*technootjes*

Hazes

Vind ik leuk
ben m'n setup en werkwijze aan het herorganiseren en tegelijkertijd wat muziekjes aan het maken.Nu wederom een probeerseltrack (nu wat meer technogericht). Ben nog aan het stoeien om alle apparatskis synchroon te laten lopen en ik had zelf het idee dat het hier en daar niet helemaal strak loopt. Verder ben ik nog niet blij met de baslijn. Commentaar is wederom zeer welkom!

Klik!

niet meteen mijn soort techno, maar wel een leuke track:)

't Idee voor deze track is echt owke! Ik denk dat je 't meeste kan winnen als je wat meer met de ritmes gaat klooien. En de mix mag ook iets anders wat mij betreft: ik mis laag in de kick en in een lekkere groove. Heb je veel compressie gebruikt? 't klinkt wat plat namelijk.
De synths zijn iig echt owke, die zou ik zeker zo houden.

De beat is lekker maar die zware basslead is mijns inziens niet boeiend .
De kick mag idd wat heftiger.
:kroon:

Het idee is zeker leuk..
wat laag in de kick erbij. misschien wat minder attack op de kick zodat ie niet zo tikt en die andere sounds wat opkrikken met eq's.

misschien moet je nog een bassline er doorheen doen, iig aan het ritme kloten

succes

't Begint veelbelovend maar als de bas en de hihats erin komen haal je gelijk alle snelheid (die wel in het begin loopje zit) eruit. Bas staat ook veel te hard t.o.v. de kick. Ik denk dat je beter dat beginloopje kan uitbouwen door het meer hifi te maken i.p.v. te bitcrushen (slammende snare, meer drive op de kick, shakers erbij ?).

aantal suggesties:
-Probeer de ridecym eens op de plek van de openhat (de offbeat).
-Gebruik het geluid dat er op 0:47 infade een octaaf lager als bassline (wel beter gesynct s.v.p.).
-Neem een ander hihat patroon, misschien een openhat op alle 16den waarbij je steeds de derde een (volume, gate, decay) accent geeft.
-Het geluid dat er op 1:12 inkomt verdient een lange reverb. Kan je daar ook de cutoff hoger van laten worden ?
-Oh ja en er zit teveel room reverb op alles. Elementen die je stereo wilt hebben kan je beter dubbel opnemen met iets andere EQ of ,met een paar korte (<10ms) delays erop.

Anyway dat zou ik doen *D

Re: *technootjes*

Origineel geplaatst door Hazes
Ben nog aan het stoeien om alle apparatskis synchroon te laten lopen en ik had zelf het idee dat het hier en daar niet helemaal strak loopt.
Klik!

Ik weet wel zeker dat het hier en daar niet strak loopt, het begint op te vallen als de hihats er in komen, die lopen te laat, en daarna wordt het erger, misschien komt dat door de rides, af en toe lijkt het als of nix strak loopt, ik zou maar es ff kijken wat er mis is, ik denk dat als alles wel goed loopt dat het een totaal andere track wordt, hier kan ik persoonlijk niet goed naar luisteren.

Gebruik je apparte drumcomputers of zo die je met cubase of iets dergelijks start?

Back