24track hd...toch niet zo veel keuze.

Brice

Stamgast
hey iedereen,

kben ditmaal op zoek naar een hd recorder, puur voor backup doeleinden want die computer van me durft al wel eens te crashen (meer en meer tegenwoordig).
nu ben ik dus op zoek naar een hd met 24 tracks (waarom zoveel 16trackers, das toch niet genoeg:confused: ), en adat lightpipe want kheb weinig zin om nog eens een xtra interface te kopen ook (is trouwens moeilijk want het meeste van men werk gebeurd op laptop).

wat heb ik al gevonden:
alesis hd24 -> ziet er crappy uit to me:confused:
tascam mx2424 -> same thing, veel froufrou, weinig kwaliteit:stupid

en dat IS het=(

je hebt nog van die grote modellen als korg 32xd en akai dps24 maar dat heb ik dus niet nodig he, kwil gewoon een rackable 24trackertje en kvindt dat'k veel te weinig keuze krijg.

ik had graag zo'n akai dr16 gehad maar dan in de 24 versie, maar dat bestaat niet=( spijtig...

maar zie ik hier niets over het hoofd? zijn er nog alternatieven?

Mackie SDR24

Attachments

• sdr2496_main.jpg
    sdr2496_main.jpg
    9,2 KB · Bekeken: 113
Die Tascam kost 4400 euro terwijl de fostex 1400 euro kost. Ze lijken toch dezelfde specificaties te hebben. :confused:

Een losse hardeschijf met veul opslagcapaciteit. Is dat wat?
Goedkoper, sneller en niet te gebruiken voor opnamen buiten de studio.

En je computer eens goed na (laten) kijken kan ook geen kwaad lijkt me. ;)
(als je er software op blijft pleuren worden ze ook niet beter van)

Origineel geplaatst door fuse
Een losse hardeschijf met veul opslagcapaciteit. Is dat wat?
Goedkoper, sneller en niet te gebruiken voor opnamen buiten de studio.

En je computer eens goed na (laten) kijken kan ook geen kwaad lijkt me. ;)
(als je er software op blijft pleuren worden ze ook niet beter van)

Was ook m'n eerste gedachte bij het woord backuppen maar ik denk dat ie live opnamen maakt met de computer en dan een backup wil mee laten lopen voor als z'n computer crasht dus dan heb je idd niet veel aan een extra losse harde schijf.

Origineel geplaatst door Backdrop
Was ook m'n eerste gedachte bij het woord backuppen maar ik denk dat ie live opnamen maakt met de computer en dan een backup wil mee laten lopen voor als z'n computer crasht dus dan heb je idd niet veel aan een extra losse harde schijf.

een losse harde schijf is iss ook een mogelijkheid, alleen zijn de mogelijkheden veel beperkter. Kheb het al overwegen hoor, maar kga toch voor de hd gaan.

@ backdrop: die mackie ziet er uitstekend uit, net wat ik zocht, lijkt me wel degelijk materiaal. Raar toch dat'k die gewoon gemist heb op hun website:confused:

anywayz, problem solved:okdan:

Even bijdehand doen hoor.

Je investeert nu een flinke klap geld (net zoveel als een gemiddelde heftige computer) omdat je bestaande systeem naadje werkt?

bovendien is t verhaal van crashende harddisks net zo goed van toepassing op n standalone appraat met hdisk
ik heb al sinds 92 ofzo pc's en heb nog nooit data verloren
maar goed

Je investeert nu een flinke klap geld (net zoveel als een gemiddelde heftige computer) omdat je bestaande systeem naadje werkt?
misschien dat sommige mensen bepaalde dingen in een dedicated doosje stoerder vinden ;)

ik per se niet trouwens...

pff, waarom moeten er hier toch altijd van die belachelijke posts geplaatsd worden, op de duur zou je al niet meer posten gewoon omdat je weet dat bepaalde mensen het tof vinden om eens een steekje te geven (hoewel de moment echt niet daar is).

ik investeer in een extra backup omdat m'n werk GELD waard is. Zelfs al werkt men systeem prima, dan nog is een backup geen overbodige luxe. Niemand verliest graag werk waar ie meerdere weken aan bezig geweest is. en geloof me, dat geld voor een hd recorder kan er dan nog wel af.

en dan dat laatste manneke van die post daar (iets met tracker in zen naam); ja, ik doe het voor het uitzicht :stupid
Elk systeem kan inderdaad crashen, maar het is dan toch beter op twee paarden te wedden ipv op eentje.

