3,5mm jack socket voor printmontage

etaoin

Brodgar Tech
Ik zoek 3,5mm jack sockets voor printmontage en dan wel specifiek onderstaande. Ik denk dat het dezelfde zijn als die Doepfer gebruikt. Waar-o-waar koop je die in Nederland (als particulier).

Attachments

• pluggen.jpg
    pluggen.jpg
    8,7 KB · Bekeken: 110
Ik heb ook een tijd gezocht. Maar je kan ze bij doepfer zelf ook los bestellen via music house. Dat heb ik laatst ook gedaan.... Die dingen waren precies degene die jij bedoelt. Bij rs, conrad etc is er niks over te vinden. Nadat ik met dil had gebeld over info van deze sockets begreep ik dat er er geen echte standaard is voor 3.5 jacks zoals dit wel voor 6.3 het geval is. Raar maar dat vertelde ze mij bij dil, want zij hadden ook al nix in 3.5 mm

Als je wat mensen zoekt die mee willen bestellen (bv om de verzendkosten wat te drukken), ben ik je man voor ca. 50 stuks.

groet,
Joost

Ik ben ook al een tijdje op zoek naar deze mini jacks, tot nu toe heb ik ook nog niks gevonden in de buurt. Alleen in engeland met een minimumorder van 500 pond. Ik zal van de week es ff contact opnemen met Ciliff in engeland.

Bij doepfer zie ik 1,50. Bij JPR is het vanaf 500 stuks wel interessant. Dan zou het waarschijnlijk rond de 50 cent zijn. De jacks met soldeeraansluitingen heb ik ooit een aantal bij farnell bestelt. Waarschijnlijk zijn die binnenkort ook wel weer beschikbaar, maar ik ben echt op zoek naar de pcb versie.

Bij doepfer zie ik 1,50

Oh, ja, die zijn waarschijnlijk in de prijsverhogingen meegegaan. Die 1 euro vond ik op de A100 mailinglist, maar dat was een bericht uit juli vorig jaar, maar inderdaad:
E.g. the 3.5 mm sockets used by many other modular manufacturers as well are manufactured by Cliff/England and they had a 43% price increase

Soldeer of PCB is mij om het even trouwens. Ik vroeg hierboven om de PCB omdat ik niet wist dat vrijwel dezelfde ook als soldeerversie bestond. Met schakelaar is leuk, maar hoeft niet voor allemaal.

Je kan het best kiezen voor 1 type en er wat meer bestellen, dat is veel goedkoper. PCB met schakelaar is dan denk ik de beste optie. De Soldeerversie is lastig op op een printplaat te solderen. De pcb versie kun je wel een draad aan solderen en je hoeft de schakelaar niet te gebruiken.

Origineel geplaatst door etaoin
Waarom? Die verkopen niks van Cliff.
Omdat ze wel andere leuke spullen verkopen, maar voor de cliff sockets kun je het best bij distributeurs in Engeland zijn. Rapidelectronics heeft ze bijvoorbeeld ook. Als ik ben uitgetwijfeld over het formaat van mijn toekomstige modular dan kom ik er nog wel op terug.

Verzendkosten zijn 18 euro, onafhankelijk van het gewicht, tenminste dat is mijn ervaring. Onder de 100 euro wel weer 13 euro handling. Het is vooral interessant als je nieuwe ic's enzo wil toepassen, vaak zijn die ic's pas een half jaar of een jaar later in europa beschikbaar als ze al te krijgen zijn. Ook als je spullen in grotere aantallen wil hebben kan het wel interessant zijn. Ze hebben ook een nederlanse catalogus en een kantoor in Nederland. Spullen zijn in ongeveer in 5 a 6 dagen in huis. Omdat niet alles in Nederland beschikbaar is(alle zware dingen zijn geskipt), kun je het best hier zoeken: http://nl.digikey.com/

Back