Vraagje voor NM G2 gebruikers

Is het iemand van de gebruikers opgevallen dat de synth een heel stuk helderder klinkt, meer gedefiniëerd en zo...

Mijn oude Patches klinken duidelijk anders en ik durf wel te zeggen... beter...

Ook op Electro-music.com wordt er al over geschreven, dus het zal wel geen suggestie zijn.
Zelfs de Beta testers valt het op, want het is pas sinds de V1.40 update.

Iemand?

Wout

Zouden de stiekemerds de boel zonder iets te zeggen hebben verbeterd?

G2&G2

Het is me nog niet direct opgevallen, maar heb nog geen oude patches weer open gehad. Te hard bezig geweest met m'n DIY 'verb 8)

Origineel geplaatst door smackos
Bedoel je het verschil tussen de NM en G2 of de G2 met de nieuwe update?
Ik wil geen polonaise in mijn G2's ;)

De oude V1.32 en de update V1.40

En sinds de uitbreiding van de EU is een polonaise niet meer te vermijden.

Wout

Origineel geplaatst door pal
mmm wishfull thinking ;)
Je kunt het gewoon niet hebben, omdat je hem net kwijt bent (of nog niet?) :duivels:

Wat ik me weleens afvraag, waarom zie ik zo weinig G2 engines verkocht worden met voice expansion?

Voor mij, als toetsenist, waren die extra voices onontbeerlijk.. of zou het zijn dat diegenen die hem wel uitbreiden hem gelijk niet meer weg willen doen ? :P

Origineel geplaatst door vos_paul
Je kunt het gewoon niet hebben, omdat je hem net kwijt bent (of nog niet?) :duivels:

Haha, nee hoor, trouwens heb hem nog..... interesse?

Daar zit wel wat in ja.. zoiets van, die wel een G2 synth kunnen betalen, kunnen dan ook wel de expansion betalen..

Ik zou het wel zien zitten hoor, een engine met expansion.. vandaar dat het me opviel, ben er naar opzoek :)

Ik heb mijn engines overigens gekocht omdat ik 1000 euro extra te veel vind voor een wat mij betreft matig klavier en een paar knoppen. Plus ik heb de ruimte nit voor nog iets met toetsen.

Het geld is in principe geen probleem maar het gaat me meer om wat ik het waard vind.

En het gaat uiteindelijk om de sound vind ik.

Ik vind het wel opmerkelijk als de sound echt anders klinkt door een update en dat ze daar geen melding van maken.

Zou wel lekker zijn als je in een opname zit, update erin gooit, en vervolgens al je voorbereid werk anders klinkt :erm:

Origineel geplaatst door Yawgmoth
Zou wel lekker zijn als je in een opname zit, update erin gooit, en vervolgens al je voorbereid werk anders klinkt :erm:

'k geloof niet dat het nou weer zoooo drastisch is. Daarbij lijkt het me niet heel slim om een update te gaan draaien als je in een opname zit (als die zo belangrijk is dan), maar ja, da's mijn nederige mening.

Origineel geplaatst door vos_paul
...Daarbij lijkt het me niet heel slim om een update te gaan draaien als je in een opname zit...

Precies de reden voor mij om nog geen upgrade te doen. (Ik doe nooit
upgrades gedurende projecten, behalve als ze een 'belangrijke' bug verhelpen)

Ik heb nog zo'n twee weken te gaan op het huidige project, en ik zal daarna
van een aantal patches dubbele opnames maken, voor en na de upgrade...
misschien dat dat wat duidelijkheid kan brengen!

Mvg.

CoolRunning

Origineel geplaatst door Acidfever
Ik heb mijn engines overigens gekocht omdat ik 1000 euro extra te veel vind voor een wat mij betreft matig klavier en een paar knoppen. Plus ik heb de ruimte nit voor nog iets met toetsen.

Het geld is in principe geen probleem maar het gaat me meer om wat ik het waard vind.

En het gaat uiteindelijk om de sound vind ik.

inderdaad, dit is nou precies waarom ik ook voor een engine heb gekozen.

Toch vanavond maar ff de upgrade uitgeprobeerd, ik kan altijd een versie
terug gaan als ik wil :D

De mutator is fantastisch, maar werkt op sommige patches beter dan op
andere. Je moet vaak wel de patch in om meer modules uit te sluiten van
de mutatie, anders gaan kunnen sommige patches mutaties in wijdere ranges
niet aan.

Nu het geluid... en ja hoor, hij klinkt anders!
Het lijkt alsof het geluid meer 'bite' heeft, een beetje zoals m'n MicroModular...
Wat mij betreft is dat geen probleem, dat verschil in 'bite' was in de vorige
versies van het OS altijd een minpuntje in de vergelijking met m'n MM.

Het verschil is niet zo groot als het hierboven uitegelegd lijkt, maar het is er wel!

Ik ben wel benieuwd of Clavia enige reactie hierop heeft als mensen er om gaan
vragen... wat mij betreft is het een verbetering, maar zoals altijd zullen er wel net
zoveel mensen zijn die dat niet zullen vinden...

Ik weet niet of ik nog wel terug ga naar 1.32 :)

Mvg.

CoolRunning

Laatst gewijzigd:
Re: Vraagje voor NM G2 gebruikers

Origineel geplaatst door Wout Blommers
Is het iemand van de gebruikers opgevallen dat de synth een heel stuk helderder klinkt, meer gedefiniëerd en zo...

Ben ik ff blij dat ik 'm verkocht heb voor de update :D

Origineel geplaatst door CoolRunning
... Het lijkt alsof het geluid meer 'bite' heeft, een beetje zoals m'n MicroModular...

Inderdaad.
Als je een Classic hebt en je draait de Micro er naast, dan was er voor mij ook altijd een klein, maar hoorbaar verschil, maar dat kwam omdat de Micro andere D/A converters gebruikt.
Maar aan de G2 converters is niets verwisseld, toch...?

Eventjes wachten tot de boys terug zijn van de NAMM en dan maar een mailtje schrijven.

Wout

Back