[Wamibox] (pcmcia) Goed ding? usb beter alternatief?

maxdox

rode peper en knoflook
Ik ben op zoek naar een geluidskaart voor mijn leptoppie en zag toevallig een 2e hands wamibox van egosys. Dit is een pcmcia geluidskaartje met dsp-mixer. 20bit dacs, maar je kan maar 16bits opnemen. Klinkt leuk!

Hij moet 200E opbrengen, voor dit geld heb je ook nieuwe usb oplossingen.
Iemand ervaring met de wamibox of andere wami producten?
Is usb wel een goede oplossing? Is usb niet heel erg processor intensief? Is 16bits eigelijk voldoende voor een goede opname, of is 24bits echt een must?

Wamibox is dus weer iets anders dan de WAMIrack? hmmm wist ik geeneens dat daar meerdere modellen van waren.

Heb je de zoekfunctie al gebruikt?

Laatst gewijzigd:
Ik was laatst bij een gast die zo'n tascom usb geval had (staat er nu een te koop op marktplaats) en die was er zeer over te spreken....hij had z'n 24 kanaals mackie zelfs weggedaan...

juist door die tascam usb thread, waarin die (blauwe toch?) afgeraden die tascam te gebruiken. Erg traag enzo. Maar ik moet toegeven dat ik mij nog moet verdiepen in de usb gevallen, zodat ik geen vooroordelen heb.
Op internet vind ik niet zo heel veel over die wamibox, misschien is het gewoon een niet zo heel gebruikt kaartje. Ik ga verder op onderzoek uit...

USB is processor intesief!!!

USB is processor intesief!!!

USB heeft daarbij ook nog een gelimiteerde bandbreedte. Multitrack opnemen kan nog wel is moeilijk worden als je bijvoorbleed 4 sporen wilt opnemen tegelijkertijd. Dit is uiteraard afhankelijk van de kwaliteit waarin je opneemt. 24bit/96khz kan je zo uit mijn hooft 1 stereo spoor opnemen.

Sukses iig.

Ik heb een WaMiRack, de grote PC tegenhanger van de WaMiBox. De kwaliteit is heel goed, en het zal vergelijkbaar zijn met de WaMiBox. Er zijn naar mijn weten echter wat problemen geweest met de Box versie (ik dacht de USB uitvoering), daarover kun je meer lezen op de website van Egosys (http://www.egosys.net/main.html) in hun FAQ.

Als je niet zeker bent van de USB werking, en je hebt het geld om de PCMCIA versie te kopen, dan zou ik dat zeker doen! PCMCIA is werkt erg goed en snel (Echo heeft ook een kaart in deze uitvoering, maar dan zelfs met nog meer audio in- en outputs), ik ga er dus vanuit dat het goed zal werken.

Back