TR 707 / 727 midi message out?

Op papier wel dezelfde geluiden maar wat er uit die bakkies komt klinkt toch echt anders, de 707 klinkt beter (dynamischer/helderderder), vind ik. De 626 heeft natuurlijk wel meer mogelijkheden (midi, tuning van sounds etc.)

Nee, ik ga passen monologic, het is al wat laat, het is toch zowaar 3 uur rijden vanaf hier :D

Wat betreft 505 / 626 / 707 / 727:
Ze zijn qua geluid bijna identiek, alleen heeft de 626 de geluiden uit de 505 plus wat geluiden die van de 727 lijken te komen: latin sounds. Verder zijn de geluiden van de 505/626 en de 707/727 bijna hetzelfde. Ze lijken iets anders te zijn (misschien is de 707 wat voller of rauwerm maar met name de sample-lengtes lijken te verschillen) maar dat is naar mijn idee eigenlijk verwaarloosbaar.

Ik prefeer desondanks qua geluid mijn 707 + 727 in plaats van m'n 505, dus misschien is 't verschil toch niet helemaal verwaarloosbaar :D

Origineel geplaatst door M0n0L0g1C
OK...overtuig me :)

:gaap:

je zult me moeten op mn woord nemen

enige x0x'en die nog niet bij mij in de studio gestaan hebben zijn de 727 en de 606...

dusjaa :duivels:

626 is een extended 505.. niet meer niet minder.

707 klinken de kicks en hats wat hetzelfde van de 626, maar voor de rest hebben ze enkel wat uiterlijke overeenkomsten

tr626.jpg

en

tr707.jpg

Sorry, maar ik zie niet zoveel overeenkomsten....

Heb al gekeken over de verschillen qua sounds. Ga hier nog verder naar op zoek......

ik zie ze wel hoor 8)

trust me, als je ze in het echt naast elkaar zou zien zou je toch wel anders praten..

en horen, welja, het trekt er wel op, maar de 7O7 klinkt wat frisser.. en overigens kan je de geluiden op de 626 tunen!

Ik heb ooit een TR-626 gehad, maar om nou te zeggen van... YES!! ... -> niet echt.. :frons: Het is inderdaad leuk dat je de geluiden kan tunen, maar ik kan me nog herinderen dat de geluiden niet echt specticulair waren. De sequencer is wel weer makkelijk en er zitten ook aparte uitgangen op voor iedere drum.

Op marktplaats staan TR-626's tegen 75 á 100 euro aangeboden, een enkeling vraagt er 150 euro voor. Ik vind het wel een hoop geld. Naar mijn mening is het meer collector's item wat je betaald dan de sound die je er voor krijgt. Maar zo is het wel met meer dingen :)

Back