AIEB-1 of AIEB-2 ?

conso

Fold it
Een vraag over de Yamaha outputboards voor o.a. A series samplers...:

Wie weet hoe je een AIEB-1 aan de buitenkant kan onderscheiden van een AIEB-2 ? Op het betreffende board zelf staat namelijk geen type type vermelding. Misschien is het versie 1 en staat het op type 2 wel vermeld...?

(Type twee zou wat minder ruis genereren, en kan eventueel ook in de RS7000. Type 1 kan niet in de RS7000.)

:mega:

Re: AIEB-1 of AIEB-2 ?

Origineel geplaatst door conso
Een vraag over de Yamaha outputboards voor o.a. A series samplers...:

Wie weet hoe je een AIEB-1 aan de buitenkant kan onderscheiden van een AIEB-2 ? Op het betreffende board zelf staat namelijk geen type type vermelding. Misschien is het versie 1 en staat het op type 2 wel vermeld...?

(Type twee zou wat minder ruis genereren, en kan eventueel ook in de RS7000. Type 1 kan niet in de RS7000.)

:mega:

De AIEB-1 = donkergrijs/zwart.....AIEB-2 = lichtgrijs? ???

Kijk overigens wel uit dat ze niet uitwisselbaar zijn......type twee is voor de A4000 en Rs7000 een must geloof ik....

Re: Re: AIEB-1 of AIEB-2 ?

Re: Re: AIEB-1 of AIEB-2 ?

Origineel geplaatst door Acidfever
De AIEB-1 = donkergrijs/zwart.....AIEB-2 = lichtgrijs? ???

Kijk overigens wel uit dat ze niet uitwisselbaar zijn......type twee is voor de A4000 en Rs7000 een must geloof ik....

Het ligt iets gecompliceerder voor zover ik heb begrepen uit threads op allerlei sites.

Type 2 is backwards compatible met de A serie samplers (waar dus ook Type 1 in kan, maar de kwaliteit daarvan is minder), Type 2 zou helemaal niet werken in de SU700, Type 1 werkt weer niet in de RS7000. Het zijn vooral winkels geweest die (ten onrechte) verkondig(d)en dat Type 2 'overal' in past. Maar ja, voor de goede productinformatie ga je tegenwoordig zelden meer naar een winkel...

Wat kleur betreft: twee A5000 gebruikers vertelden me een Type 2 te gebruiken (en je kunt het bijna al raden): eentje is aluminium grijs, de andere zwart !

Heeft er iemand toevallig een Type 2 geïnstalleerd, en weet je of daar AIEB-2 op vermeld staat?

Re: Re: Re: AIEB-1 of AIEB-2 ?

Re: Re: Re: AIEB-1 of AIEB-2 ?

Origineel geplaatst door conso
Het ligt iets gecompliceerder voor zover ik heb begrepen uit threads op allerlei sites.

Type 2 is backwards compatible met de A serie samplers (waar dus ook Type 1 in kan, maar de kwaliteit daarvan is minder), Type 2 zou helemaal niet werken in de SU700, Type 1 werkt weer niet in de RS7000. Het zijn vooral winkels geweest die (ten onrechte) verkondig(d)en dat Type 2 'overal' in past. Maar ja, voor de goede productinformatie ga je tegenwoordig zelden meer naar een winkel...

Wat kleur betreft: twee A5000 gebruikers vertelden me een Type 2 te gebruiken (en je kunt het bijna al raden): eentje is aluminium grijs, de andere zwart !

Heeft er iemand toevallig een Type 2 geïnstalleerd, en weet je of daar AIEB-2 op vermeld staat?
'

Voor zover ik weet zijn alle AIEB-2's lichtgrijs hoor. Ik denkd at 1 van die A5000 mannen toch echt een AIEB-1 heeft dan! Mijn AIEB-2 in mijn Rs7000 is in ieder geval ook lichtgrijs.....

Het verschil tussen de 1 en 2 zit hem in de resolutie. De AIEB-2 draait op een hogre resolutie dus apparaten die een AIEB-1 verwachten kunnen geen AIEB-2 aan.

Andersom wel want er zit een jumper op waarmee je de bit resolutie kunt zetten.

Volgens mij werkt de AIEB-2 in elk apparaat dat de expansion aankan (mits je de jumper omzet) en de AIEB-1 alleen in de SU700 en de A serie samplers. Een A5000 zou dus inderdaad een AIEB-1 aankunnen en dus zou het goed kunnen dat 1 van die A5000 mannen een AIEB-1 heeft terwijl hij denkt dat het een AIEB-2 is.

Hey Conso,

Ik heb onlangs mijn AIEB-2 verkocht en deze was zilverkleurig, volgens mij stond het type er wel op ergens. Weet ik niet zeker. De AIEB-1 is zwart, daar kan je het type al aan onderscheiden. :eureka:

aieb-2

aieb-2

De AIEB2 is trouwens nog gewoon nieuw in de doos te koop bij o.a. Thomann en de Music Store Koeln. Net iets onder de € 250 (en € 210 excl. btw)

Ik meen dat de aeib-2 een digitale en optische in / uit heeft en de 1 niet...
Net even gezocht, kan er weinig over vinden.

geen idee dus :confused:

-C-

A

A

Origineel geplaatst door C738
Ik meen dat de aeib-2 een digitale en optische in / uit heeft en de 1 niet...
Net even gezocht, kan er weinig over vinden.

geen idee dus :confused:

-C-

Wat betreft aantal en soort in- en uitgangen zijn beide types gelijk bedeeld. De informatie hier verder boven klopt voor zover ik heb kunnen checken. Maar vraag was dan inmiddels ook beantwoord.

Maar omdat nog wel eens een forumlid op zoek is naar zo'n AIEB2 board, wilde ik nog even melden dat ze dus nog gewoon nieuw te koop zijn.

mn vraag dan ik heb geen aeib kunne vinden opmn board ik heb een a4000 dus ik kan allebei de kaarten hebben
weet dus niet welk type ik nu heb
wilm verkopen ,..maar welk type wel handig voor al die potentiele rs7000 buyers
:D

cmijn kaart iemand idee mbt colors
junper komt uit a4000

Attachments

• s4021598.jpg
    s4021598.jpg
    816 KB · Bekeken: 112
Op een site van Yamaha stond dat de aieb-2 zilverkleurig is.........

Origineel geplaatst door PzHKL
Hey Conso,

Ik heb onlangs mijn AIEB-2 verkocht en deze was zilverkleurig, volgens mij stond het type er wel op ergens. Weet ik niet zeker. De AIEB-1 is zwart, daar kan je het type al aan onderscheiden. :eureka:
Hey Conso,

Ik heb onlangs mijn AIEB-2 verkocht en deze was zilverkleurig, volgens mij stond het type er wel op ergens. Weet ik niet zeker. De AIEB-1 is zwart, daar kan je het type al aan onderscheiden.

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Back