Audiotrak INCA88 8 in/out soundcard voor 166 euro!

olafmol

[EXPANSIONS]
geen idee waarom deze OEM versie ipv 400 euro ineens 166 euro is maar voor deze prijs kan je er geen buil aan vallen lijkt me....

AUDIOTRAK INCA 88 OEM-version (e.band AnDA.008)incl.MIDITRAK 2120 MIDI Interface for Inca 88 (2in/2out),8 in and output channels (analog) in a shielded externalbox, in and outputlevel: -10dBv (unbalanced), +9.0dBvmax., supported sample rates: 32, 44.1, 48kHz, 20-bitS/PDIF digital output (optical TOS-Link and coaxial RCA):44.1 & 48kHz, 2 channel headphone output, 2 channelmicrophone amplifiers, internal input for CD-Audiosignals, full duplex (simultaneous recording andplayback), E-WDM drivers for Windows 98/ME/2000 (MME,DirectSound, ASIO 2.0, GSIF), ultra-low-latency (3ms @44.1kHz using ASIO; 1.5ms @ 44.1kHz using SONAR), directmonitoring possible, system requirements: Pentium CPU (orcompatible / higher), mainboard based on Intel or AMDchipset recommended, Cyberlink PowerDVD included,Steinberg Cubasis VST included

http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw7_artikel-156862.html

Olaf

OEM is (meestal) zonder software (drivers wel uiteraard) dus dat zou best de lagere prijs kunnen verklaren.

En een OEM-verpakking is meestal een 'neutrale' verpakking, gewoon een anonieme kartonnen doos of antistatisch zakje.

Maar aardige specs hoor, zeker voor die prijs. Ik ga wat info hierover lezen. :)

Let op !

Het gaat hier niet om Audiotrak maar om E-Band, wordt bij Audiotrak gemaakt maar heeft minder goede componenten.

Het is een versie zonder doos en manual. Daarnaast staat E-band op het punt failliet te gaan, altijd handig ivm driver updates.

groeten

basicsys

da's een no-go dan lijkt me

pcies niet kopen... je krijgt er anders een hoop elende mee

E-band? waar haal je die info vandaan? Wil dat graag even verifieren. (toch leuk om even zeker te weten voor die prijs)

En je kan dus niet de drivers van de audiotrak inca gebruiken?

OEI!

Ik heb hem van de week besteld...ter vervanging van mijn M-Audio Audiophyle...die heeft nl maar 2 ingangen en ik wilde er meer hebben zodat ik mijn Virus C :halleluja er op aan kan sluiten, zodat ik VST-effecten op de pc kan gebruiken en om te recorden. Nou ja ik zie wel hoe de kwaliteit is, ik kan later altijd nog een duurde 8in/out kaart kopen. Hier de mail die ik als bevestiging van onze Duitse vrienden kreeg:

1 Stck order code 156862:
------------------------------------------------------------
AUDIOTRAK INCA 88 OEM-Version (e.band AnDA.008.) inkl
MIDITRAK 2120 MIDI Interface für Inca 88 (2in/2out),, 8
analoge Ein- und Ausgänge, geschirmte Breakout-Box, Ein-
und Ausgangslevel: -10 dBv (unsymmetrisch) +9,0 dBv max.,
unterstützte Sampleraten: 32,44,1, 48 kHz, 20 Bit S/PDIF
Digitalausgang (optisch TOS-Link): 44,1 und 48 kHz, 2
Kopfhörerausgänge, interner Eingang für CD-Audio Signale,
Full Duplex (gleichzeitige Aufnahme und Wiedergabe), E-WDM
Treiber für Windows 98 SE, Windows ME und Windows2000 (MME,
ASIO 2.0, DirectSound, GSIF), extrem niedrige Latenz (6 ms
bei 44,1 kHz über ASIO / 3 ms bei E-WDM), Direct Monitoring
möglich, Systemanforderungen: Intel Pentium oder AMD CPU
(oder kompatibel bzw. höher), Mainboard basierend auf
einemIntel, AMD oder VIA Chipsatz, Lieferumfang: Audiokarte,
Handbuch, Treiberdiskette, Breakout Box

Laatst gewijzigd:
ja dat vraag ik me dus ook af, volgens de bevestiging wel. Ik zal hem van de week wel binnen krijgen en dan post ik mijn ervaring met de kaart hier wel even neer.

Ik had Rhy al een PB'tje gestuurd maar ik zal het ff openbaar maken.

De winkel waar ik werk heeft de Inca 88 in de aanbieding en toen ik die Thomann prijs zag die nog lager lag en bovendien met midi optie erbij ben ik er ff achteraan gegaan.

De importeur heeft Audiotrak gebeld en die kwamen met de info.

Mijn vraag aan Bitcrusher : Zou je willen kijken of de kaart die je besteld hebt werkt met Inca 88 drivers ?
Die kun je downloaden van de Audiotrak site.

Als het werkt hoef je je geen zorgen te maken over driver updates want Audiotrak is een stabiele firma.

groeten

basicsys

Zal ik zeker ff doen...
Ik hoop dat dat kreng een beetje rap binnen is, ik ga me nu toch echt afvragen wat ik eigenlijk gekocht heb :)

Daar ben ik weer, die 'INCA88' is binnen...
het is dus inderdaad een cloon van E-band...heb hem er net een dag inzitten, dus ik kan nog weinig zeggen over de kwaliteit van de kaart. Op het eerste gehoor klinkt tie minder dynamisch als de Audiophile, maar ik moet alles nog even goed instellen. Er zat geen papieren handleiding bij, en de drivers (Audiotrak) krijg je op een mooi glimmend CD-r-ettje. En wel inclusief de Midi in/out kaart!

Op zich best een misleidende stunt van Thomann, alleen voor dat geld was het eigenlijk al haast niet te geloven, ik hou de kaart daarom gewoon, en als het ooit beter moet kan ik altijd nog voor een duurdere oplossing kijken.

Maar pas dus op: het is geen originele Audiotrak!!

wat ik vergeet,

wie heeft voor mij een link van een audio-test proggie om de dynamiek enzo te testen, ik heb hem ooit gehad maar die ben ik zoek.

maarre: werken de audiotrak drivers met die inca?

Ja dat zeg ik toch :)

oke oke, een beetje onduidelijk...achter driverdisk had ik tussen haakjes 'audiotrak' staan....maar goed even voor de duidelijkheid, ze worden dus geleverd met de originele audiotrak drivers, alsook de mixer software.
Werkt tot nog toe allemaal prima, alleen heb ik dus wel het idee dat de geluidskwaliteit minder is als bij m'n Audiophile.

Weet iemand waar ik een test programmaatje kan downen?!

Back