waar kan ik mn mengtafel laten repareren?

bobaphat

Ouwe rot
Een vriend van mij heeft een mooie Allen and Heath GS3 tafel die aan een opknapbeurt toe is. Weet iemand waar je dit kan laten doen en wat dit ongeveer gaat kosten?

De kosten zijn zeer sterk afhankelijk van hoe goed je de mankementen kan definiëren.

Er zijn voldoende muziekzaken of pa-bedrijven met een technische dienst waar hele vaardige mensen werken (even rond bellen) maar als iemand vanaf scratch de hele tafel moet gaan onderzoeken moet je diep in de buidel tasten. (reken op zo'n 25-40 euro arbeidsloon per uur ex btw en materialen)

Als je gewoon zegt: die en die potmeter en fader moet even vervangen worden, dan wordt het een heel ander verhaal, en kan je ook vantevoren een reële prijsopgave krijgen.

Ongetwijfeld is het het goedkoopste als je een fanatieke hobbyist kunt vinden die er voor de lol een weekje mee bezig gaat. onderdelen kan je dan bij elke A&H leverancier bestellen.

Suc6

Rem

Re: waar kan ik mn mengtafel laten repareren?

Origineel geplaatst door bobaphat
Een vriend van mij heeft een mooie Allen and Heath GS3 tafel die aan een opknapbeurt toe is. Weet iemand waar je dit kan laten doen en wat dit ongeveer gaat kosten?

Ik heb ook zo'n tafel.

Ik wil eerst even dit vertellen, volgens de fabrieks-specificatie is het een studio recording console. Het is een zeer goede tafel, maar sommigen zeulen er mee rond voor optredens en daar is hij absoluut niet voor berekend. Als dat ook zijn lot is geweest kan je voor de reparatiekosten beter maar een andere tafel gaan zoeken wand dat gaat tot in de vele honderden euro's lopen. Hij heeft namelijk niet de vervormingsbestendigheid die een podium mixer wel heeft. dat hoeft ook niet omdat hij dient te worden geplaatst en op die plek vele jaren zijn werk te doen. Als er veel mee omgesleept is dan komt er te veel spanning op de prints te staan dat tot haarscheuren leid en dus tot storingen die moeilijk zijn te vinden. En dus vele uen werk zal kosten. ( een live tafel is steviger en heeft goede grepen zodat je hem automatisch op de juiste weize draagt, een studiotafel heeft dat logischerwijs niet)

Is hij gebruikt zoals je hem moet gebruiken, maar heeft hij jaren ongebruikt stil gestaan dan is een servicebeurd nodig, ik heb dat met de mijne ook gedaan.

Wat is er precies mee?
Beschrijf eens wat hij wel en wat hij niet doet.

Re: waar kan ik mn mengtafel laten repareren?

Origineel geplaatst door bobaphat

Laat me maar eens weten wat er precies aan mankeert zodat ik een beeld kan vormen van de werkzaamheden.
Ik doe erg veel op mengtafelgebied.
Vooral Studer, DDA, Neve, Soundtracs en Amek service ik regelmatig.
Check de url;
http://dlse.nl/dlse/mixerrepairs.html

Greetz,

Mike

Re: Re: waar kan ik mn mengtafel laten repareren?

Re: Re: waar kan ik mn mengtafel laten repareren?

Origineel geplaatst door Mike Philco
Laat me maar eens weten wat er precies aan mankeert zodat ik een beeld kan vormen van de werkzaamheden.
Ik doe erg veel op mengtafelgebied.
Vooral Studer, DDA, Neve, Soundtracs en Amek service ik regelmatig.
Check de url;
http://dlse.nl/dlse/mixerrepairs.html

Greetz,

Mike

Mike, heb je nog onderdelen voor een GS3 liggen?

Ik zoek 8 goede kanalen, een bovenplaat en het voor en achter profiel (die grijze stukken)

Back