Gabber cultuur, Reportage Journaal 14-12-05

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Me jongste broertje van 20 is nog een beetje gabber, is ook kaal geweest en loopt nog steeds met Lonsdale kleding en gaat nog steeds naar Hardcore feesten rondom 020 samen met zijn Surinaamse vriend, hij is zoooo racisties dat ie pas is gaan samenwonen met zijn Arubaanse vriendin.

Stelletje eikels, eerst was het satan muziek (vooral EO, terwijl ze nu housedeuntjes gebruiken in hun eigen djingels, hypocrieten) en nu weer rascisten muziek, sjezus wat is het volgende keer?

Ik zit te wachten op de eerste aantijgingen van moslim-extremisme... Vanwege al die extreme basdreunen die lijken op terreuraanslagen..

Oh en niet te vergeten: Terror (hardcoresoort) -> Terreur.. Kan niet missen toch? Start the war!

Zou opzich wel willen, maar het is wel een takkeeind voor een itempje van 10 minuten :(

tjeezus...wat een gelul allemaal weer...hardcore en rascisme blijft een populair item voor komkommertijd-nieuws...een stel overbetaalde "onderzoekers" die blijkbaar nog nooit een hardcore-party hebben bezocht komen met 1 of ander lul-verhaal en voila,we kunnen weer aan de slag om de slechte naam van hardcore te zuiveren...

moe wordt je d'r van...

Ik snap de benaming "hardcore" ook niet echt hoor...

Als je het over hardcore-house hebt, wordt daar meteen snelle harde house aan gekoppeld, terwijl
hardcore "harde kern" betekent, en dus de originele "Detroit/Chicago" house zou moeten betekenen...

:confused:

Origineel geplaatst door Bass
Ik snap de benaming "hardcore" ook niet echt hoor...

Als je het over hardcore-house hebt, wordt daar meteen snelle harde house aan gekoppeld, terwijl
hardcore "harde kern" betekent, en dus de originele "Detroit/Chicago" house zou moeten betekenen...

:confused:

:D , dan zouden hardcore pron films over Adam en Eva moeten gaan...:D :okdan:

Origineel geplaatst door richard2000
:D , dan zouden hardcore pron films over Adam en Eva moeten gaan...:D :okdan:

dat doen ze toch ook :dubbel:

Uiteindelijk is het nog steeds dezelfde miserie dan zoveel jaren terug over house music in het algemeen

In een serieus Belgisch tijdschrift stond toen ook een artikel over een minister die toen de oorlog verklaarde aan al die fanatieke duivels die stonden te springen op satanische muziek enz. Echt belachelijk.

Ik heb toen ook een reactie gestuurd en dat is er dan ook ingekomen, waar wat had het voor nut...

Hoe dan ook, de house music is er toen ook niet van dood gegaan, dus hardcore nu ook niet waarschijnlijk.

Laat die onwetenden dus maar doen zou ik zeggen, wij weten beter

Origineel geplaatst door divinio
Laat die onwetenden dus maar doen zou ik zeggen, wij weten beter

Daar heb je wel gelijk in, maar we kunnen ons binnenkort weer gaan verdedigen tegen iedereen die te horen krijgt dat je hardcore maakt... Hardcore in zijn geheel krijgt weer een ongelofelijk slechte naam, hetgeen niks met de muziek an sich te maken heeft! En dat trek ik niet..

Ik ben benieuwd welke riooljournalist dit stukje in elkaar heeft gedraaid!

of een stel andere losers die geloven als je bv een geschoren kop heb automatisch anti buitenlanders bent en even het
"recht" in eigenhanden nemen?

Wat heb je dan aan dat je zelf wel beter weet....

is misschien wel hypothetisch.......

STEMMINGMAKERIJ!

Wat tegen spreekt is de HC cultuur, vroeger de hakkuh-pakken en hakkuh-schoeisel en dito hakkuh-haar en de dames eveneens van de groeps drang. Dat maakt mensen ook een beetje bang.....

Kijk naar punkers. Toen ik 6 was was ik bang voor ze! het enige wat ik zag waren krakende "enge"figuren.

Wist ik veel waar ze voor stonden.... helaas zijn er veel mensen die in hersencapaciteit blijven steken op 6 jaar.....

goddam' wat een onzin zeg!
hardcore is muziek geen politiek statement!
en dan halen ze ook nog 11september, de moord op pim voortuin en theo van gogh er bij !!!
alsof mensen daarom hordcore luisteren.. nah beide mijn klompen zijn spontaan gebroken:bekdicht:

Origineel geplaatst door Alex Omega

Wist ik veel waar ze voor stonden.... helaas zijn er veel mensen die in hersencapaciteit blijven steken op 6 jaar.....

Gabbers? :D

En ja, je kunt antwoorden met "nee, jij!" ;)

ik heb de aflevering ook gezien, ik heb me ook echt verschrikkelijk boos gemaakt
kon het vandaag op het werk aanhoren van zie je wel etc etc

heb ook al een 2 a viertjes mail naar de nos gestuurd want dit is werkelijk abnormaal

ze weten wel hoe ze iedereen tegen mekaar op zetten zeg, waar ze vandaan halen dat er rasistische teksten in hardcore zitten

en ze hebben het over een groep mensen van 600 tot 6000 rasisten nou nou als dat groepje het enige groepje is wat de hardcore feesten bezoekt dan was het al lang afgelopen

ben zwaar teleur gesteld vooral in het feit dat ons eigen journaal niet eens de moeite neemt wat meer research te doen

ik denk juist dat het echte racistische denken veel meer leeft in de huidige politiek. Die proberen echter het tegenovergestelde te doen geloven terwijl jongeren die een nationalistisch idee aanhangen dat ook uiten.
Link met hardcore muziek slaat de plank mijnziens helemaal mis. Ze moeten is een enquete houden onder Frans Bauer fans ofzo, om de hardcore-rascisme link te ontkrachten.
Maarja, eigenlijk slaat dat ook nergens op..muziek-denkwijze is een zeer persoonlijk iets, ksnap niet dat NOS dit soort sjit reportages maakt.
Op moment van typen heb ik een lonsdale trui aan. Ik draag hem bv. bewust niet met uitgaan, al is het maar om de provocatie die mensen er in zien uit de weg te gaan.
Trui hep ik inmiddels al 4 jaar, het een mooie hoody van uitstekende kwaliteit. Weiger ik echt weg te doen...Een Turk op mun werk, kan enorm goed opschieten met een iemand die aan aan alle rascist 'eisen' te voldoen; Lonsdale kleding. Kaal. Houd van hardcore.
Tzijn volgens mij in grote lijnen niet de buitenlanders en allochtone Nederlanders die er een probleem van maken.
Nee hoor tis gwoon de politiek i.s.m. de media die het hele plaatje invullen.

als ik nou een lonsdale trui ga dragen?

ik heb nu een geschoren bolletje maar wel een kleurtje?

Wat ben ik dan?

volgens het nos journaal ben je dan een gabber die naar hardcore feesten gaat om rasischte ideeen uit te wisselen en om te luisteren naar muziek met rasitische teksten

erg kort zichtig helaas

ik heb ook gevraagt naar de persoon achter dit onderwerp en op een nette manier gevraagd of hij een dialoog met me aan wil gaan

we wachten af

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back