latency-probleem in Ableton live

sefardo

Nieuwkomer
Hallo,

ik heb het volgende probleem in Ableton Live:

bij dj-en met hele tracks (in wavefiles) stoppen en starten audioclip "te langzaam".

(Dit gebeurt zowel met een dmx 6fire 24/96 als bij een M-audio audiophile- kaart.

mijn processor trekt 2,4 bij een geheugen van 512)

Is dit ook bij andere gebruikers bekend?

En is er een oplossing voor?

Alvast bedankt voor de moeite,

Sefardo (downbeatmaster, voor al uw triphop, lounge, chill, etc.)

Re: latency-probleem in Ableton live

Origineel geplaatst door sefardo
Hallo,

ik heb het volgende probleem in Ableton Live:

bij dj-en met hele tracks (in wavefiles) stoppen en starten audioclip "te langzaam".

Deze zin snap ik ff niet.... te langzaam:confused:

Bedoel je dat die 110 bpm doet terwijl hij 120bpm is ofzo

ben ff wat duidelijker.
)ps aan je geluidskaart en PC kan het niet liggen volgens mij...

Hallo, bedankt voor je reactie,

even nader toelichten:

in Live starten of stoppen de audioclips tamelijk laat nadat je de start of stop button ingedrukt heb.

Da's natuurlijk niet echt leuk, want met een hardware draaitafel of cd gaat dat razendsnel (ff je vingertje optillen).

't vreemde is dat ik in Native instruments Traktor er geen probleem mee heb, dus ik zat me af te vragen wat ik verkeerd doe.
Juist omdat Live gewoon een extreem goede liveremixer is, is dat wel jammer, denk aan Richie hawtin en Joris Voorn (heeft zijn Fuse -mix in ableton gedaan).

greetz,

Sefardo

Ik denk dat je het onderschat... ableton timed het zelf waarneer hij de loop start.
Je drukt op de play van je loop en dan als die in de volgende maat valt springt de loop erbij ....

Dat wil dus zeggen dat die wacht totdat de maat voorbij is.... snappie...

Voor de rest loopt die wel strak toch
:confused:

heyo thanx Mr. RockSteadyBeat,

ik had al voor jouw tweede reactie in menu Launch onder Trigger op 1/32 gequantizeerd.

start loopt nu goed, heb drie triphoptracks (Baby Nambooz, Massive Attack en Martina Topley-Brid) door elkaar lopen.
Da's natuurlijk de grote kracht van Live, je kunt gewoon alles verknippen en easy arrangeren.

Van de andere kant: een Technics 1210 of een Pioneer cdj 800 da's echt lekker voor de handjes en je hangt niet achter een scherm (doe ik al tijdens mijn werk veels te veel).

Tja, Live is natuurlijk ook zo'n soort Cubase SX voor mensen die geen zin hebben om de best steile Cubase-leercurve te beklimmen (al loont het zeer de moeite om ff door te zetten)

Greetz,

Sefardo

Back