[Gondwana] First Warning

hermax

Ouwe rot
Zo dan,
na de Gondwana Suite (https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=54443) is het volgende element klaar. Het heet 'First Warning' en beschrijft de momenten waarop het continent een eerste keer wordt geraakt door schokken of iets dergelijks, iig een soort waarschuwing aan al wat er leeft dat iets verschrikkelijks te wachten staat.

Het begint in majeur, met wat insecten die rondvliegen (een klankje gemaakt met de JV1080, aardig gelukt) en 'vrolijke' akkoorden. De hoofdmelodie die er daarna bijkomt is lichtjes ontstemd, een aanwijzing dat er 'iets niet stabiel is' :)
Dat mondt zich dan uit in een aardschok op ongeveer 2:00.
Wat daarna komt is het terug op gang komen van het normale leven, maar dan wel in mineur. Iedereen beseft dat dit nog maar een voorbode was... helemaal op het einde komt dan ook weer die ontstemde melodielijn weer.

Druk op play
<embed src="http://www.hermax.herejezus.nl/firstwarning.mp3" autostart=false>

Of

Downloaden (rechts klikken, 'save as') hier

Zoals je in je vorige topic als omschijft "oude zooi", het klinkt ook heel klassiek. Deze stijl heeft me altijd wel aangesproken, ik weet nog goed dat ik dit soort muziek voor het eerst hoorde op een AM-zender :)

Heel netjes gedaan ;)

Wow:halleluja klinkt lekker man. Vondt de Gondwana Suite ookal zo goed. Dit wil ik wel met bv. Gondwana Suite op een cd van je kopen.

Niemand meer?

@ Eraser: leuk om te horen! Maar er is nog een hoop werk te doen... 't zal nog niet direct klaar zijn.

wow hermax,

dit klinkt echt erg goed. Die sinus arps geven een heerlijk vrolijk tintje aan de hele track. Ik vind de opbouw mooi, en in tegenstelling tot heel veel andere songs heb ik bij jou inderdaad het gevoel dat je track een verhaal verteld. Dat is knap werk (ik kan het niet in ieder geval). Het gebruik van filters op de drums op strategische plekken maakt het kwa sfeer helemaal af.

Petje af!
:halleluja

Hoi Herman,

Ik heb hier blijkbaar al iedere keer overheen gekeken :confused: (je mag me in het vervolg wel een seintje geven als er een nieuwtje af is, hoor ;) ).

Over dit stuk:

Het majeurgedeelte klinkt inderdaad heel leuk en opgewekt. De sinustoontjes liggen mee aan de grondslag daarvan, maar ook het gebruikte geluid van de lead ondersteund dit erg goed (A-Station?). Goed dat je het drumritme af en toe doorbreekt, anders instelt enz ... dat zorgt voor erg veel variatie en zorgt ervoor dat het stuk nooit verveeld. Ook de sawsequence op de achtergrond vind ik daar een sfeerbrenger.

In het tweede deel (na de waarschuwing) vind ik dat je melodie een duidelijke binding heeft met het eerste deel van de Gondwana Suite, wat de coherentie van een eventuele CD erg ten goede zal komen. Trouwens, ook in de allerlaatste seconden hoor ik duidelijk een geluidseffect wat een referentie vormt naar een toekomstig stuk waar ik de eer aan jou overlaat om dat ooit te melden (if you know what I mean ;) ).

Eén kleine opmerking: de dreiging in het middenstuk zou misschien nog wel een beetje meer uitgewerkt mogen worden. Het komt bij mij niet echt als dreigend over ... het blijft een beetje te positief voor een dreiging.

En wel degelijk een echt nadeel: waarom stoppen na 5 minuten? Zo'n tracks mogen voor mijn part allemaal 21 minuten halen :okdan: :) .

Kortom: RESPECT :halleluja

:doei:

Danny

Ja lekkere track, hoewel het allemaal wel wat liefjes is voor iets wat een heftige aardschok moet doen verbeelden.

inderdaad lekkere track. ik hou wel van dit soort pep-muziek. zal wel aan mijn leeftijd liggen:)

prachtig verzorgd, klinkt als een huis. harstikke mooi strak vakwerk.

Evenwel moet ik payt gelijk geven in zijn kritiek.

Back