Sander02
Gepokt en gemazeld
Ik ben nu sinds een weekje de gelukkige eigenaar van een G2X, moet zeggen dat-ie prima bevalt tot nu toe.
Ben al dagen achtereen aan het patchen geweest
heerlijk
Wil weleens wat reacties van anderen lezen over het apparaat, hoe bevalt-ie?
Ben al op wat fora geweest maar echt veel patches heb ik nog niet gezien. (jaja, zelf maken blabla, doe ik al maar om van anderen te leren moet je gewoon de patch uitpluizen)
Alleen over de klank ben ik wat minder lyrisch als ik heel eerlijk ben...
Ik heb sterk het idee dat ze de sound op e.o.a. manier teveel hebben laten 'leunen' op de galm+delay/echo modules die eraan zijn toegevoegd.
Waarom ik dit denk?
- omdat er bijna geen preset-patch te vinden is waar deze 2 modules niet aan te pas komen
- omdat ik hem t.o.v. G1 tammer vind klinken; kan niet echt uitleggen op welke manier maar 'het scheurt' gewoon minder. Het is allemaal vrij clean, zeker de FM vind ik te clean. Die kreeg ik dikker op de G1
- ook kraakt de G2 heel snel omdat het te hard staat in de patch, dat had ik op de G1 vrijwel nooit
(Misschien door al die verschillende db instellingen op de in&output-modules?)
En misschien ben ik te snel met m'n oordeel, en moet ik gewoon even wennen aan het nieuwe geluid. Hij klinkt anders dan de G1, da's duidelijk. Maar voor de rest heb ik niets te klagen, alles zit erop en eraan
Ben benieuwd of er meer mensen zijn die dit ook merken
Ben al dagen achtereen aan het patchen geweest
heerlijkWil weleens wat reacties van anderen lezen over het apparaat, hoe bevalt-ie?
Ben al op wat fora geweest maar echt veel patches heb ik nog niet gezien. (jaja, zelf maken blabla, doe ik al maar om van anderen te leren moet je gewoon de patch uitpluizen)
Alleen over de klank ben ik wat minder lyrisch als ik heel eerlijk ben...
Ik heb sterk het idee dat ze de sound op e.o.a. manier teveel hebben laten 'leunen' op de galm+delay/echo modules die eraan zijn toegevoegd.
Waarom ik dit denk?
- omdat er bijna geen preset-patch te vinden is waar deze 2 modules niet aan te pas komen
- omdat ik hem t.o.v. G1 tammer vind klinken; kan niet echt uitleggen op welke manier maar 'het scheurt' gewoon minder. Het is allemaal vrij clean, zeker de FM vind ik te clean. Die kreeg ik dikker op de G1
- ook kraakt de G2 heel snel omdat het te hard staat in de patch, dat had ik op de G1 vrijwel nooit
(Misschien door al die verschillende db instellingen op de in&output-modules?)
En misschien ben ik te snel met m'n oordeel, en moet ik gewoon even wennen aan het nieuwe geluid. Hij klinkt anders dan de G1, da's duidelijk. Maar voor de rest heb ik niets te klagen, alles zit erop en eraan
Ben benieuwd of er meer mensen zijn die dit ook merken
Laatst gewijzigd:
Die Lead2 scheurt naar mijn gevoel ook veel meer.
modwheel is alleen wat minder.