Met behoud van groove drums programmeren in fruity (recycle > fruityloops)

Daredevil

Stamgast
Ik heb een drumloop (1 maat) in wav met veels te vette groove.
Als ik die opknip in recycle en die kleine stukjes bewaar en laad in fruityloops,
En dezelfde drumloop probeer te reconstrueren. is die groove(de timing) KCUFED!
Al speel ik met die groove-slider, het helpt niet

Wat kan ik hieraan doen?

Ik wil graag drum-patroontjes programmeren in fruityloopps met die stukjes
(kick, snare, hat, open), maar wél met die originele groove zoals in die in die originele drumloop zit.

Wat moet ik doen? Weet iemand dat?

Ik zat zelf te denken: in recycle die drumloop preppen, opknippen, en dan saven als losse
stukjes + die optionele .midi bestand (doe ik dat goed?)
Echter als ik die midi bestand laad in fruity hoor ik geen ene fli****
Dus wat nouweer?

Help?

Ik weet dat je dat ws. veel en veel beter in cubsae of logic kan doen,
maar ik gebruik nog geen cubase en logic.
Uitleg voor bedien of 1 van d etwee is wel welkom.

fenks

Ok. Kuff it.

Ik installeer zo cubase.

Als ik nog een beetje serieus genoomen wil worden hiero moet ik maar serieus aan de slag gaan
(ietwat later helemaal oiverstappen op hardware want software zuigt als een afzuigdinges)

En hoe gaat dat in logic?

ten eerste: zulke dingen gaan niet noodzakelijk beter in cubase of logic.
gaat zelfs makkelijker in FL

ten tweede: waarom gebruik je recycle? FL heeft een eigen beatslicer.
gewoon je sample erin slepen en hij knipt hem automatisch voor je.

ten derde: met de opmerking over software gaan niemand je hier serieus nemen.
ik ook niet

ten vierde: het opknippen en de groove behouden van een loop komt niet aan op het programma dat je gebruikt maar hoe je hem opnieuw programmeerd. komt er op aan of je wel een beetje ritme in je hebt.

ik stel voor dat je een geluidsfragment post :doei:

Origineel geplaatst door isnieZot
ten eerste: zulke dingen gaan niet noodzakelijk beter in cubase of logic.
gaat zelfs makkelijker in FL

ten tweede: waarom gebruik je recycle? FL heeft een eigen beatslicer.
gewoon je sample erin slepen en hij knipt hem automatisch voor je.

ten derde: met de opmerking over software gaan niemand je hier serieus nemen.
ik ook niet

ten vierde: het opknippen en de groove behouden van een loop komt niet aan op het programma dat je gebruikt maar hoe je hem opnieuw programmeerd. komt er op aan of je wel een beetje ritme in je hebt.

ik stel voor dat je een geluidsfragment post :doei:

Ja kom zeg, ik ga mijn fantastische vondst van een break die ik heb gefiterd, geknipt voor de drums, geremixed in
cooledit en dan in recycle heb gegooid niet delen!

Het is natuurlijk heel erg riddelrijk en aannemelijk om mijn drum programming skills aan te vallen.

Dit is wat ik deed: drumloop in recycle opknippen, losse stukjes -> fruityloops
Al zet ik alle stukjes weer in de zelfde volgorde, is die groove Gone! Ja natuurlijk zou je zeggen.
Zelfs met pielen met de shift functie onder elke sample/noot en die swingslider, kom ik niet meer goed in de
richting van die originele groove. Het is rete moeilijk die groove in die loop.

Toen dacht ik hey, ik sla dit keer zo'n midi file mee op bij het saven van die losse stukjes in recycle.
dan importeer ik die midi file in fruity. en dan moet die groove wel behouden zijn toch?
Het lijkt me niet dat een midifile klakkeloos alle geluiden na-alkaar weer afspeelt in een ander programma?

Maar dat importeren in fruity gaat niet.
Ik heb heel weinig verstand van midi en mijn eigenlijke vraag is: hoe laad je die midi + die geluiden in fruity.
En dat er dan ook nog geluid uit m,n speakers koomt?

Origineel geplaatst door Daredevil
Ja kom zeg, ik ga mijn fantastische vondst van een break die ik heb gefiterd, geknipt voor de drums, geremixed in
cooledit en dan in recycle heb gegooid niet delen!

