Hallo! Heb een rmaa test gedaan omdat ik vrees iets in mn geluidkrt gesloopt te hebben (door speakeruitgang gitaarversterker -buizen 100 watt) in mn mixer te pluggen. Bij deze test kan ik niet voor Asio kiezen maar voor wavemapper en esdp ofzo. Ik heb de EMU1212m en een template bij patchmix gekozen van RMAA (die zit in die voorgekauwde sessies). Dit was het resultaat:
Summary
Frequency response (from 40 Hz to 15 kHz), dB: +0.10, -0.26 Very good
Noise level, dB (A): -95.8 Excellent
Dynamic range, dB (A): 95.5 Excellent
THD, %: 0.0024 Excellent
IMD + Noise, %: 0.0060 Excellent
Stereo crosstalk, dB: -95.5 Excellent
IMD at 10 kHz, %: 4.137 Very poor
Wat betekent IMD at 10 KHZ? Ja, trillingen distortion..maar het zegt me allemaal niets. Wat voor effect heeft het op wat voor soort geluid van je opnames als je daar erg slecht op scoort. Is het een reden om een nieuwe geluidkrt te kopen?
Als de externe mixer aan staat scoor ik op sommige dingetjes ietsje slechter (1 x van erg goed naar gemiddeld en 1 x van excellent naar goed), betekent dat dat de mixer ook niet meer optimaal functioneert of is het normaal?
Summary
Frequency response (from 40 Hz to 15 kHz), dB: +0.10, -0.26 Very good
Noise level, dB (A): -95.8 Excellent
Dynamic range, dB (A): 95.5 Excellent
THD, %: 0.0024 Excellent
IMD + Noise, %: 0.0060 Excellent
Stereo crosstalk, dB: -95.5 Excellent
IMD at 10 kHz, %: 4.137 Very poor
Wat betekent IMD at 10 KHZ? Ja, trillingen distortion..maar het zegt me allemaal niets. Wat voor effect heeft het op wat voor soort geluid van je opnames als je daar erg slecht op scoort. Is het een reden om een nieuwe geluidkrt te kopen?
Als de externe mixer aan staat scoor ik op sommige dingetjes ietsje slechter (1 x van erg goed naar gemiddeld en 1 x van excellent naar goed), betekent dat dat de mixer ook niet meer optimaal functioneert of is het normaal?