S950 probleempjes

Origineel geplaatst door cream
Je zou denken dat een gewone disk drive zo te modificeren is dat ie bruikbaar wordt voor de akai s950. Misschien een leuk klusje voor boemtsjak? hier een nuttige link misschien

Dat lijkt me idd een leuk klusje. :) Bedankt voor de link trouwens. Bij die link die jij gaf, beschrijven ze hoe je een Teac drive moet instellen om te laten werken in een aantal samplers. Ze zeggen dat zo'n Teac drive helaas niet in een S-950 aan de praat is te krijgen, maar weer wel in een S-900. :confused:

Van dezelfde site komt ook deze link. Hier wordt omschreven, hoe je een standaard PC floppy drive in kunt bouwen in bijvoorbeeld een S-950. Daarbij verander je niks aan de drive, maar pas je de flatcable aan die naar de floppy drive gaat. Deze methode heb ik al een aantal keren met succes toegepast bij een Korg DSS-1.

Mocht het lukken dan hoor ik het graag. :) Mijn diskdrive werkt nog maar het afschermklepje (?) is kapot..

Origineel geplaatst door Boemtsjak
Dat lijkt me idd een leuk klusje. :) Bedankt voor de link trouwens. Bij die link die jij gaf, beschrijven ze hoe je een Teac drive moet instellen om te laten werken in een aantal samplers. Ze zeggen dat zo'n Teac drive helaas niet in een S-950 aan de praat is te krijgen, maar weer wel in een S-900. :confused:

Van dezelfde site komt ook deze link. Hier wordt omschreven, hoe je een standaard PC floppy drive in kunt bouwen in bijvoorbeeld een S-950. Daarbij verander je niks aan de drive, maar pas je de flatcable aan die naar de floppy drive gaat. Deze methode heb ik al een aantal keren met succes toegepast bij een Korg DSS-1.

Dat vind ik zeer goed nieuws!

Origineel geplaatst door Boemtsjak

Erm....kan jij de site vertalen ofzo, bij mij geeft ie Japans :confused:
Klopt het dat bij de S950 alleen kruisjes staan?
Is dat een slecht vooruitzicht?

Off topic: Ben d'r een keer geweest, enige woord wat ik geleerd heb is "Kampei" (of zoiets). Betekend "proost" :biertje:
Sindsdien houd ik het maar bij Google Earth

Origineel geplaatst door mikemix
Ik weet dat Boemtsjak een cursus oud hoog Japans volgt :D

Thnx dude, tuurlijk Google, waar zouden we zonder zijn.

Klopt, zie m'n avatar. Daar staat 'Boemtsjak' in het Japans. :D

Maar ik heb Bablefish gebruikt voor de vertaling naar het Engels. Alleen kun je van vertaalde pagina's bij Bablefish geen links maken, dus vandaar dat ik de Japanse link maar aanhield.

Wat je al zei Boemtsjak, de 950 staat gemarkeerd met een X.. Dus niet werken? Hoeveel varianten FD drives kun je aanpassen zou je zeggen.. hmmm Ik heb er nog wel een paar liggen.

Nog even een oppeppertje voor boemtsjak: Er zijn hier echt veel mensen geinteresseerd in. Ik zou er zo een handel in beginnen.

Origineel geplaatst door Arv
Wat je al zei Boemtsjak, de 950 staat gemarkeerd met een X.. Dus niet werken? Hoeveel varianten FD drives kun je aanpassen zou je zeggen.. hmmm Ik heb er nog wel een paar liggen.

Die Teac drives schijnen idd niet te werken in een S-950. Maar ik denk, dat een standaard PC drive wel is aan te passen voor gebruik in een S-950. Ik heb het alleen nog nooit zelf geprobeerd.

Ik heb TEACs en ALPSen gebruikt. In de drie S950's die ik heb (gehad) zat steeds dezelfde (zeldzame) ALPS. Andere ALPSen werkten niet en twee TEACs die ik probeerde ook niet, hoe ik ook prutste met de jumpers (van de TEAC site kun je een aantal documenten downloaden met de uitwerking van al die jumperstanden op verschillende modellen). Het verwisselen van de draad naar pin 34 en 12 (?) had ook geen effect. Ik ben er maar mee opgehouden en heb nu een S950 die het doet en ik houd m'n vingers gekruist (krijg je hele rare akkoorden van !). Ik heb nog drie drives liggen, de liefhebber met masochistische neigingen mag ze komen halen. Kenners zijn natuurlijk ook welkom.

:D voor het leuke schrijven

:frons: voor de onzekere toekomst

Ik weet dat jij toen bezig was met die F-drive maar dat het
zo'n martelgang ging worden wist ik niet.

Na ja, martelgang, ik heb ook al geen genen voor Rubiks cube en Sudukus. Met een beetje systematische geest moet het wel mogelijk zijn. Een van de valkuilen bij de S950 is naast die verschillen in de flatcable (die verdomde amerikanen ook met hun prutsoplossingen voor de toekomst !) nog dat -ie zowel DD als HD floppies kan hanteren, de floppydrive moet die twee kunnen onderscheiden en dat dan ook melden aan de sampler. Kun je nagaan wat een lol ze hebben met die oude Boeings en ICBMs!

Daarom vlieg ik altijd met nieuwe 747's :D

Zou een S900 ook met een S950 drive uitgerust kunnen worden?
Of wordt dit niet via het OS ondersteund?

Jongens.. Ik begin te ontwaren dat ik er maar beter niet aan kan gaan beginnen. Ten eerste ben ik al dat geschroef aan die behuizing wel een beetje zat. En ook dat trial and error gedoe dat vind ik maar niets. Ik besteed liever meer tijd aan muziek maken dan werkend krijgen van ouwe meuk :D Ieder zijn hobby!

R

Origineel geplaatst door mikemix
Daarom vlieg ik altijd met nieuwe 747's :D

Zou een S900 ook met een S950 drive uitgerust kunnen worden?
Of wordt dit niet via het OS ondersteund?

Probeer het eens ! Maar serieus: geen idee. De S900 werkt alleen met DD floppies, ik weet niet of de S900 de S950 jumper settings snapt.

Origineel geplaatst door Arv
Jongens.. Ik begin te ontwaren dat ik er maar beter niet aan kan gaan beginnen. Ten eerste ben ik al dat geschroef aan die behuizing wel een beetje zat. En ook dat trial and error gedoe dat vind ik maar niets. Ik besteed liever meer tijd aan muziek maken dan werkend krijgen van ouwe meuk :D Ieder zijn hobby!

R

ik ken dat gevoel een poosje terug ook een kapotte flop van mijn s1100 akai..
idd klooien en zoeken naar die bewuste TEAC drive
gevonden op Mplaats, wat bleek?het was weer een nieuwe versie van de TEAC FD .... drive
..jumpers wisslen, aan- uit erin -eruit ..
Ik werd daar idd een beetje moe van
Ik heb toen een nieuwe flop gekocht van MIKE filco hier op synthforum..
was weer erg happy en de s1100 ook!
de s950 is nog erger want die heeft geen alternatieven voor het opslaan
Sterkte !

Origineel geplaatst door Frank-T

de s950 is nog erger want die heeft geen alternatieven voor het opslaan
Sterkte !

Ja, of je moet het (zeldzame) optionele SCSI boardje hebben.

Back