Mpc!

Guilhem

Nieuwkomer
hallo mensen ik ben hier nieuw heb hier even het forum door gespit maar ik maak muziek met Rap beats met reason alleen ik heb veel informatie verzameld omtrent een MPC etc veel gelezen enz maar het lijkt me ook een vele leukere manier om muziek te maken! Ik ben dus nu ook aan een sparen voor een MPC 1000 waarschijnelijk alleen wat kan ik precies met een MPC als ik hem koop?? kan ik samples inladen en daar drums inmaken etc etc aub zou iemand me kunnen uitleggen precies hoe het zit ! Plus als ik een MPC koop wat ik er nog meer MOET bij hebben om rapbeats te kunnen maken !! met voorbaat dank voor antwoord op mijn vragen !!

grtz guilhem..:okdan:

Gebruik de search, er is al heel veel geschreven over de verschillende MPC's.

hmm kan je me echt niet helpen?? Want mij vragen zijn iets anders ik zou echt willen weten wat ik precies nodig heb als ik een MPC aanschaf.

Hoe een MPC werkt kun je het beste in de handleiding lezen. Je kunt deze downloaden op de siten van Akai.

Wat er naast een MPC nog handig kan zijn is een draaitafeltje een een gigantische stapel vinyl waar je je samples uit kunt halen. Uiteraard kun je je samples ook van een sample-cd halen of van een muziekcd, of misschien wel van een andere bron zoals een mp3 of een internetsite.

Daarnaast raad ik je een microfoon aan als je raps wilt opnemen, want anders zal dat niet gaan natuurlijk. Om dan de rap en het geluid van de MPC te mengen (als je ze samen wilt opnemen zeg maar), heb je dan een mixertje nodig. Dat kan heel goedkoop zijn, maar ook verschrikkelijk duur. Ik raad je aan om met een klein modelletje te beginnen.

Veel succes!

Met alleen een MPC en een geluidsbron (vinyl,cd,computer,mic of whatever) kun je hele beats maken ja :)

Bedankt man ben een stuk wijzer maar die MPC 1000 of andere kan je dus aansluiten op je PC en dan liedjes die je hebt gedownload in die MPC gooien en dan stukjes eruit halen etc om te gebruiken voor je beat?

eehmm
samplen kan en editten ook
wat meer opzoeken er over ook.. wacht ik strijk over mn hart en heb iets voor je

t funkt niet maar je krijgt wel een idee

(dit ben ik overigens niet :D)

http://www.electromagnet.nl/howtomakebeats.mp4

t duurt nog ff voor ie geuppt is.. als je m om 7 uur aanklikt weet je sekers dat ie r op staat

Back