Ik noem 'm ook wel 's m'n pocket-808. Gewoon omdat 't zo'n lief bakje is.
T'is gewoon stijltechnisch verantwoord en een kleinere analoge programmeerbare drumdoos is er niet.
Pro's:
> De sound. Is en klinkt analoog. Maar zeker niet 808-ish, heeft wel een beetje eigen karakter, maar geen hele dikke kick ofzo.
> Heeft meerdere uitgangen, en dat voor zo'n miniding.
Con's:
> Heeft nabewerking/fx nodig (droog door de koptelefoon is niet om aan te horen, sowieso omdat alles hard gepanned is door de main out).
> Programmeren is helemaal niet zo fijn met toetsencombinaties (shift inhouden + 3 keer op tom drukken terwijl in 'run' mode om bij de hoogste tom te komen en die te gaan programmeren, dat soort dingen, ik houd er niet van), denk een heel klein beetje aan het programmeren van een 303. Het is niet even lekker een beat programmeren, het is meer de handleiding zoeken zo van "hoe deed ik dit of dat ook weer". Contra-intuitief, moet elke keer weer terug naar de handleiding. Er staat ook verder niks bij de knoppen dat op extra functies zou kunnen duiden.
> Knopjes voelen stroef en zijn heel klein, hoezo "fine tune"

> geen midi out
> geen 'swing' (dacht ik toch)
Maarja voor die prijs..... realiseer je wel de Cons. Ik zou 't gebruiken als extra beatbron voor erbij, om een digitale beat wat verantwoorde backup te geven in de mix.