeleinden:

take4_inside.jpg

Antec TAKE 4 (4U 19" rackmount) - ook te krijgen als 3U variant, genaamd TAKE 3

Antec staat bekend als een vrij goede leverancier van Silent PC cases, fans en voedingen.
Fans en voeding zijn al ingebouwd in deze case.

Quiet computing comes to rackmounts Antec's Studio Series rackmount enclosures offer rock-solid, lights-out performance for professional audio recording and anyone requiring rackmount chassis ruggedness coupled with Antec’s famous quietness. Available in 3U and 4U sizes, these cases feature special 450-Watt, whisper-quiet power supplies, plus 92mm and 120mm fans for cool, quiet operation. Cooling is further enhanced by a unique segregated air-flow design. Backed by Antec's legendary 3-year warranty on all parts and labor, our Studio Series lets you power up, tune in, and create!

Features:
Drive Bays:
2 external 5.25” bay
2 external, 4 internal 3.5” bay
450W ATX12V v2.0 Power Supply
Rubber grommets to absorb hard drive vibration.
Power supply is isolated from the system to keep the system cooler.
Front ports:
2 x USB2.0,
1 x Firewire (IEEE1394)
Cooling system:
1 x 120mm TriCool
1 x 92mm TriCool

Site: http://www.antec.com/us/productDetails.php?ProdID=94004#
Review van de TAKE 4: http://www.overclockersonline.com/index.php?page=articles&num=320&pnum=0

o.a. te koop bij:
Central Point: http://www.centralpoint.nl/redir.cg.../ice.cgi? d_vend=ANTEC&d_word=TAKE 4 EC&ref=4
Hardware Discount: http://hd.nl/product_info.php?produ...and=ANTEC&prod_name=TAKE 4 EC/Rack 450W 6x3.5

wat denk je dat al deze nieuwe 19" racks dan hebben ? die zijn ook niet voor audio gemaakt .. alleen die desktop met dat touchscreen zou misschien stil zijn ... voor de rest zelfde laken en pak dus ...

als je ze stil wil krijgen moet je dat netzoals een normale pc doen ...

maar idd een standaard stil 19" rackservertje zou erg nice zijn .. echter zal dat niet snel gebeuren want ze worden bijna alleen maar als server gebruikt en is die herrie onvermijdelijk als je geen aanpassingen wil doen ..

denk niet dt het veel uitmaakt , het is gemaakt volgens de atx norm , dat heeft ook te maken met de luchtsrtroom en koeling.
als je niet overclocked moet het voldoende koelen , alleen voor de pc denk voor servers zal dat wel anders zijn.
en btx is dan weer koeler dan atx

zoveel reacties had ik niet verwacht :okdan: ik ga gauw de genoemde adressen bezoeken!

denk niet dt het veel uitmaakt , het is gemaakt volgens de atx norm , dat heeft ook te maken met de luchtsrtroom en koeling.
als je niet overclocked moet het voldoende koelen , alleen voor de pc denk voor servers zal dat wel anders zijn.
en btx is dan weer koeler dan atx

ik heb het vooral over stilte .. koeling is geen probleem dacht ik zo ..

Back