[Gondwana] Breach

hermax

Ouwe rot
Het moest er ooit eens van komen. Gondwana valt uit elkaar!
Nu is het wel zo dat dit een periode van vele tienduizenden jaren omvat, maar hier en daar moeten er wel aardschokken, -verschuivingen en -breuken geweest zijn. Dat probeer ik nu te beschrijven.

Na het vorige stuk King of the Tyrans is onze Dikke dino van zijn berg afgekomen en maakt aanstalten om een beetje te gaan jagen.
Maar hij wordt onderbroken door een aardbreuk die hij op zich ziet afkomen.
En daarna zal zijn continent er nooit meer uitzien zoals het was... =(

Druk op play
<embed src="http://www.hermax.herejezus.nl/breach.mp3" autostart=false>

Of

Downloaden (rechts klikken, 'save as') hier

Laatst gewijzigd:
Vreemd dat er nog geen reakties op zijn gekomen :confused:

Begint heel dreigend ... je zet de sfeer goed neer. Ik heb wel de indruk dat niet mooi in stereo is uitgebouwd. De zware stabs lijken bv mono te zijn terwijl deze juist stereo zouden moeten zijn. In ieder geval zet je hier weer een sfeer van filmmuziek weer. Tevens merk ik ook dat je met sommige geluiden de CS80-toer op wil gaan en het lukt je vrij goed :okdan:

Dan de breuk: chaotisch, angstaanjagend (ik zou er niet graag bij geweest zijn :D ). Misschien mag je daar nog iets heviger in gaan. Of iets met dramatische koren doen :eureka:

Dan de toestand na de breuk: heel mooi en ingetogen gespeeld met een klank die tussen piano en acoustische gitaar inligt. En dan die CS80-achtige brass als begeleiding ... 'kiekevelmomenten'. Maar ook hier geldt weer een beetje dat het stereobeeld niet zo open is. De bas wel, de brass ook, maar de rest niet. De stereoproblemen kunnen ook aan de mp3 conversie liggen natuurlijk :eureka:

Eindbeschouwend: de mix kan nog wat verbeterd worden, maar de compositie op zich is waarlijk adembenemend. Persoonlijk vind ik dit het beste stuk van wat Gondwana te bieden heeft (ja ... zelfs beter dan Regard From the others Side :dubbel: ). De contrasten zijn mooi uitgewerkt, het laatste thema is wondermooi in beeld ... euh, geluid gebracht. Voor mij is het dus een winnaar :okdan: .

Kom op mensen ... nu wat meer reacties graag. Zulke muziek verdient beter dan slecht één reaktie /!\

:doei:

Een uitstekende compositie. Als geheel, is het imo wellicht nog net iets te 'soft' maar dit kan ook aan de 128 kps mp3 liggen.

Idd erg mooi.

Qua sound zou ik meer definitie zelf prettiger vinden. Het klinkt nu wat plat vind ik en met name de wat stillere stukken.

Dank!

De mp3 conversie heeft hier wel degelijk iets mee te maken. Op de monitors hoor ik veel meer details en diepte dan in deze mp3.
Maar er is nog een ander probleem, ik heb namelijk een Alesis RA150 versterker gekocht; die past wel goed bij de Alesis monitors, maar geven toch een totaal ander resultaat dan ik gewoon was met mijn oude hifi-versterker. Bovendien heeft die nieuwe versterker geen hoofdtelefoonaansluiting en voorlopig is de geluidsrouting in mijn studio niet toereikend om 'ergens' een hoofdtelefoon in te pluggen en alles tegelijk te kunnen horen.
Vandaar dat ik het stereobeeld niet echt heb kunnen beoordelen. Maar dat komt nog wel. Tenslotte heb ik dit in 1 dag bedacht EN opgenomen dus ik voorzie nog wel wat veranderingen na volgende beluisteringen.

Zeer apart nummer moet ik zeggen, maar wel erg mooi gedaan, compositie is erg spannend!
Gebruik van sounds is goed, alhoewel er een hoop sounds vrij noisy zijn, dat maakt het als geheel soms erg onrustig in de sound vind ik. Het tweede deel met de akoustische instrumenten is wat dat betreft wel weer erg goed.
Meer gebruik maken van plaatsing van sounds in het stereobeeld, geeft vooral het begin meer diepte en details denk ik.

Petje af verder :okdan:

Knap trakkie idd!

Knap hoe je de verschillende geluiden layerd en samen laat vallen, samen met je melodische kwaliteiten vind ik dat toch wel 2 erg sterke punten.

Vind het allemaal wel wat bombastisch en dat is niet helemaal mijn smaak vandaar dat mijn reactie even op me liet wachten zodat het allemaal wat kon bezinken, maar nu ik je track opnieuw luister moet ik zeggen dat ie absoluut boeiend is. Ook leuk wat je met ruis doet!

Ik hoor graag een vervolg in deze serie. :okdan:

Bedankt voor het luisteren en feedback!

Ik heb een paar dingen veranderd: de 'stabs' in het begin zijn gesplit over twee audiokanalen die ik beide volledig naar weerszijden van het stereobeeld heb gepand. Daarover een kleine compressie, maar net uit fase, dat geeft een vreemd maar lekker effect. Bovendien nog wat klanken erbij hier en daar, wat percussie ook.
Op het einde heb ik een koor bijgevoegd: dat ben ikzelf! :D Met die VC2 kaart voor de V-synth wordt dat wel heel gemakkelijk, je mag zo vals zingen als je wil, 't is altijd goed!
Link is hetzelfde... (heb 'm nu wel op 256bit gezet... iets grotere download maar wel meer details)

Laatst gewijzigd:
De eerste thema's zijn eigenlijk te goed om ze maar een paar minuten te gebruiken.. mooi zou het zijn als ze nog terug kwamen (in oorspronkelijke vorm want ik meen ze nog wel te horen iets veranderd en getransponeerd in de laatste sectie). Tevens vind 'k de rustige sfeer na de 'ruis' een beetje los staan van de eerste sectie. Hoewel dit na een paar keer luisteren minder wordt.

Ik heb het nummer nu twee keer beluisterd. Mooi begin, knallend middenstuk ;) en een mooi einde, maaarrrr ... toch een paar opmerkingen! Kan het begin nog wat bombastischer? Meer rollende trommels en paukslagen? Een beetje in de trant van de soundtrack van een actiefilm, dat gevoel past er heel mooi bij.

Het einde vind ik eerlijk gezegd weer te lief. Ik denk dat het beter zou werken zonder de accoustische gitaar maar met meer atmosferische actergrondgeluiden en daarboven dat CS-80 geluid in combinatie met een stukje door jezelf gezongen Vsynth-koor.... (daar wil ik nog wel wat meer van horen :) )

Back