Mbox2 of Maudio Firewire 410?

LagunaV1

Ingeburgerd
Kan iemand mij adviseren waarom voor de een te kiezen en niet voor de ander.

Digidesign Mbox2
- usb 1.1
- incl Pro Tools LE
- incl Reason (light version???)

Firewire 410
- firewire!
- geen Pro Tools included (?)
- geen Reason

Ik ben al in bezit van Reason 3.0 en Live, wil Pro Tools gaan gebruiken voor zang opname en mastering
Gebruik geen Midi synths ofzo alleen samples en refills in Reason en speel de soft synths met een Oxygen8 keyboardje. Speel eigenlijk dan alleen een schets in en teken dan alles uit. Latency is (denk ik) niet zo'n issue voor mij.
Mijn notebook is een Windows systeem met een M 710 Processor (centrino) 1,4Ghz bla bla 512MB ddr memory. Heb 2 x 2.0 usb ingangen en 1 x IEEE 1394 ingang (firewire).

zolang je niet meer dan twee outputs tegelijk wil opnemen kan je voor die mbox gaan.
dat scheelt je en bom-duiten ;)

want er zit inderdaad geen protools bij een 410, je moet protools m-powered er appart bij kopen. dat is ook weer zo'n 350 pleuro. =(

Even slightly offtopic:

hoe zit dat met ProTools LE - je hebt maximaal 32 tracks (ik neem aan mono, dus 16 stereo?) maar 128 'virtual tracks'. Wat houden die virtual tracks in? Worden die intern al gemixt naar een bus ofzo en kun je daar wel afzonderlijk geluid op plaatsen? En hoe zit dat met effecten? Weet iemand dat? Anders is ProTools LE (of M-Powered) nog best aantrekkelijk...

Weet iemand ook of je de monitor out van de mbox 2 zou kunnen gebruiken als een aparte output,
of is het een kopie van de main output.

Back