Klinkt zeker niet verkeerd. Piano klinkt lekker, zelf ingespeeld?
De track bevat veel verschillende elementen, hoop diversiteit. Helaas mis ik de samenhang in en tussen de verschillende stukken een beetje, het komt nogal hakkellig over, het klinkt behoorlijk in stukken geknipt. Dit komt mede door de beat die iedere keer er even mee stopt. Op zich leuk om dat truukje af en toe toe te passen, maar als je het constant doet wordt het saai, bovendien haalt het de groove uit het stuk, af en toe ik het lekker om gewoon even door te grooven. Je kunt op dit manier ook wat meer opbouw in het stuk stoppen, want dat mis ik ook toch wel. Eerste deel gaat overigens wel, begint lekker rustig, en wordt langzamer heftiger. Gebruik de onderbrekingen in de beat wat meer als middel om een break in het nummer aan te geven dan als vast element van de groove.
Intro zou je ook nog verder kunnen opbouwen: de eerste 2 maten beginnen goed; maar laat die basedrum even wachten tot je 8 maten hebt gehad, begin dan pas met de beat op te bouwen. De piano en bas en de hihat/snare zijn op zich al spannend genoeg om een intro mee te maken dat langer duurt dan 2 maten.
Op 0:55 heb je een goeie break/bridge, daar komt die onderbreking na elke 2 maten op zich goed tot z'n recht. Je herhaalt dat stukje van 2 maten 3 keer, op zich prima. Ik zou alleen daarna een solo o.i.d. verwachten waarin de groove gewoon lekker ff een tijdje doorloopt zonder onderbrekingen. Maar wat je doet is vervolgens hetzelfde geintje nog een keer herhalen maar dan met een filter over de piano heen... zou ik niet doen; die zou ik dan juist achter de solo zetten. Die noten die je extra speelt op de piano op 1:02 vormen overigens een prima opmaat voor de solo. Verplaats deze noten naar de laatste herhaling van dat tussenstukje, rond 1:10... en ga daarna lekker soleren.
Zit veel potentie in, werk het uit