Geluiden van digitale piano e.a. gebruiken in Logic Express ???

The Master

Nieuwkomer
Hallo,

ik heb een digitale piano en keyboard en een groovebox waar ik heel veel goede sounds op heb staan.
ik heb deze allemaal aangeslote met midi out naar mijn mac.
dus ik kan ze gebruiken voor in logic E. mijn instrumenten in te spelen maar wel met de geluiden van logic.
Graag had ik de sounds van mijn externe toestellen ook kunnen gebruiken in logic.
Kan er iemand mij mss helpen?
dank u.

izze simpel:
nog zo'n midikabeltje, maar dan van je mac (uit) naar je keyboard, EP, en/of groefdoos (midi-in)

is dat alles??
heb het ook op een andere forum gevraagd in het engels en daar waren ze over audio enzo bezig.
maar ja kost er niet zo goed aan uit.

Origineel geplaatst door The Master
is dat alles??

Ja ! :)

Wat wel nuttig is dan, is dat je het audiosignaal uit je instrumenten dan weer met logic opneemt, en daarvoor heb je dan dus weer een kabeltje (waarschijnlijk met jackpluggen) nodig waarmee je de audio-uit van je instrumenten met de audio-in van je mac verbindt.

Maar voor het simpelweg afspelen van eerder ingespeelde midi-tracks over je instrumenten, heb je echt alleen dat ene kabeltje nodig uit m'n vorige post.

Origineel geplaatst door gemmetje

Maar voor het simpelweg afspelen van eerder ingespeelde midi-tracks over je instrumenten, heb je echt alleen dat ene kabeltje nodig uit m'n vorige post.

???? dat snap ik niet goed.

ik zou graag bv: met mijn piano een melodie inspelen in logic voor op te nemen maar tegelijk ook met de sound van de piano. en liefst op een midi spoor zodat ik dat kan quantize.

Moet dat met zo'n midi kabel of audio of ....

Alvast bedankt

vooruit dan:

1. track inspelen -> midi-uit van je EP naar midi-in van je mac
2. quantize naar smaak
3. track afspelen -> midi-uit van de mac naar midi-in van je EP
4. audio opnemen -> audio-uit van je EP naar audio-in van je mac

De stappen 3 & 4 gebeuren dus tegelijkertijd.

In principe neem je dezelfde track dus 2x op: 1x als midi-track en 1x als audio-track.

hier kan ik al wa aan uit.;) ik zal het straks zeker proberen.
Alvast Superhard bedankt
:halleluja

Back