Cubasis VST Ce hulp gevraagd!!!!

jetmixer

Nieuwkomer
Hallo iedereen!

Ik wil een liedje waarin gezongen wordt bewerken door de huidige zang eruit te knippen en een nieuwe zang er in te plakken.

Is dit mogelijk? Zo ja, hoe?

Alvast bedankt!
Glenn

P.S.: DRINGEND!!!!

als het 1 audiobestand betreft waarin muziek & zang gemixt zijn, kun je het "wegknippen" van de zang wel vergeten.
als het gaat om een losse zangtrack in je cubasis, kun je die makkelijk muten of weggummen en vervangen door iets anders.

Origineel geplaatst door jetmixer
Is er dan geen andere methode of programma voor dit te doen?

Nee.
Je hebt van die karaokesets enzo, die op basis van het frequentiegebied van de menselijke stem e.e.a. wegfilteren, maar dat werkt verre van goed.
Echt helemaal wegknippen gaat niet.

......maarreuh, wat wil je eigenlijk precies gaan doen ?
Als je een bestaand nummer wil voorzien van eigen zang, is het misschien een idee om het nummer na te maken in cubasis en er je eigen zang bij te zetten. (ofzoiets)

Het is de bedoeling om iets wat vooraf ingezongen is nadien in een bestaand liedje te verwerken, maar het probleem is dat er al tekst in het liedje zit en dit er uit moet

Het is de bedoeling om iets wat vooraf ingezongen is nadien in een bestaand liedje te verwerken, maar het probleem is dat er al tekst in het liedje zit en dit er uit moet

het eerste is geen probleem, het 2e een gigantisch probleem.
Je kunt het nummer dus niet namaken ?

ja.....eeeeuh....... dat hangt van het liedje af......
Als het een nummer is met weinig instrumenten, die je zelf (kunt laten) bespelen, zou je de losse partijen in kunnen (laten) spelen en deze samenvloeien tot je eigen cover.
Of je gaat fijn met midi-tracks lopen stoeien: 1 voor 1 alle partijen inspelen, knappe soundjes erbij zoeken, en klaar.

zoiets :)

Lijkt nie zo simpel

....maar wel leerzaam ! :geslaagd: ;)

Het hangt natuurlijk af van je eisen en wensen (vooral t.a.v. de kwaliteit), maar zolang het liedje wat je na wilt doen niet de complete zoveelste van Beethoven of de voorlaatste van Dream Theater is, hoeft het niet onoverkomelijk te zijn.

Ik wil het liedje "wat zullen we drinken" (dance version) van apres ski hut bijwerken,
bestaat daar eventueel geen non-vocale versie van?

ik zou de tips van gemmetje opvolgen als ik jou was en het lekker zelf doen.

Als je daar geen zin in hebt dan download je gewoon deze midi file: wat zullen we drinken dan ben je ook al een heel eind. Deze kan je zelf aanpassen om dan een beetje ervaring met cubase op te doen. of je speelt hem gewoon af in je winamp of quicktime of wat je maar wilt.

ja non vocal

Back