AMT8 & Logic Audio

Rolf

Ingeburgerd
Hallo,

ik heb zojuist de AMT8 2dehands gekocht en probeer hem nu te installeren op mijn pc.
Ik wil graag de USB-port gebruiken en de volgende instrumenten/apparatuur:

Acces Virus B, Yamaha A5000 en de Yamaha CS-1x.

Ik werk met windows 2000, maar begrijp dat daarvoor nog geen drivers zijn. (Ze zouden in ontwikkeling zijn).

In principe heb ik de cd's van Logic Audio Platinum en Sounddiver, alleen heb ik slechts een idee hoe ik alles aan moet sluiten en maar weinig verstand van het opzetten van een Logic Environment.

Elk advies is van harte welkom!

Rolf
:)

Mocht je (voordat de drivers voor 2000 uit zijn) aan het werk moeten, installeer dan een partitie met 98 of andere OS. Ik ben een Mac gebruiker, en weet niet welke compatible zijn met PC.

De installatie is heel simpel, Emagic is daar erg goed in:

- Unitor 8 software installeren, vanaf de CD. Deze installer zet de USB drivers op zijn plek en zet een utility op je harddisk, genaamd Unitor 8 Control. Dit is om de meer advanced functies van de interface te gebruiken.

- Logic installeren. In de MIDI Interface Communication (onder 'Settings') bij connection 1 'Unitor Family Driver' selecteren. Hierna hoort Logic meteen de AMT te herkennen.

- Je sluit de MIDI in/outs van je instrumenten op de poorten van de AMT, bv poort 1 de Virus i/o etc.

- In het environment (MIDI instruments layer bv.) creëer je 3 nieuwe multi-instruments, die je de namen geeft van je apparaten en klik 1 maal op alle kanalen. Dit activeert elk kanaal voor elk intrsument.

- In het arrange window klik je op een track, terwijl je de muis ingedrukt blijft houden verschijnt er een dropdown menu met alle environment layers. Selecteer de layer waar je net de instrumenten in hebt gemaakt, en selecteer het kanaal waar je mee wil werken.

Als het goed is kan je dan meteen aan het werk. Mocht je er niet uit komen, er zijn allerlei tutorials op internet te vinden.

http://www.computermusic.co.uk/tutorial/logic/logicaudmain.asp

http://www.ovumdesign.com/deepfreq/doa/labasic/

http://www.logicuser.net/group/AUDIO/AUDIOTUT/

Succes.

Leuke uitleg aux.

Ik weet vrijwel zeker dat er drivers voor windows 2000 en XP zijn. Deze gebruik ik nl. aan een behoorlijke tijd en het bevalt prima. (ben in de tussentijd geupgraded naar XP)
Zelf gebruikt ik de AMT via de serieele poort van m'n computer. Dit vanwege mogelijke betere timing dan met de USB aansluiting. Misschien totaal onterrecht. Mijn motto is 'beter een kluis dan zeggen dat het je spijt'. :)

Gewoon serieel gebruiken..

Gewoon serieel gebruiken..

Ik heb ook een AMT.. en die heeft via USB nog nooit lekker gewerkt. Via de Serieële poort werkt ie echter als een zonnetje (zowel op de Mac met RS422 als op de PC met RS232).

Gebruik zelf logic en amt8 via usb (wel op mac)
Daarbij gebruik ik oms.
Dat is voor jou ook handig omdat je dan de indeling van de amt8 kan oproepen in logic en sounddiver!

oms vind je bij www.opcode.com weet eigenlijk niet of dat ook op pc draaid

nadeel van oms is dat je geen 'amt' hebt

als ik me niet vergis

en zoals fuse zegt moet het gewoon op w2k draaien
er zijn namelijk ook nieuwe USB drivers sinds juni/july

ik gebruik oo kde serieele setup

met 2 amt's :P

Om heel eerlijk te zijn: OMS zuigt grote tijd. Het programma bestaat trouwens niet voor de PC.

Het grote probleem met OMS is dat het nog in oude 68k code is geschreven, voor Motorola processoren. Aangezien Opcode falliet is gegaan, is dit nooit herschreven. De grootste problemen met OMS zijn o.a. MIDI overflows en crashes. Als je in het bezit bent van één van de Emagic interfaces, heb je OMS niet nodig, de Unitor 8 control software kan in principe hetzelfde, in combinatie met de environment wel te verstaan.

Het idee van OMS is heel goed, het werkte voorheen ook erg goed, alleen de laatste jaren niet meer.

Hi aux,

Dank voor je uitgebreide reply. Ik kom er helaas toch nog niet helemaal uit. Ik heb inmiddels via mopro.nl de drivers voor windows 2000 in mijn bezit gekregen en geïnstalleerd.

Ik heb de nieuwste versie van Logic geïnstalleerd, maar zoals je omschreef, krijg ik onder Midi Interface Communication geen "connection 1" o.i.d. te zien... :confused:

In de MIDI Interface Communication (onder 'Settings') bij connection 1 'Unitor Family Driver' selecteren. Hierna hoort Logic meteen de AMT te herkennen.

Enig idee hoe ik toch kan instellen dat de midi-data via de AMT8 via de USB-poort moeten worden verstuurd. (De kabels zijn inmiddels goed aangesloten, dacht ik)

ThanX,

Rolf :)

Ja, usb is wel hot-swap maar logic doet daar niet aan mee.
altijd eerst die amt8 aanzetten , dan pas opstarten. (bij mij dan)
en oms werkt bij mij (op een g4) perfect. erg handig om al die naampjes in mijn multi instruments te hebben.

Men is wel degelijk bezig geweest met OMS naar PC om te zetten. Alleen is dat als een ikweetnietwat geflopt omdat de programmeur(s) het gewoon niet goed kon krijgen.

[OT]

Wat ik me even afvraag is of er iemand is die een Midex via USB gebruikt en of dat bevalt of niet.

[/OT]

Origineel geplaatst door aux
Om heel eerlijk te zijn: OMS zuigt grote tijd. Het programma bestaat trouwens niet voor de PC.

Het grote probleem met OMS is dat het nog in oude 68k code is geschreven, voor Motorola processoren. Aangezien Opcode falliet is gegaan, is dit nooit herschreven. De grootste problemen met OMS zijn o.a. MIDI overflows en crashes. Als je in het bezit bent van één van de Emagic interfaces, heb je OMS niet nodig, de Unitor 8 control software kan in principe hetzelfde, in combinatie met de environment wel te verstaan.

Het idee van OMS is heel goed, het werkte voorheen ook erg goed, alleen de laatste jaren niet meer.

hehehehehehe

ik heb het er echt na 1 dag al afgeflikkerd
de opzet was top maar het is echt hopeloos om mee tewerken.

en ja ik draaide toen op een lc475 ;)

Origineel geplaatst door fuse
Wat ik me even afvraag is of er iemand is die een Midex via USB gebruikt en of dat bevalt of niet.

Nou, dat zal ik wel weer zijn...... 8o)
Mijn Midex 8 werkt perfect onder Win98se, en hoogst waarschijnlijk ook onder 2000 en zeker met XP.

Het is tot nu toe bijna het enige apparaat dat echt lekker en probleemloos aan of in mijn PC wil deugen. :)

Back