Verterker op z'n kant

RSB

Whoehahaha
Ik heb (zoals zoveel mensen) ruimte gebrek

Nu zet ik dus mijn versterker om z'n kant.

Is dit nou slecht voor mijn versterker? ik kan hem ook wel onder mijn buro neerzetten maar dan ben ik weer bang dat die zoveel stof gaat liggen happen :/

Attachments

• versterkertje.jpg
    versterkertje.jpg
    6,4 KB · Bekeken: 285
Zolang de koelopeningen vrij gehouden worden kun je een versterker zonder problemen op elke manier neerzetten.

niet vergelijkbaar, maar heb ooit yamaha msp5's gehad... als ik die op hunt kant legde, zoals je wel meer ziet bij studiomonitoren, begon er 1 te pruttelen... bizar

ik kan me voorstellen dat de koellichamen van beide kanalen naast elkaar staan. als je dan de boel op z'n kant zet wordt het ene kanaal natuurlijk warmer dan de ander omdat de bovenste moet koelen op de warme opstijgende lucht van de onderste. maar die dingen zijn altijd zo ongelofelijk overgedimensioneerd dat het me geen probleem lijkt.

valt ie niet om zo?

Ziet er nogal instabiel uit op die voorbeeld foto, alsof die elk moment kan omvallen als je er per ongeluk iets tegen aanstoot

Jawel hij valt zeker 10x per dag om en dan loop ik er ook nog eens overheen...:stupid

Nee hij valt dus niet om... misschien kan dat komen omdat ik geen 15000kW speakers ervoor heb staan

:z

Origineel geplaatst door Ro9
Kan me niet voorstellen dat dit enig nadelig effect heeft op je versterker.
Een playstation(wel heel wat anders) kan zelfs op zijn kant cd/dvd's draaien.:confused:

Computers kunnen dat ook.. Mijne ligt ook op z'n zij.. Met een verticale cd-r drive..

Een apparaat is ontworpen volgens bepaalde specificaties. Airflow, trilling, schokbestendigheid gaan uit van normaal gebruik: dus o.a. neerzetten 'op zijn pootjes'.

Gelukkig zijn de specificaties van 'betere' fabrikanten vrij ruim en zal wat jij beschrijft geen probleem opleveren.

zou wel grappig zijn als een versterker die op zn kant staat de phase 90 graden draaid :)

Origineel geplaatst door Radix
Een apparaat is ontworpen volgens bepaalde specificaties. Airflow, trilling, schokbestendigheid gaan uit van normaal gebruik: dus o.a. neerzetten 'op zijn pootjes'.

Gelukkig zijn de specificaties van 'betere' fabrikanten vrij ruim en zal wat jij beschrijft geen probleem opleveren.

Denk jezelf dat het echt zo erg kan zijn?

Iedereen snapt natuurlijk wel dat die pootjes er niet voor niks onder zitten..
Ik maak me niet druk of die wel goed gekoeld word,
Ik ben meer bang dat dingen door kunnen zakken op de printplaat. snappie?

iig gaat het wel al een tijd goed en wil hem echt niet graag op de grond staan :(

Origineel geplaatst door Radix

Denk dat 't meer een geval van ergonomie en/of "zo-doet-iedereen-het" is..

Heeel algemeen genomen gebruiken de meeste personen een versterker als onderdeel van een stereoTOREN.

Enne... zoals JIJ 'm neerzet is het nogal onstabiel als je de CD-speler, Tuner, Cassettedeck, etc. er ook nog opstapelt.

Om nog maar te zwijgen over de eventuele kast waar het torentje misschien nog in zou moeten.. :dubbel:

Ik heb jaren mn hi-fi versterkertje ( Draai monitor ) op zn kant gehad , nix aan de hand werkt nog prima.
Was ook niet eens een "beter merk", Akai. Zo lang je idd de ventilatie openingen maar vrij houd.
Maarja t ene ontwerp is wellicht hierin t andere niet

je merkt het vanzelf, in iedergeval wel veel minder last van stof in t app.

Origineel geplaatst door QuincMan
Computers kunnen dat ook.. Mijne ligt ook op z'n zij.. Met een verticale cd-r drive..

Moet handig zijn om daar een cd in te steken...

Of omgekeerd als je je drive opent, valt die cd er dan meteen uit? :erm:

ik heb tijden een versterker op zijn kant laten staan, geen probleem.

1 of ander pioneer ding was dat....

Origineel geplaatst door divinio
Moet handig zijn om daar een cd in te steken...

Of omgekeerd als je je drive opent, valt die cd er dan meteen uit? :erm:

:eureka: Let maar eens op de lade van je cd/dvd(r) drive....
De meeste drives hebben kleine opstaande randjes/uiklapbare lipjes op/in de lade aan de rand.
Het schijfje blijft er zo keurig in staan/hangen als je de drive verticaal gebruikt.

al mijn drives hebben het.

@ Alex Omega.. check je PB voor Rush .... ;)

Laatst gewijzigd:
Back