roland sampler 1799 euro grapje?

De creme de la creme op sample gebied voor de liefhebber van een warm klinkende sampler. Is uitbreidbaar tot 18 Mb, standaard SCSI aansluiting en 10 outputs, grote display en aansluiting voor monochrome of RGB monitor, volledige sampler via bijgeleverde muis te besturen.

tot 18Mb? een aansluiting voor een Monochrome of RGB monitor? Mis is ik iets?
Is dit echt een Classic/Vintage/Collectors Item? Of kan ik me geld beter aan een AKAI uitgeven? :D

Dat is wel een goeie grap ja...

Dan heb ik toch liever die "ROLAND MV8000 Ver 3.00" voor 0 euro eronder :)

Enne, Mokum: die S750 sampler schijnt inderdaad wel goed te klinken hoor, wordt/werd wel veel door Hollywood muziek producers gebruikt. En je komt 'm inderdaad niet erg vaak meer tegen. Maar als jij geen Hollywood producer bent met veeeeel te veel doekoes die gaten in je broekzakken branden zou ik dit ding lekker bij meneer Verspuy laten staan.

daar blijft het niet bij

volgens de site moet je er ook nog de "bijhorende" accessoires erbij kopen , namenlijk

YAMAHA CS2X
Van € 850,00 voor € 699,00

BEST SERVICE GALAXY STEINWAY
Van € 249,00 voor € 219,00

ROLAND XP30
Van € 1 560,00 voor € 1 275,00

duur samplertje zeg poe :duivels:

Ik kan me herinneren dat zelfs in de late '80's Peter V. al dit soort lachwekkende aanbiedingen had.

Beetje alsof je een schilderij van Dali binnenstapt.

Amusant, zou ik zeggen... 8o)

Had Peter V. niet jaaaaaaaaaaaaaren een Yamaha DX-1 in de uitverkoop van 25.000 gulden NU VOOR 10.000 of zoiets ? Ben benieuwd waar -ie uiteindelijk gebleven is !

Origineel geplaatst door vinnieq
Had Peter V. niet jaaaaaaaaaaaaaren een Yamaha DX-1 in de uitverkoop van 25.000 gulden NU VOOR 10.000 of zoiets ? Ben benieuwd waar -ie uiteindelijk gebleven is !

Wat dacht je van dattie er nog staat voor 6795 euro......8o)

Kijk hier maar eens!

Origineel geplaatst door vinnieq

kijk dat is dus goed nieuws, dat ie er nog staat, want jij was er toch voor aan het sparen?

jezus christus, die mannen zijn gek ofzo. ik sta altijd te kijken van een plaatselijke synthboer die bv. een 2ehands kstation voor 599 weg doet, of dat soort taferelen, maar die kunnen moeilijk concurreren met giganten als feedback.
Maar dit slaat werkelijk alles...

Ik vind die 8 x-tra out voor de S5/6000 wel grappig voor E350,-
daar koop je tegenwoordig een hele S5000 voor ;)

Deze sampler staat al 10 jaar bij Verspuy voor dezelfde prijs. Hangt er als rackvulling.
Ze willen er absoluut geen verlies op hebben. Wie weet is het hun inkoopprijs!!

Origineel geplaatst door Leo
kijk dat is dus goed nieuws, dat ie er nog staat, want jij was er toch voor aan het sparen?

Neeeeeeeeee, WAT een geduld heeft die Verspuy!!!!!!!!! En hij rekent lekker met de inflatie mee € 21.799,00 = bijna 50.000 gulden. Helaas heb ik net mijn centjes aan een ander orgel uitgegeven, damn ! Moet ik weer beginnen met sparen.

Volgens Vintage synth:
Among Yamaha's DX line of synthesizers, the DX-1 is definitely the biggest and most expensive. With a dual 6-operator digital FM engine, it's like two DX-7's wrapped up in a wood-paneled case and comes with a truly professional weighted 73 note keyboard sensitive to both velocity and aftertouch. The DX-7 style membrane buttons have been replaced by actual push-buttons, display screens and the overall layout of buttons and diagrams is nicer and better organized.

