Maak een stukje hardcore

Resonance

Turn up the reso!
Naar aanleiding van deze thread: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?goto=newpost&threadid=18379

Het is bekend dat je tegenwoordig bijna overal hardcore beats uit kan halen ...

Bijna elke drumbak, synth, softsynths, en natuurlijk (soft) samplers met het nodige ge-edit ....

Het lijkt me leuk en leerzaam voor de rauwe beat freaks onder ons ... om eens te gaan knutselen :geslaagd:

De opdracht: Maak een klein minuutje hardcore (zodat het aan de post te attachen is).

En bij deze opdracht gaat het vooral om de beat.... Maak een zo vet mogelijke beat!
Cheaten met klare samples is verboden, editen en layeren van beats natuurlijk niet!

En vertel hoe of waarmee je de beat gemaakt heb :)

Veel plezier! (ik ga meteen aan de slag, heb nog ff niks klaar voor deze thread)

uhm najah deze postte ik net in het drumsynth voor hardcore-topic, net iets te groot voor een attachment geloof ik

http://www.home.versatel.nl/c.t.j.j/change.mp3

vanmiddag gedaan, beats uit orion in me sampler gegooid, rest is virus, nordlead en sampler...nog hevig werk in uitvoering :)

de kick is gemaakt met tomcat, filterplugin en distortion...en daarna zijn de hihats er samen met de kick doorheen gegaan :D

de tomcat zit in het orion-pakket

wat je daarmee doet kun je eigenlijk met vrijwel elke (soft)synth, maar de tomcat tweak je wel lekker makkelijk tot een hardcorekick :)

Klinkt vet!! Beetje in de richting van The Outside Agency.
Is alles wat jij maakt in deze stijl??

Greetz

dct: mwah ik maak bijna niks hehe...ben een beetje zoekende naar m'n eigen stijl, het duistere trekt me wel aan en the outside agency vind ik ook erg cool, maar wil het wel een beetje een andere kant op gaan doen...maar hoe en wat dat ben ik allemaal nog aan het ontdekken :)

jostiii: ik vind die weggedrukte hihats juist ontzettend lekker, maar da's idd persoonlijk denk ik :)

Origineel geplaatst door fscker
Het is dan wel geen track maar een klein stukje uit een track.

http://members.home.nl/tpz/stukje2.mp3

Bassdrum is gemaakt met microtonic en daarna zo'n 10 keer vernaggelt en gelayerd. Uiteindelijk weer gesampled en realtime met EQ getuned om het 'screeuwende effect' te krijgen.
vind die kick een beetje overdone :D wel grappig maar volgens mij redelijk onbruikbaar, hier krijg je denk ik geen enkel geluid achter

klinkt verder een beetje erg digitaal, maar t is op zich wel leuk als tussenstukje :)

Het is dan ook een tussenstukje. :) Maar idd, klinkt vrij digitaal en veel geluiden kun je er niet omheen plakken. Verder ook vrij oud stukkie, van mastering was niet echt sprake. :)

heb een klein stukje hardcore geprobeerd te maken,met de basdrums

:)

Attachments

• hardcore.mp3
    704,4 KB · Bekeken: 134
turtel: euh...ik hoor geen bassdrum :D dit kan nog alle kanten op, hoor er nou niks specifiek hardcore aan..da's niet perse negatief, het klinkt wel wat gedateerd though...dat blikkerige toontje erbovenop klinkt wat misplaatst, alsof je met een demo softsynth zit te spelen die random dat soort dingetjes eruit spuugt ofzo...sorry

richard2000: ik mis laag in je kick...het klinkt allemaal wat geknepen, alsof ik naar een slechte opname zit te luisteren...ff wat minder eq-en in je middengebied :) je lead vind ik wat goedkoop klinken, zou ik persoonlijk iets anders voor in de plaats doen...de drive zit er wel goed in, dat wel

Ik ben geen kenner, maar hierbij een stukje 'instant hardcore'. De patch heb ik gemaakt met mijn Korg Z1 middels o.a. vier LFO's en is achteraf niet bewerkt. Het beetje nagalm en de (digitale) distortion en chorus komen uit de Z1. Gaat dit door voor hardcore, of is het iets anders? :D

Attachments

• z1_hartcore.mp3
    423,4 KB · Bekeken: 144
hier eentje gemaakt kick sample met de noten mee gefilterd daarna door distortion plugin

Attachments

• anoniempje3.mp3
    835,1 KB · Bekeken: 161
909 kick in akai sampler gestopt door akai filter met dist gehaalt

Attachments

• anoniempje1.mp3
    1.021,4 KB · Bekeken: 149
909 kick in fl studio door plugins gehaalt

Attachments

• anoniempjje2.mp3
    699,9 KB · Bekeken: 140
dubbel post :stupid 8o)

kan deze laatste post verwijdert worden ? bedankt

Attachments

• anoniempjje2.mp3
    869,8 KB · Bekeken: 141
Origineel geplaatst door Nightstorm
turtel: euh...ik hoor geen bassdrum :D dit kan nog alle kanten op, hoor er nou niks specifiek hardcore aan..da's niet perse negatief, het klinkt wel wat gedateerd though...dat blikkerige toontje erbovenop klinkt wat misplaatst, alsof je met een demo softsynth zit te spelen die random dat soort dingetjes eruit spuugt ofzo...sorry

richard2000: ik mis laag in je kick...het klinkt allemaal wat geknepen, alsof ik naar een slechte opname zit te luisteren...ff wat minder eq-en in je middengebied :) je lead vind ik wat goedkoop klinken, zou ik persoonlijk iets anders voor in de plaats doen...de drive zit er wel goed in, dat wel

vondt het wel lollig de spugende sint , het is geen hardcore .

:D

ik vindt die best lekker klinken muziek freak lijkt net een hardere live opname uit 1994 met wel slechte opname apparatuur :)

alleen die lead wordt op het laatst irritant dat ie zo vals de lucht ingaat vanaf 20 seconden geloof ik

Back