Het is natuurlijk heel erg riddelrijk en aannemelijk om mijn drum programming skills aan te vallen.

Dit is wat ik deed: drumloop in recycle opknippen, losse stukjes -> fruityloops
Al zet ik alle stukjes weer in de zelfde volgorde, is die groove Gone! Ja natuurlijk zou je zeggen.
Zelfs met pielen met de shift functie onder elke sample/noot en die swingslider, kom ik niet meer goed in de
richting van die originele groove. Het is rete moeilijk die groove in die loop.

Toen dacht ik hey, ik sla dit keer zo'n midi file mee op bij het saven van die losse stukjes in recycle.
dan importeer ik die midi file in fruity. en dan moet die groove wel behouden zijn toch?
Het lijkt me niet dat een midifile klakkeloos alle geluiden na-alkaar weer afspeelt in een ander programma?

Maar dat importeren in fruity gaat niet.
Ik heb heel weinig verstand van midi en mijn eigenlijke vraag is: hoe laad je die midi + die geluiden in fruity.
En dat er dan ook nog geluid uit m,n speakers koomt?

als ik zo lees wat je allemaal aan het doen bent om gewoon een simpele loop op te knippen
stel ik me de vraag of je eigelijk wel weet waar je mee bezig bent. waarom gaat dat importeren niet in fruity?? tis toch een gewone wav sample? ik heb de indruk dat je volledig fout bezig bent. dus ik blijf toch bij het voorstel dat je je orginele groove eens post. doe het dan in lage kwaliteit als je bang bent dat we hem gaan stelen :Z

Je kan eerst de rex inladen in een fruity slicer.
Dan vanuit de pianoroll (F7) de miditracks behorende bij de rex inladen.

Dit werkt gegarandeerd, ik doe dit bijvoorbeeld ook met midifiles uit mn ASR-X. no problem...

it does not get easier than FLStudio...

succes

Als je het allemaal zo...

"Ja kom zeg, ik ga mijn fantastische vondst van een break die ik heb gefiterd, geknipt voor de drums, geremixed in
cooledit en dan in recycle heb gegooid niet delen!"

...goed weet, hoef je ook niets te vragen!

Gezien je newbie vraag, zal het allemaal wel meevallen.

Verder zijn er al gigabites aan breaks hier gepost en bovendien zijn er mensen op dit forum die voor hun succes echt niet afhankelijk zijn van het jatten van de jouwe.

Post nu maar gewoon. Anders sample ik 'm wel van vinyl tegen de tijd dat je eerste release uit is.

Origineel geplaatst door Rocka
Je kan eerst de rex inladen in een fruity slicer.
Dan vanuit de pianoroll (F7) de miditracks behorende bij de rex inladen.

Dit werkt gegarandeerd, ik doe dit bijvoorbeeld ook met midifiles uit mn ASR-X. no problem...

it does not get easier than FLStudio...

succes

Ik heb een kanaal toegevoegd aan de steptime editor (fruity slicer)
nu zie ik nergens dat ik iets kan laden via dat kanaal (rex. file)
rx2 file via drag drop ook al geprobeerd.

Het bovenstaande is een van mijn ergernissen over FL maar ondanks dat gebruik ik het programma toch.

Ik weet niet of je ook Reason hebt want dan neem je gewoon je geknipte rex file en die laad je in een Dr Rex en kan je ermee spelen hoe je het wilt hebben... je kan Reason het ook automatisch laten doen maar ben ff vergeten hoe... je kan ook de knipte rex file in een NN-XT doen en afspelen via de keybars... en dan rewiren met FL et le voila 8)

Origineel geplaatst door Weird Science
Het bovenstaande is een van mijn ergernissen over FL maar ondanks dat gebruik ik het programma toch.

Ik weet niet of je ook Reason hebt want dan neem je gewoon je geknipte rex file en die laad je in een Dr Rex en kan je ermee spelen hoe je het wilt hebben... je kan Reason het ook automatisch laten doen maar ben ff vergeten hoe... je kan ook de knipte rex file in een NN-XT doen en afspelen via de keybars... en dan rewiren met FL et le voila 8)

NN-XT is de sampler in logic?

Back