Recording Probleem bij Strings/Pads ( Cubase )

mky

Ingeburgerd
Hello

Zit met het volgende probleempje.Als ik een string of pad achtige klank van een externe synth met Cubase SL3 in audio wil opnemen zit er telkens aan het begin ( of einde ? ) een klikje in mijn geluid en dat maakt die sample dan onbruikbaar uiteraard.Iemand die dit probleem herkent en een tip of truukje in petto heeft voor mij :) ?

Grtjes M

Laatst gewijzigd:
in de meeste gevallen is je audio dan niet ''strak''

dat wil zeggen... wat je heb opgenomen loopt iets achter of voor met je sequencer .... waardoor je sequencer net niet het juiste begin afspeelt van je opnamen dit kan vaak een plopje opleveren ..... als je helemaal gaat inzoomen op de audio moet je je audio track ff goed strak trekken met de grid ... en als je nu nog een plopje heb kun evt. ff een kleine fade in maken die niet opvalt ...zelfde kun je doen op t eind .. evt. korte fade out om de plopjes weg te werken .... maar ik zou eerst checken of je audio wel goed strak loopt ...

dit latency probleem kun je trouwens per spoor instellen ... zodat je audio en midi gelijk lopen nadat je t heb opgenomen
zelf kies ik meestal gewoon voor strak trekken ... dan weet ik ook zeker dat t goed zit

btw ... nog een tip ... als je opneemt ... ga dan niet gelijk direct op de ''streep'' staan .... maar iets ervoor ... zodat je voor je opname nog wat speling heb ... dit helpt ook vaak ... en daarna dus strak trekken ...

heb ik ook welleens , zelfs met uifaden blijft die dan nog tikken , knip meestal een klein stukie eraf .
denk dat het in kwestie is van in een net in de top van een golf onderbreken , geeft die net een tikje.
kan ook weleens aan het begin van de sample zijn.

het is me grootste vijand:duivels:

Back