Walfdorf Pulse arpeggiator hapert

ProtoHuman

Gepokt en gemazeld
Ik heb een probleem met de arpeggiator van de Waldorf Pulse. Als ik een aantal noten vanuit de RM1x naar de Pulse stuur, dan slaat de arpeggiator soms noten over. De Arpeg. is gescynct met MIDI-clock en speelt Pattern 5. De mode staat op A.UP (Assign Mode Up), maar ook in de andere modusmogelijkheden slaat ie noten over. Ik heb een MP3 toegevoegd om te laten horen wat er mis gaat. Weet iemand een oplossing?

Attachments

• pulse.mp3
    602,4 KB · Bekeken: 76
En hier de sequentie die afgespeeld wordt door de RM1x. Ik heb een screenshot gemaakt in Cubasis. Lijkt me ook weinig exotisch aan deze sequentie, toch?

Attachments

• midi.jpg
    midi.jpg
    57,5 KB · Bekeken: 81
De pulse is een monosynth en ik zie ten eerste dat de eerste noot al uit 4 bestaat .... dat veroorzaakt waarschijnlijk het probleem. Kan eigenlijk bijna niet missen .... alle dubbele noten verwijderen dus. Helpt dat nog niet dan moet je je noten een heeeel klein stukje korter maken.

Succes

Origineel geplaatst door glennplumber
De pulse is een monosynth en ik zie ten eerste dat de eerste noot al uit 4 bestaat .... dat veroorzaakt waarschijnlijk het probleem. Kan eigenlijk bijna niet missen .... alle dubbele noten verwijderen dus. Helpt dat nog niet dan moet je je noten een heeeel klein stukje korter maken.

Succes
eeeeh...... met die noten trigger ik de arpeggiator. Dus dan lijkt me 't vrij logisch dat ik meerdere noten tegelijk er naar toe stuur, hè? De noten een stukkie korter maken heb ik al geprobeerd, maar dat helpt niet.

Tis absoluut onlogisch om meerdere noten tegelijk naar een monosynth te sturen !!

Wat zijn die lange noten dan op C2 F2 G2# ?
Laat ik het zo zeggen waar dienen die voor ?

Kijk ... als je meerder noten tegelijk aanslaat pakt de pulse de eerste noot die ie binnekrijgt en de andere vervallen. Desondanks dat ze vervallen krijgt de pulse wel signaal binnen .. wat waarschijnlijk jou 'storing' veroorzaakt. Hij speelt altijd maar 1 noot tegelijk.

Tis absoluut onlogisch om meerdere noten tegelijk naar een monosynth te sturen !!

Kijk ... als je meerder noten tegelijk aanslaat pakt de pulse de eerste noot die ie binnekrijgt en de andere vervallen. Desondanks dat ze vervallen krijgt de pulse wel signaal binnen .. wat waarschijnlijk jou 'storing' veroorzaakt. Hij speelt altijd maar 1 noot tegelijk.
nogmaals, ik gebruik de arpeggiatorvan de pulse.

[

[/B]

Dat dacht ik ook meteen....dat zal het zijn.........:D

toch heeft proto gelijk.
Ik heb ook het idee dat de pulse niet altijd even precies is met die arp

Ok ... nou dan snap ik niet precies wat je bedoeld ! Maargoed dat zal wel aan mij liggen.

Los daarvan ... wat ik altijd doe als een arp niet lekker loopt dan neem ik de midi out op van die synth. Dan loopt ie altijd strak, mist ie nooit een noot ... klaar. Misschien een idee !

Ok ... nou dan snap ik niet precies wat je bedoeld ! Maargoed dat zal wel aan mij liggen.

Los daarvan ... wat ik altijd doe als een arp niet lekker loopt dan neem ik de midi out op van die synth. Dan loopt ie altijd strak, mist ie nooit een noot ... klaar. Misschien een idee !
Zeg Glenn, je weet toch wel wat een arpeggiator is? Je stuurt er een akkoord heen, en de arppeg. maakt er een melodie van. Da's toch nix nieuws voor jou hoop ik? En in 't geval van de Pulse is die melodie inderdaad monofoon.

De MIDI out kan ik wel eens proberen.

ik heb ook altijd ruzie met arps die ik sync aan de sequencer.. Altijd komt het ietwat random over.. Op zich lekker, het laat het leven, maar ideaal is het niet.

R

Origineel geplaatst door Jena_mu6
Je moet de laatste os hebben op de pulse, anders loopt de arp niet lekker
Ik heb 2.01, is dat de laatste? En zo niet, kan ik makkelijk updaten? (Via MIDI bijvoorbeeld?)

Probeer anders eens een klein testje waarbij je de aantal noten van je akkoord langzaam gaat opvoeren, puur om te kijken hoe de Pulse reageert. Misschien moet je minieme timingvariaties inbouwen in je akkoord, om te zorgen dat de arpeggiator altijd op dezelfde manier getriggerd wordt. Of miscchien de akkoord noten iets naar links schuiven...

de timing van een pulse is sowieso niet al te best.
ik zou dan ook altijd de midi-out opnemen als ik jou was. ( zelf gebruik ik geen arps verder )

ik heb idd. hetzelfde probleem... de arp loopt nooit echt lekker op de pulse, wat soms bij mij wel helpt is de noten een fractie korter maken.

dus zoals in je cubasis voorbeeld, de quantize uitzetten en dan de noten een klein beetje in korten zodat ze niet direct aansluiten op elkaar. dan triggert ie de arp bij elke noot opnieuw.

Back