Sound-wise, the DX-1 is like a fatter DX-7. It too features FM synthesis. That means that although the DX-1 is a digital synthesizer, its sounds are unique and fresh with an analog/digital hybrid feel. Programming however, is not at all like analog synth programming. All DX series synths use FM synthesis and all are rather difficult to program or, at least, difficult to understand what to program. Fortunately the advanced DX-1 has display screens that show amplitude modulation, envelopes, velocity, levels and de-tuning parameters unlike previous DX synths so you can better visualize what and how you are editing parameters. A neat new feature for the DX-1 is that two patches (Channel A and B) can be used simultaneously with the keyboard in layer or split-mode. This mode is generally 16-voice polyphonic, but with just one patch loaded you can have 32 voices of thick polyphony! Pretty good for a synth over 15 years old!

Maar liefts twee DX7's en een beter toetsenbord en drukknoppen, toe maar. Maar 100 van gemaakt. Zeker allemaal door Verspuy ingekocht ?

Overigens een AN200 voor 299 en een PLG150AN board voor 308. Logica is weer ver te zoeken.

Volgens mij was er een DX-1 in Nederland die besteld was door een studio die vervolgens over de kop ging toen de winkel de synth al binnen had. Die winkel was toen beperkt gelukkig, want bleef ermee zitten. Dat zal de toko des Peter V.'s dan wel zijn. :)

Die nieuwprijs toen was wel logisch op een bepaalde manier (een soort supersynth, vooral bedoeld voor studio's, net zoals van die supermodular die aan universiteiten verkocht werden: dan zijn prijzen voor standaardconsumenten minder boeiend). Maar waarom-ie de prijs nu niet gewoon dropt... :confused:

In de VS was -ie oorspronkelijk iets van 15.000 dollar, dan zal die vanafprijs van omgerekend 47.950 gulden wel kloppen. Overigens staat er in Zwitserland ook een te koop voor (6172.41 euro http://www.techshop.ch/index.html). Ik zal het melden bij Verspuy, scheelt toch weer zo'n 600 euro ! Wie weet krijg ik 'm wel voor dat bedrag mee !:D :D

Ik heb is zo een S750 bij een zo een 2ndhand winkel gezien. Volgens mij echt niet meer dan 200 piek oid. En dan heb ik het over meer dan 6 jaar geleden.

Zo een winkel al Verspuy kun je toch gewoon NIET serieus nemen?

Origineel geplaatst door Arv
Ik heb is zo een S750 bij een zo een 2ndhand winkel gezien. Volgens mij echt niet meer dan 200 piek oid. En dan heb ik het over meer dan 6 jaar geleden.

Zo een winkel al Verspuy kun je toch gewoon NIET serieus nemen?

Tja, waarom eigenlijk niet? Ik ga er wel eens kijken en het is er druk genoeg, ook met kopers. En zo erg is het nou ook allemaal weer niet, vaak concurreren ze net zo goed mee met de prijs, ook al gaat het soms wat moeizaam.
Uiteindelijk is het wel een mooie grote zaak, ze hebben zat staan en ze kunnen het blijkbaar prima bolwerken tegen feedback (dat is bv saris niet gelukt, toch ook een echte, goede muziekzaak met geschiedenis).

Verspuy is een beetje van de oude stempel, maar dat betekent ook meer aandacht en service. Denk ik.

Ik verbaas me ook over de rackvulling en het vasthouden aan de prijzen. Sommige dingen heb ik echt letterlijk enkele jaren naar gevraagd, zo om de paar maanden, en bij een aantal dingen is uiteindelijk de prijs wel naar een reëel niveau gezakt (bv opcode studio x midi interface, ouwe mam of next modules, spullen die je eigenlijk niet meer in je winkel moet hebben en zeker niet voor de volle prijs) maar meestal hebben ze een lange adem en zie je uiteindelijk toch dat de microwave 1 voor 600 euro verkocht is, of zoiets....
wat mij betreft, het is ze gegund.

Back