Hoe werkt de Virus met Logic Audio??

Rolf

Ingeburgerd
Hoi. Ik ben vrij recent gaan werken met synth's (de Virus B) en Logic Audio, en vroeg me af of iemand met misschien kon vertellen hoe ik het beste de Virus B kan gebruiken met Logic.

Ik kan een multi-instrument aanmaken, en kan dan dacht ik per kanaal een apart geluid in de Virus B of welke willekeurige andere synthesizer aansturen. Nu is mijn vraag, moet ik in de Virus B ook instellingen toewijzen (bijvoorbeeld: geluid 2 uit bank B moet worden ingesteld op kanaal 1 bijv...) of kan ik in Logic Audio data opnemen zodat automatisch het juiste geluid uit de juiste bank wordt gekozen.

Ik het beiden mogelijk? En zo ja, is het 2de dan handiger? Wie kan mij vertellen hoe ik dit voor elkaar kan krijgen.

Bijvoorbaat dank! :)

Rolf

Een Virus in je computer is niet fijn hoor!

Ik heb sounddiver op de pc geïnstalleerd, alleen zou dat op de een of andere manier ook weer compatible kunnen zijn met Logic Audio.

Heb je enig idee hoe ik bijvoorbeeld kan zorgen dat een bepaald kanaal in Logic Audio bijvoorbeel geluid 26 uit bank B laat horen, en een ander kanaal geluid 86 uit bank E etc.....????

Rec Pause

Rec Pause

En dan de patches instellen op de virus... of je moet uit je hoofd de sysex codes weten om de bank en patch changes te doen.

Ik hoef dus net alleen de Bank en het geluid te selecteren en op record te drukken. Er hoeft dus verder niets gedaan te worden met de MIDI-instellingen, waarbij de mogelijkheid bestaat om te kiezen uit geluid 1-16 of OMNI. Ik neem aan dat hij dan standaard op OMNI kan blijven staan??? :confused:

ThanX

8)

De Virus B werkt met 4 banken, die elk 128 geluiden hebben. Als je hem volledig multitimbraal wil gebruiken, moet je hem allereerst in multi mode zetten. En in Logic doe je het volgende:

- Maak inderdaad een multiinstrument aan
- Schakel alle 16 kanalen aan
- in je arrange windowm klik op een track, hou de muis ingedrukt, er verschijnt een dropdown met layers, kies daar de Virus en het kanaal.
- In de Track parameter box, kies 1 van de 4 banken (even in de manual kijken op welke MSB nummers hij reageert, waarschijnlijk gewoon 1 - 4) en de program change die je wilt bespelen.

In de Virus moet je in multimode ervoor zorgen dat part 1 op kanaal 1 reageert en part 2 op kanaal 2 etc. Erg simpel. Ik zal vanavond even in mijn manual kijken op welke MSB's hij reageert, w.b.t. de bank changes.

Als het goed is moet sounddiver met logic kunnen samenwerken. Logic moet bijvoorbeeld de patchnames uit sounddiver kunnen overnemen zodat je niet meer program en bank nummers hoeft te kiezen maar dan kan je de patchnamen kiezen.

Ik heb dit alleen nooit aan de praat kunnen krijgen.

Back