Micro Q - Midi en Audio In en Outs probleem...

conso

Fold it
Heb sinds vanavond problemen met m'n Waldorf Micro Q. Deze herkent geen Midi In meer en er komt ook geen signaal meer uit de Audio Outputs wanneer ik de DemoTracks afspeel (dat kan vanaf de M.Q. zonder Midi signaal van buiten nodig te hebben). Die Demo deuntjes komen wel uit de koptelefoon uitgang, die op de voorkant Micro Q zit, dus het is gelukkig niet zo dat de MicroQ helemaal de geest gegeven heeft.

Nu is het gebeuren aan de achterkant van de M.Q. waar alle (Audio en Midi) in- en uitgangen op zitten is nogal slap verbonden met de rest van de Micro Q. De Audio en Midi in- en uitgangenvan deze synth zitten nml. niet vast aan de behuizing van de Waldorf, dus ik krijg het vermoeden dat daar mogelijk het probleem schuilt...

Iemand die eerder bij de hand gehad misschien...?

Bij mijn beste weten worden demo tracks altijd afgespeeld via de main outs, ongeacht welke (soft)instelling op de microQ dan ook. Midi in en out zou daar ook geen invloed op mogen uitoefenen. Ik vrees dat er iets fysieks niet in orde is met je synth. Dat het los zit aan de achterkant, dat hoort natuurlijk niet he ;)

=

=

Origineel geplaatst door mc_kwok
Bij mijn beste weten worden demo tracks altijd afgespeeld via de main outs, ongeacht welke (soft)instelling op de microQ dan ook. Midi in en out zou daar ook geen invloed op mogen uitoefenen. Ik vrees dat er iets fysieks niet in orde is met je synth. Dat het los zit aan de achterkant, dat hoort natuurlijk niet he ;)

Agree partly,

Dat 'hoort' natuurlijk niet, maar helaas liet Waldorf de Micro Q's wel zo de fabriek uit gaan! Daar is ook in verschillende reviews indertijd wat over gemopperd.

Wat ik eigenlijk probeerde te zeggen is dit: de audio en Midi uitgangen zijn in de Micro Q direct aan het moederboard vastgezet, maar ze zijn stom genoeg NIET ook aan de 'kast' van de Waldorf geankerd. Wanneer je dus in een M.Q. aan de achterkant een kabel in- of uitplugt rammel je dus bijna onvermijdelijk altijd ook een beetje aan de verbinding tussen de connectors en het moederbord. Daar liggen dus problemen op de loer. Is altijd een van de (weinige) downers van de Micro Q geweest wat mij betreft. Nu vraag ik me af of er misschien in mijn M.Q. nu ook enkel iets aan de hand is met de In- en Outs verbindingen naar het moederboard. Het feit dat de Demo-Tracks nog wel te horen zijn via de headphones jack versterkt die hoop.

O.k. dan :engel:,

Opengeschroefd met m'n twee linkerhanden. Het board met alle connectors zit met zo'n platte grijze kabel verbonden aan het moederbord. Ik heb die connectors losgehaald, en er weer goed ingedrukt. Resultaat: Midi doet het weer !
Sub- Outs no. 2 sturen ook weer signaal uit !!

Maar de Main outs en Sub no. 1 zwijgen.... :confused:

Back