[Industrial Hardcore] Damnation train

kratarknathrak

All hail the dark lord!
Met treintjes spelen? nu ja, wel met treinsamples dan. Met een heusche stevige beat eronder en wat swingende ritmepatroontjes, verkrijgen we zo een aardige dansdeun? Of toch niet?

Ietsje meer hardcore/tekno achtig, dan wat ik normaal doe, maar dat mag de pret niet drukken.

http://www.tproe.com/damnationtrain.mp3

grappig die trein sound in beginnen.
Daarna beetje eentonig (0:13 tot 0:39)...zou ik meer mee doen want klinkt erg leeg (bijv: fx, extra synth).
Kick zelf vind ik ook niet echt 100% top...mis iets van de kracht qua attack.
Over het geheel van de track vind ik het ook erg eentonig...gooi er wat meer variatie in.
Spannende break erbij, rommel wat aan met geluiden, extra synths enz.
Er mag meer gebeuren.

Suc6 verder :)

Ik hoop dat je het niet erg vindt dat ik het merendeel van je adviezen naast me neer leg? Want ik heb een hekel aan breaks in nummers, synths wil ik er niet inhebben, en ik vind dat er al genoeg ingebeurd.
Die beat kan wel wat vetter inderdaad. Ga ik dit weekend maar eens mee prutsen, en als het bevalt gaat ie op mijn volgende CD.

Kan het kloppen dat de track qua hats en kick af en toe ontspoord? :D
Track past wel bij het weer, donker en koud :okdan:

Misschien nog ff met een minidisc recorder het station lopen om wat reallife samples op te nemen?
Kan je die misschien als subtiel extratje (FX) aan je track meegeven.

Heb zelf toen ik afgelopen zomer met de trein naar Berlijn ging, een hoop treingeluiden opgenomen... :)

Ok klinkt erg donker.

Ik sluit me aan bij diversion.
Er mag van mij iets meer percussie/hihat/cymbal in het ritme.
Die hihat die er in zit loopt op een gegeven moment ernaast, vind ik jammer.
De kick vind ik erg dof klinken, mag meer punch in.
Het distorted trein geluid vind ik wel gaaf gedaan.

Jammer dat er geen melodie of lead geluid in zit.
Is toch iets te eentoning om 5 minuten te horen, sorry niet mijn ding.

kick en hihats lopen idd niet lekker, en idd die kick mag wat meer attack hebben, nou ligt de hihat er echt boven op ipv dat ze met elkaar werken

t is ook wat saai vind ik, daarnaast vind ik het allemaal wat dunnetjes klinken...geluiden zijn verder wel tof, maar niet tof genoeg om de hele track te blijven boeien

niet iets dat ik nog een keer op zou zetten, sorry

Origineel geplaatst door Nightstorm
kick en hihats lopen idd niet lekker, en idd die kick mag wat meer attack hebben, nou ligt de hihat er echt boven op ipv dat ze met elkaar werken

t is ook wat saai vind ik, daarnaast vind ik het allemaal wat dunnetjes klinken...geluiden zijn verder wel tof, maar niet tof genoeg om de hele track te blijven boeien

niet iets dat ik nog een keer op zou zetten, sorry

Ik sluit me hier helemaal bij aan ..... tis ook idd erg eentonig ... maar wel grappig met die trein sample

Ik vind dit zeer tof gemaakt en zeker niet eentonig of ik vind dat gewoon leuk:D
Lekker donker sfeertje.
Die hihat verloopt volgens mij ook een beetje of hoort dat zo.
Persoonlijk vind ik dat het enigste wat er mis mee is en er mag geen melodie bij want dan is de sfeer weg denk ik.:duivels:

Die hihat heb ik opgelost, want het bleek dat de beat op een punt niet goed liep. Gek dat men dat dan niet hoort met de andere geluiden. Hahahaha. :)
Wellicht post ik een update later. Ik heb wat dingetjes veranderd. Maar geen melodieen of zo, want die nihilistische sfeer, dat is waar ik voor ga. :D

Post je de goede versie nog ? Ik ben erg benieuwd hoe het klinkt als het strakker loopt.

Back