Monitorspeaker advies gevraagd

sms303

WHAT UR WATCHIN'?!?!
Het is zover...

in enthousiasme heb ik gister mn 2e woofer erdoorheen gejaagd :(
het zijn geen hoogstaande boxen/speakers, zijn +/- 13 jaar oud en eigenlijk aan vervanging toe

om nu 2 basswoofers van 12" te kopen en er dan alsnog erachter te komen dat ze niet de gewenste geluidskwaliteit laten horen, heeft me eigenlijk doen besluiten dat ik toe ben aan (nieuwe betaalbare/2ehands) monitor speakers die ik ook voor in mn studio'tje en voor mn systempje (monitor voor de DJ) zou kunnen gebruiken...

mn voorkeur gaat uit naar een 3-weg systeem... met een redelijk laag gehalte (12" woofer)... misschien JBL of.......?

ik probeer acid te maken en ben gek op bassen en hoge bliepjes..zie de gear die ik gebruik;
- TR808, mc202, tb303, devilfish, simmons sds400, bassstation, cs20, eps16+, ry30, airbase, dx100, boss sx 700 en een digitech studioquadv2

ik gebruik 2 D&R mixerts en een akai type??? versterker (=430w)

de exacte hz of khz zou ik bij god niet weten :bekdicht:

mn studio is in een zolderkamer zonder verdere echte geluidsisolatie... het dak is afgedicht met gipsplaten, de tussenruimte bedraagt iets van 10 cm

wie o wie heeft suggesties (merk en/of types)???

verwijzen naar marktplaats of andere veiling/handelssites heeft nu nog geen zin.. wil graag een referentiekader hebben en dan doelgericht gaan zoeken!

enne alvast bedankt ;)

Re: Monitorspeaker advies gevraagd

Origineel geplaatst door sms303
wie o wie heeft suggesties (merk en/of types)???
Heb jij een budget voor ons in een hard aantal euros? :)

dat zal aan de tijd liggen ....

voorlopig om en nabij € 500,- denk ik zo... voorlopig kan ik nu nix doen :(

Probeer de zoekfunctie eens, deze vraag wordt ongeveer elke week gevraagd+beantwoord :) .

of tannoy, of behringer, of mackie, of fostex, of esi, of of of of of ... genoeg namen om op te zoeken op het forum!

Dat zijn PA-speakers, geen monitoren. Iig niet voor studiogebruik geschikt.

thanks voor je antwoord :D

kga het advies van Jimmy Elektrovolt opvolgen..

zojuist besteld 2x Phonic 8 a bij the music house

Back