idiote kabelvraag

pazkal

Stamgast
Hallo allemaal,

Ik heb een simpele vraag; zo simpel zelfs dat ik het antwoord niet weet, dat heb je wel eens. Komt ie :

Kan je audio door telefoonsnoer duwen? Ik zou eigenlijk niet weten waarom niet, maar misschien zie ik iets over het hoofd...

gr.
P

dat kan wel maar..

dat kan wel maar..

dan krijg je toch te maken met storingen,audiokabel moet afgeschermd zijn,dwz met aarde i.v.m oppikken van storing en evt. zelfs radio,of tv...
Waarom zou je dat doen?Telefoonkabel is telefoonkabel en audiokabel is audiokabel...:D

Re: idiote kabelvraag

Origineel geplaatst door pazkal
Hallo allemaal,

Ik heb een simpele vraag; zo simpel zelfs dat ik het antwoord niet weet, dat heb je wel eens. Komt ie :

Kan je audio door telefoonsnoer duwen? Ik zou eigenlijk niet weten waarom niet, maar misschien zie ik iets over het hoofd...

gr.
P
zolang je niet in gesprek bent, zie ik geen problemen...

Nou ik wil een lijntje hebben van de 'studio' naar de woonkamer, om daar ook geluid te hebben als ik een plaatje op zet. 't Is niet heel belangrijk en hoeft (duidelijk...) niet hi-end te zijn, maar er ligt al een telefoonkabel die de gewenste route aflegt, dus ik dacht als ik daar nou een paar tulpjes op zet ben ik koopman, zogezegd.

Afijn, ik ga het gewoon eens proberen, dank!

gr.
P

Idiote vraag ja :D, maar dat maakt niet uit. En hoe lang is die telefoonkabel? Een telefoonkabel is niet gebalanceerd dus...een lijnsignaal over grote afstanden gaat denk ik niet werken, te veel storing. Verder kun je brom verwachten als je dat signaal in een versterker of mixer stopt als deze op een andere 230 V groep zit.

Ja die is toch wel een metertje of 10 lang denk ik. Afijn, ik probeer het gewoon, en als het echt niet gaat zet ik m'n monitors in de 'studio' wel gewoon keihard, dan hoor ik het in de woonkamer ook prima. En de buren ook, mag ik wel zeggen :)

Tja een goede kabel trekken is eigenlijk de enige degelijke oplossing. Maar goed, eerst de boel maar eens verhuizen vanavond, zien we daarna wel verder. De resultaten van de telefoonlijn-audio test houden jullie dan nog van me tegoed.

gr.
P

Aan brom heb ik een broertje dood. Ik en brom kunnen niet door 1 deur. Ik rem niet voor brom.
Ik hoor het al, slechts verdriet en frustratie valt mij ten deel op het pad van de telefoonlijn-audio.

Maar ik ga het toch voor de gein ff proberen, heb ik weer een excuus om te solderen.

P

Origineel geplaatst door richard2000
Het enigste wat zal werken is harde audio, zoals luidspreker signaal, maar wat nog versterkt moet worden zal niet echt lekker gaan, of je moet brom niet zo erg vinden...8o)

Idd, gewoon speakertje aan de ene kant en versterker aan de andere kant van het telefoon snoertje.

Waarom trek je door middel van die telefoonkabel niet een audiokabeltje door je huis heen? Aan het ene uiteinde van je telefoonkabel zorg je dat je een audiokabel (zonder pluggen!!) stevig bevestigt, en aan de andere kant begin je voorzichtig de telefoondraad uit de muur te trekken. Met wat mazzel heb je binnen de kortste keren ipv telefoon, audiokabel :)

Wel grappig... ik heb bij mijn verbouwing overal telefoonkabels, TV-kabels en netwerkkabels onder de vloeren gelegd... met idee dat ik overal ADSL en telefoon enzo kan hebben...

Maar nu ook dus audio! :dubbel:

Origineel geplaatst door pazkal
Aan brom heb ik een broertje dood. Ik en brom kunnen niet door 1 deur. Ik rem niet voor brom.
Ik hoor het al, slechts verdriet en frustratie valt mij ten deel op het pad van de telefoonlijn-audio.

Maar ik ga het toch voor de gein ff proberen, heb ik weer een excuus om te solderen.

P

Is die telefoonkabel wel zo goed te solderen? Kan me vaag herinneren dat dat van die kabel is waar de tin heel slecht op hecht.

[Edit] Ow nee, dat is de kabel van de hoorn. De gewone kabel heeft een massieve kern. :stupid

Back