heb net sinds een week mijn eerste MS20..
nu weet ik dat allerlei onregelmatigheden juist de charme van analoge synths kunnen zijn,
maar dit volgende is toch wel iets te veel van het goede?
- VCO 1 en 2 level staan beide dicht !!
- alle modulation parameters staan ook dicht..
- verder staat alles gewoon dicht/ default, en geen patching..
1. Als ik nu een toets aansla hoor ik ten eerste toch de VCO's, heeeel zacht, maar da's nog acceptabel..
Maar de LFO komt er erg hard doorheen..?
2. Als ik de Release van EG1 opendraai hoor ik een toch best wel hard resonant geluidje weg 'releasen'..?
Nou is dit bij een scheurende bass/lead niet hoorbaar, maar bij een wat subtieler geluid wel..
Ofwel; moet mijn bakkie is een goede onderhoudsbeurt krijgen
of is dit een 'welkom in de wereld die onvoorspelbare analoge jaren 70 synths heet' ?
nu weet ik dat allerlei onregelmatigheden juist de charme van analoge synths kunnen zijn,
maar dit volgende is toch wel iets te veel van het goede?
- VCO 1 en 2 level staan beide dicht !!
- alle modulation parameters staan ook dicht..
- verder staat alles gewoon dicht/ default, en geen patching..
1. Als ik nu een toets aansla hoor ik ten eerste toch de VCO's, heeeel zacht, maar da's nog acceptabel..
Maar de LFO komt er erg hard doorheen..?
2. Als ik de Release van EG1 opendraai hoor ik een toch best wel hard resonant geluidje weg 'releasen'..?
Nou is dit bij een scheurende bass/lead niet hoorbaar, maar bij een wat subtieler geluid wel..
Ofwel; moet mijn bakkie is een goede onderhoudsbeurt krijgen
of is dit een 'welkom in de wereld die onvoorspelbare analoge jaren 70 synths heet' ?

Ik denk dat je inderdaad het beste je licht kan opsteken bij 1 van de techneuten die jij noemt.