Nieuwe track: Heatwave

Kat Yidaki

Musician
Ik heb een nieuwe track geplaatst op mp3.com: Heatwave . Je kunt het hier downloaden. Het lijkt een beetje op de stijl die ik de laatste tijd vaker hanteer (veel basgitaar en harmonieen). Misschien kunnen jullie me vinden wat jullie daarvan vinden.

Veel plezier!

He man, dit is echt lekker :okdan:

Ik zou de percussie in het begin wat rustiger maken, ik dacht eerst een ragga-trip te verwachten maar misschien was dat een bewuste keuze?

Nog, nog :{

Supertof!

De track op zich is al erg gaaf maar met die gitaar/bas erbij krijgt het toch nog extra iets.

Wat me opvalt is dat hier de muziek redelijk strak is en met gespeelde instrumenten erbij krijg je altijd die superkleine tijdsverschillen optreden. Maar dat maakt het juist zo gaaf meestal. En misschien is het wel leuk om wat kleine sampletjes hier en daar bij te doen om wat meer diversiteit in de stukken te brengen. Sommige stukken lijken een kopie van eerder stuk en met die kleine details valt het dan net weer mee.

Qua mix zit alles heel mooi in elkaar. Misschien een beetje veel galm hier en daar. Maar wat met wel dus opvalt is dat de drums zo 'opgesloten' zitten. Daar kun je nog wel wat aan mixen, meer in de ruimte qua stereo dus.

Heb voor de gein maar weer eens lopen frobelen met de track en een remaster gemaakt. Die drums wat frisser gemaakt en nog wat nadruk op de bas gelegd. (als evenwicht)
http://mmbase.dyndns.org/synthforum/heatwave_mastered_by_fuse.mp3

wow...

wow...

Origineel geplaatst door fuse
Supertof!

Wat me opvalt is dat hier de muziek redelijk strak is en met gespeelde instrumenten erbij krijg je altijd die superkleine tijdsverschillen optreden.

Bedankt voor de feedback....

Inderdaad, vooral het slap-gedeelte had misschien wat strakker gekund; het was een one-take opname na een lange werkdag. Ik heb het een paar keer opnieuw ingespeeld, maar op de een of andere manier had de eerste take toch de beste vibe.

lopen frobelen met de track en een remaster gemaakt. Die drums wat frisser gemaakt en nog wat nadruk op de bas gelegd. (als evenwicht)

Jij verspilt ook geen minuut! De remix klinkt goed. :halleluja Ik ben zelf niet echt een kei in masteren... het is allemaal 'net goed genoeg'.

Heel relaxed nummer omzondagochtend mee wakker te worden. Mooi rustig, en de baspartij vind ik heel lekker.

De suggestie van fuse om er wat meer pieletjes in te doen kan ik me ook voorstellen, maar misschien wordt dan te onrustig. Keuzes, keuzes,..............

Nog een even een veer voor fuse. Die remaster doet inderdaad al heel veel met het nummer.

begin is twijfelend, maar die drums maken veel goed. Vette sound zeg! Gitaar ook erg mooi, valt alleen nog niet echt in de mix. De effecten mogen wat mij betreft iets beter op elkaar afgestemd, andere reverb over die gitaar ofzoiets, of minder. strings passen heel goed.
hoe heb je die drums geprogrammeerd?
Erg erg coole track, kan zo uitgebracht!

Jasper

Origineel geplaatst door binaural

hoe heb je die drums geprogrammeerd?

Gewoon, een sequencer en heel veel klooien in de nachtelijke uurtjes... :koffie:

Erg erg coole track, kan zo uitgebracht!

Dank je.. als je een label weet =)

Back