[Clavia] Ook wel aardig: Stage 76

Een kleiner broertje van de Stage 88 komt er aan.
Volgens de geruchten zou het hier om een niet-weighted keyboard gaan, een octaafje kleiner dus en verder gelijk.

Ook zijn de GrandPiano's van de Stage voor de Electro beschikbaar gemaakt, helaas met wat beperkingen, want anders past het niet in het geheugen.

Wout

Ben toch erg blij. Ac. Piano's in m'n Electro klinken stukken beter dan voorheen....en bij gebrek aan een degelijke electr. piano is dit voor mij een prima aanvulling!!
Trouwens de 2.3 update met de rotary verandering lijkt ook beter te klinken.....kan ook psychisch zijn!
Bedankt Clavia.

De jongens van Clavia geven me (eindelijk!) wat ze me tijdens de Messe beloofd hadden: mooie nieuwe piano's voor m'n Electro en een Stage die nog in de kofferbak past....

Hoera hoera....... :okdan:: :mega: Hoop ik alleen dat die Stage 76 niet teveel euros opslokt want anders......:stupid :confused: kan m'n wish list set up nog niet doorgaan (ja ja ik weet het , minder klagen en meer muziek maken is nog altijd het beste idee..... maar toch....)

Nord stage 76

Nord stage 76

Weet iemand wanneer de Clavia Nord Stage 76 in nederland op de markt komt?
Ik sta namelijk op het punt om een electro 73 te kopen, maar de stage is toch iets aantrekkelijker....

Nou eh, wanneer die Stage 76 in Nederland zal zijn? Hmm, Ik denk dat het pas ergens in 2007 ofzo zal zijn, in elk geval niet zo heel erg snel, dus als je binnenkort iets wil kopen om leuk op te spelen ..... :mega:

Nou nou, 2007 is wel heel pessimistisch. Ze hoeven weinig software ontwikkeling te doen hiervoor, 't is voornamelijk een hw aangelegenheid. Nou gaan de meeste dingen niet vliegensvlug in het hoge noorden, maar ik zou het wel wat eerder verwachten. Mijn gok is 2e kwartaal 2006; niet goed geen geld terug.

Ja ik wil liever ook sneller dan Dhr. S. Gonzalez een Stage 76 in huis hebben staan, maar tja, liever eerst wat pessimisme, dan kan alles alleen maar meevallen, want eh er zijn ook nog geen verkoopprijzen bekend dus ik bewaar m'n optimisme even totdat ik de Stage76 voor me zie en ik erop gespeeld heb....... Wanneer was de Frankfurt Messe ookalweer? oja 29 maart tot 1 april 2006.

Maarja als je, zoals Steef hieronder, op het punt staat om een Electro73 aan te schaffen, je toch wel veel geduld moet hebben om te wachten op de Stage 76 ( zou ik althans zeggen dan)

Origineel geplaatst door GroovyB3Solo
Maarja als je, zoals Steef hieronder, op het punt staat om een Electro73 aan te schaffen, je toch wel veel geduld moet hebben om te wachten op de Stage 76 ( zou ik althans zeggen dan)

Daar heb je zeker een punt. Bij een hevig gevalletje van GAS zou dat zeker wel eens te lang kunnen gaan duren...

Het gaat idd te lang duren voor mij om te wachten op de stage 76...........
Weet iemand trouwens nog een geïnteresseerde voor een yamaha motif es8 incl. prof. flightcase?

ik wil je motif wel ruilen tegen 2 kratten pils naar jouw keuze.

Of ik laat je je eerst helemaal volgieten en dan vraag je je de volgende dag af waar die synth toch is gebleven (mits die kist wieltjes heeft anders krijg 'k 'm denk ik niet weg)

:duivels: :W

Ik denk dat de Stage76 vlak na de Messe zal uitkomen en het is misschien raadzaam om bij M-Works er eentje te laten reserveren. Wordt dan uitgeleverd aan de dealer van jouw keuze...

Clavia is meestal snel met z'n hardware, die bijna gelijk is aan de voorganger, alleen wat kleiner. Software heeft een veel langere productie tijd nodig... Het moederbord van de Stage88 is trouwens al voorbereid op kleiner modellen.

Toch zou ik even wachten...

Wout

Re: Ook wel aardig: Stage 76

Re: Ook wel aardig: Stage 76

Origineel geplaatst door Wout Blommers
Een kleiner broertje van de Stage 88 komt er aan.
Volgens de geruchten zou het hier om een niet-weighted keyboard gaan, een octaafje kleiner dus en verder gelijk.

Wout

Volgens Bjorn is het keyboard precies het zelfde als de 88 (medium weighted hammer action), alleen een octaaf kleiner.
Zie NAMM06 filmpje op sonicsate.com...

Ik wacht het allemaal wel af dan........... Maar het leifst had ik gister al iets anders.

En die twee kratten pils naar keuze in ruil voor m'n motif, is niet zo'n goeie ruil hè!!!!!
Qua gewicht komt het nog niet eens in de buurt..........

Maar mochten er nog wel serieuse geïnterresseerden zijn, dan hoor ik het graag.........

Re: Re: Ook wel aardig: Stage 76

Re: Re: Ook wel aardig: Stage 76

Origineel geplaatst door Flexby
Volgens Bjorn is het keyboard precies het zelfde als de 88 (medium weighted hammer action), alleen een octaaf kleiner.
Zie NAMM06 filmpje op sonicsate.com...

Interessant apparaat.

Ik vraag me af hoe die 'medium weight hammer action' speelt. Met name voor Hammond partijen. En voor ik zaterdag naar 010 rij om het zelf te proberen: Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik heb nu op een Electro 73 en dat toetsenbord speelt erg lekker. Ik kan me voorstellen dat die hammer action net even zwaarder is.

Origineel geplaatst door Steef
Ik wacht het allemaal wel af dan........... Maar het leifst had ik gister al iets anders.

En die twee kratten pils naar keuze in ruil voor m'n motif, is niet zo'n goeie ruil hè!!!!!
Qua gewicht komt het nog niet eens in de buurt..........

Maar mochten er nog wel serieuse geïnterresseerden zijn, dan hoor ik het graag.........

Voor jou zou het niet zo'n toffe ruil zijn nee, voor mij daarentegen...

:duivels: :mega:

Die twee kratten bier zal ik zeker niet afslaan :mega: , maar doe er nog maar wel
een envelopje met genoeg inhoud bij dan.........
Then we are talking........:okdan:

De oorspronkelijke bedoeling was een Electro3 te brengen, maar toen bleek dat'ie meer op de Stage ging lijken hebben ze de Stage76 maar gemaakt. Deze heeft echter wel het Electro Keyboard, dus niet het piano-gevoel.

De NordLead4 komt er wel aan.
Dat wordt niet een uitgebreide NordLead3, maar een totaal ander concept.
Of deze synth dan ook NordLead zal gaan heten, dat is nog niet zeker, dus misschien wel NordBromTol1 ;)

Wout

Origineel geplaatst door Wout Blommers
De oorspronkelijke bedoeling was een Electro3 te brengen, maar toen bleek dat'ie meer op de Stage ging lijken hebben ze de Stage76 maar gemaakt. Deze heeft echter wel het Electro Keyboard, dus niet het piano-gevoel.

De NordLead4 komt er wel aan.
Dat wordt niet een uitgebreide NordLead3, maar een totaal ander concept.
Of deze synth dan ook NordLead zal gaan heten, dat is nog niet zeker, dus misschien wel NordBromTol1 ;)

Wout
Heb alvast een originele naam dan:

Nordlead TI 8o)

Back