:slotje:

Origineel geplaatst door Brice
pff, waarom moeten er hier toch altijd van die belachelijke posts geplaatsd worden, op de duur zou je al niet meer posten gewoon omdat je weet dat bepaalde mensen het tof vinden om eens een steekje te geven (hoewel de moment echt niet daar is).

ik investeer in een extra backup omdat m'n werk GELD waard is. Zelfs al werkt men systeem prima, dan nog is een backup geen overbodige luxe. Niemand verliest graag werk waar ie meerdere weken aan bezig geweest is. en geloof me, dat geld voor een hd recorder kan er dan nog wel af.

en dan dat laatste manneke van die post daar (iets met tracker in zen naam); ja, ik doe het voor het uitzicht :stupid
Elk systeem kan inderdaad crashen, maar het is dan toch beter op twee paarden te wedden ipv op eentje.

:slotje:

Nou zo stom was de reactie van fuse helemaal niet !! Helemaal als je weet dat de huidige pc er de oorzaak van is dat er zo weinig hdrecorders (inde vorm die jij zoekt) verkocht worden .... dus gebouwd !!

Origineel geplaatst door glennplumber
Nou zo stom was de reactie van fuse helemaal niet !! Helemaal als je weet dat de huidige pc er de oorzaak van is dat er zo weinig hdrecorders (inde vorm die jij zoekt) verkocht worden .... dus gebouwd !!

wtf?

de huidige pc is de oorzaak dus ik koop een backup, een alternatief. wat snap je daar niet aan? De pc crasht veel maar tzal eerder aan de instabiliteit van m'n vst host liggen dan aan de computer zelf. veel valt er dus niet te repareren he slimmerikken.

Koop je toch nog een goedkoop pceetje. PIII met voldoende geheugen en snelle schijf werkt prima voor HD recording. Desnoods zet je er geen Windows op, maar bijv Linux. Is stuk goedkoper dan HD recorder. Maar ja, als je het geld ervoor over hebt is een echte HD recorder natuurlijk wel fijn. Die kan je ook meenemen om bijv een optreden op te nemen.

Origineel geplaatst door Brice
wtf?

de huidige pc is de oorzaak dus ik koop een backup, een alternatief. wat snap je daar niet aan? De pc crasht veel maar tzal eerder aan de instabiliteit van m'n vst host liggen dan aan de computer zelf. veel valt er dus niet te repareren he slimmerikken.

Ok ... als je het allemaal zo goed weet wat doe je hier dan ??

Maargoed we gaan offtopic :eureka:

Succes met het vinden van je ding ...

Hey Brice,

ik snap nog steeds niet hoe en waarom je wilt backuppen.

Bedoel je:
1) Er speelt een band die je wilt opnemen. Omdat je niets wilt missen door bijv. een crash van je computer neem je de performance op twee verschillende recorders op. In dit geval begrijp ik dat je een hd recorder paralell met je computer mee laat lopen.

2) Je hebt opnames met je computer gemaakt en daar wil je een kopie van opslaan voor het geval je computer adje gaat. in dit geval moet je gewoon een (externe) hardeschijf/dvdbrander nemen en al je projecten daar op kopieren.

Bedenk dat als je een backup op een hd recorder maakt deze niet compatibel is met je projectfile op je computer.
Dus het enige geval waarin ik me kan voorstellen dat je een HD recorder voor backups nodig hebt is voor het registreren van unieke performances anders is een tweede harde schijf of dvd brander veel gemakkelijker en goedkoper.

Origineel geplaatst door glennplumber
Ok ... als je het allemaal zo goed weet wat doe je hier dan ??

Maargoed we gaan offtopic :eureka:

Succes met het vinden van je ding ...

de vraag was niet of ik al dan niet een hd recorder nodig had, dat is wat fuse er van gemaakt heeft.
de vraag was welke hd ik ging nemen, en gelukkig heeft toch 1 iemand me kunnen helpen.

sigh*, zo vermoeiend die gesprekken hier.

maar goed, merry xmas aan de meesten van jullie.:doei:

Dude, ease up.

Blijf het raar vinden dat je de symptomen bestrijd en niets aan het probleem zelf doet. Als jij het daar niet mee eens bent ook goed.
Koop dat ding gewoon en laat maar eens een moppie horen. ;)

Back