PRO TOOLS LE + DIGI 002 Rack vraagje...

napalmman

Ouwe rot
Goedendag fellow gentleman.

Ik heb 3 vragen.

1) Is t mogelijk om Protools LE AIFF files te openen/ afspelen in Logic 5.1 op de pc?

2) Ik gebruik momenteel Logic met een Creamware Pulsar 1 card. Ik ben helemaal niet tevreden over de sound vanwege de dunheid en non-transparantie.

Als ik de wavefiles van mijn songs importeer in Pro tools LE, maakt dat een duidelijk hoorbaar verschil, of zijn ze al "verpest" door de Creamware conversie??

3) Welke soundcard raden jullie mij aan in samenwerking met DIGI 002 RACK?

Bij voorbaat dank.

Laatst gewijzigd:
Re: PRO TOOLS LE + DIGI 002 vraagje...

Re: PRO TOOLS LE + DIGI 002 vraagje...

Origineel geplaatst door napalmman
Goedendag fellow gentleman.

Ik heb 3 vragen.

1) Is t mogelijk om Protools LE AIFF files te openen/ afspelen in Logic 5.1 op de pc?

Ik dacht van wel ja.

Origineel geplaatst door napalmman
3) Welke soundcard raden jullie mij aan in samenwerking met DIGI 002?

Digi 002 *is* een soundcard (audio interface is in dit geval een beter woord) - je hebt geen extra hardware nodig. De faders & controller functies van Digi002 werken uitsluitend met ProTools LE, niet met Logic.

Als je een cross-compatible controller + audio interface wil die je zowel met ProTools LE als Logic kunt gebruiken, is bv de Digidesign Command8 of de MackieControl met daarnaast een Digi002Rack wellicht een betere keuze.

Pardon, ik bedoelde eigenlijk de DIGI 002 RACK versie!!!

En mijn 2de vraag, is t dus nutteloos om WAV's over te hevelen naar een Protools sessie vanwege de mindere kwaliteit, of maakt het wel degelijk verschil?

En thnx voor je info David.

Laatst gewijzigd:
Audio files die aan de bron slecht opgenomen zijn, zullen bij import in PT ook slecht klinken.
Maar is die Creamware Pulsar nou echt zó slecht?

En waarom zou je naast de Digi002Rack nog een bijkomende soundcard nodig hebben?
Je kan de 002R zowel op WinXP als Mac gebruiken als audio interface voor andere softs dan PT (hou wel in het achterhoofd dat dit voor Digi van secundair belang is).

Nou, t klinkt gewoon vele malen dunner dan PT en vooral t laag is ver te zoeken.

Ik herken diezelfde mankementen bij uitgebrachte platen als "Turn me on" // "Fresh" en meer van het RMX CRW album. En "Nu ga je dansen klootzak" van Dj Chuckie.

Ik ken toevallig die gasten die die nummers hebben geproduceerd, en ten tijde van die opnamen werkten ze met Creamware Pulsar.

En ik bedoelde trouwens of die separate tracks meer diepte en low zullen krijgen in PT, of is dat niet meer te verhelpen?

Back