Weer een "waar ken ik dat van ik moet het weten"

Bass

Gepokt en gemazeld
Hoi,

Faith Evans - Mesmerized Freemasons remix...
Hier het refrein waarvan ik 100% ZEKER weet dat het al eens eerder is gedaan qua tekst vooral en muziek..
Weet iemand hier toevallig welk nummer praktisch hetzelfde klinkt ?

Vooral de zanglijn komt me HEEL bekend voor...

Thanx..

:biertje: :peukie:

Attachments

• mesmerized.mp3
    239,2 KB · Bekeken: 86
Laatst gewijzigd:
Damned, je hebt gelijk zeg.
Maar :stupid ik kom er ook niet op.
Vooral die "you don't know watcha do to me" doet me aan iets denken...

Dit is de kracht van een hit. Het idee hebben dat het bekend klinkt, maar toch weer niet.

Gewoon een mix van Michael Jacksons "Don't stop till get enough" en aanverwanten

Origineel geplaatst door Catalunya
Gewoon een mix van Michael Jacksons "Don't stop till get enough" en aanverwanten
een dergelijk piano thema is idd iets wat je vaak hoort... de bassline daarbij maakt het plaatje af...
het lijkt bekend maar of het ook ergens van gejat is...?! kweenie

Het is natuurlijk niet voor niks een remix :)
Een paar dagen geleden hoorde ik hier op het plaatselijke radiostation
"het origineel" voorbij komen, ook van Faith Evans. Het was nogal een
langzaam gebeuren en afgezien van de zanglijn en nog anderhalf
herkenbaar dingetje leek het voor geen meter meer op de
(i.m.o. veel gavere) remix.

Dat pianothemaatje is een aantal jaren geleden nog door Fatboy Slim gebruikt. Ik kan helaas niet op de titel van deze hit komen. Maar Fatboy zal hem ook wel weer ergens van gejat hebben, want daar is hij een meester in.

Het zijn maar 3 akkoorden die toevallig lekker klinken bij dit liedje, ik vind dat er niks aan gejat is.

De spijker op z'n kop.

Ik denk het niet, ik denk dat het toeval is. Ik denk gewoon dat ze dit lekker vonden klinken en daarom zo ingespeeld hebben. Het is muzikaal natuurlijk ook niet zoveel bijzonders... gewoon 3 akkoorden die bij de rest passen.

zelfs de link met Robbie Williams - Let Me Entertain You is niet ver te zoeken.. maar toch net iets anders.. tis omdat ik het met de coverband speel dat er een belletje rinkelt..

hoe vaak dat ik al niet 2 nummers aan elkaar heb geplakt die wel degelijk ripoff waren :smeris:

Back