CS1X en DJX-2 op computer

Radattack

Nieuwkomer
Hallo,

ik ben nieuw hier en heb al ff gezocht op het forum maar kan geen antwoord vinden op mijn vraag.
Die is als volgt; Ik heb een Yamaha CS1X en een DJX-2 en deze wil ik samen gaan gebruiken op de computer, een Pentium 4 1.7 met genoeg geheugen etc. en een Soundblaster Live 5.1 geluidskaart.

Maar hoe doe ik dit, wat heb ik nodig (liefst zo compleet mogelijk) om dit alles te laten werken en ik weer muziek kan maken op de computer?? Welk programma heb ik nodig (ik werkte voorheen met de standaard yamaha software (prologic ofzo) en alleen de cs1x. Maar nu wil ik allebei gaan gebruiken. Gaat dit en zo ja hoe. Welke kabels heb ik nodig, wat moet ik instellen.

Ik heb trouwens geen boekjes, software of kabels meer liggen van de oude synth.

Alvast bedankt,

Rob

Tsja....er staat een heleboel over geschreven op dit forum. Wellciht niet over de specifieke combi die jij noemt, maar toch...Maar wil je best even op weg helpen.

Boodschappenlijstje:
-Male Male Midikabel (om je midi thru van de cs1x te verbinden met de midi in van je DJX-2)
-MIDI-Gameportkabel (om je midi IN en OUT van de cs1x te verbinden met de Live5.1!)
-Simpel mengtafeltje die je op de "line in" van je 5.1 kan aansluiten (om het geluid van je neide keyborads op te kunnen nemen)
-Software heb je al.
-In de software aangeven wat je audio in en midi in zijn.
-Geduld, leergierigheid en doorzettingsvermogen en vooral willen pielen met apparatuur....

succes :okdan:

Bedankt:okdan: , maarre..de software heb ik niet, wat kan ik het beste gebruiken, cakewalk of cubase of iets anders, ik wil het liefst met een wat simpel progje beginnen zodat ik in ieder geval de basis leer.

groeten, Rob

Tsja in de keuze voor een bepaald softwarepakket kan ik je niet helpen. Ik zelf werk niet met softwaresequencing.
Als je beginner bent lijkt cubase wat heftig. Heb in een grijs verleden met cakewalk gewerkt. Vond dat wel relaxed.....maar gioed....smaken verschillen.

[edit]probeer anders wat demo`s te downen, speel ermee en bepaal dan zelf wat je prettig vindt werken en schaf dat pakket dan aan[/edit]

wederom bedank, moet alles nog aansluiten enzo maar zal dan wel kijken wat het beste is idd.

groeten, Rob

Back