De juiste keuze?

voicetrack

Nieuwkomer
Bezig met de bouw van een nieuwe studio wil ik ook een nieuwe soundcard aanschaffen. Ik heb zelf al een kleine selectie gemaakt, maar wat is nu de beste keuze volgens jullie. En waar moet ik vooral op letten?

M-audio Firewire 410

EMK 1820

Digidesign Mbox2

Ik ben bang dat als ik de digibox koop ik veel programma's kan weg mikken of werken ook alle andere programma's als Vegas en Soundforce met de Mbox?

Als je alle drie die types intyped bij de zoekmachine dan krijg je ellelange discussies over het onderwerp! Verder is het heel erg setup afhankelijk, nl.

- Wat wil je ermee?
- Wat heb je voor apparatuur?
- Wat vind je fijn werken, sluit de werkwijze van de producent van het desbetreffende apparaat erbij aan?

etcetera etcetera!

Moeilijke, subjectieve vraag, dus.

Zoekt en gij zult een bevredigend antwoord vinden! :W

Dank Alexander voor je reactie.

Ik ga hem gebruiken voor het inspreken van reclamespots. Hiervoor maak ik gebruik van een tweetal microfoons namelijk de Studio Projects C1 en de SE Electronics ICIS.

Deze teksten moet ik in een groot aantal gevallen "kaal" aanleveren aan geluidstudio's maar in sommige gevallen gebeurt het afmixen door mijzelf. Hiervoor gebruik ik stockmuziek en/of effecten.

Op dit moment neem ik m'n stem op in soundforce en indien nodig gebeurt het afmixen met Sony Vegas 6.0. Hierbij maak ik gebruik van KRK RP5 monitors.

Echt moeilijke dingen ga ik er dus niet mee doen maar ik wil wel graag dat de kwaliteit van de opname zo goed mogelijk is. Hierbij is volgens mij een goede geluidskaart onmisbaar

Hoi Pilo2710,

Ik heb je tip even doorgespit maar zit nu nog met een vraagje waarbij jij of iemand anders me kan helpen. Kom ik door de geïntegreerde software van de Focusride niet in de problemen met andere software? Voor mij is het gebruik van Sony Vegas namelijk een must.

Ik verwacht niet dat je in de problemen komt. Het heeft voornamelijk te maken met de stuurprogramma´s die je gebruikt.
In de profi range kaarten wordt gebruik gemaakt van zogenoemde ASIO drivers. Deze zorgen ervoor dat je software direct met je hardware praat. Als je Digidesign koopt, zou je in principe gebruik moeten maken van Protools.
Met die Focusrite krijg je Cubase LE erbij.
ASIO is een uitvinding van Steinberg, dus die drivers zitten er bij. Sony Vegas moet hier geen problemen mee ondervinden...

Back